سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پشت صحنه سریال آمین



در خلاصه داستان این سریال آمده است : همایون تدین، بمب گذار و رئیس یکی از خطرناکترین گروه های مزدور داخل کشور سرانجام توسط مأموران نیروی انتظامی شبه فرماندهی سرهنگ امیر رضا شیرازی شناسایی می شود، اما...

 

اسامی بازیگران سریال آمین
امین حیایی، کاظم بلوچی، شاهرخ استخری، مجید واشقانی، هادی ساعی، روزبه معینی، نیما رئیسی‌، محمدرضا داودنژاد، غلامرضا صادقی، آشا محرابی، مهدی محرابی، بهناز جعفری، سودابه بیضایی، خاطره حاتمی، شهرزاد کمال‌زاده، افسانه ناصری، مهرناز مهرآراء و با حضور داریوش فرهنگ، تیم بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

 

پشت صحنه سریال آمین

 عکسهای سریال آمین

امین حیایی،شاهرخ استخری و هادی ساعی در پشت صحنه سریال آمین

 سریال آمین،تصاویر سریال آمین

امین حیایی و کاظم بلوچی در پشت صحنه سریال آمین

  سریال آمین،تصاویر سریال آمین

عکس دسته جمعی از بازیگران سریال آمین

   سریال آمین،تصاویر سریال آمین

روزبه معینی و هادی ساعی در پشت صحنه سریال آمین

    سریال آمین،تصاویر سریال آمین

تصاویر پشت صحنه سریال آمین

     سریال آمین،تصاویر سریال آمین

بازیگران سریال آمین در پشت صحنه

     سریال آمین،تصاویر سریال آمین

 پشت صحنه سریال آمین

 

گردآوری:بخش سرگرمی صبح بخیر

 

منبع:campec.ir

 


ویدیو مرتبط :
پشت صحنه:پشت صحنه های سریال پژمان جمشیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارشی از پشت صحنه سریال زیر هشت



 


گزارشی از پشت صحنه سریال زیر هشت

 

تلویزیون سرعهدش ماند و از این هفته، هرشب ساعت ۱۰، « زیرهشت » روی آنتن است. آخرین سریال سیروس مقدم كه قرار است شبكه اول آن را پخش كند. سیروس مقدم را همه تلویزیون بین ها می شناسند. كمتر كسی است كه سریال هایی مثل نرگس، چاردیواری، پلیس جوان، اغما، پیامك از دیار باقی، مسافر و... را ندیده باشد.



«زایران حرم رضوی، سفرخوشی را برایتان آرزومندیم. التماس دعا.» این عبارت روی بیلبورد یعنی اینكه اینجا آخرهای تهران است و جاده خاوران كم كم باید از نشانه های شهرنشینی خالی شود. واقعا سیروس مقدم چه ویژگی ای در این نقطه دورافتاده پیداكرده كه در این گرمای بالای ۴۰ درجه تیر ماه، خودش و تیم سازنده زیر هشت را به اینجا آورده. كامیون ها و تریلرها كه حالا جاده را قرق كرده اند با سرعت ویراژ می دهند و این برای كسانی كه سلانه سلانه دنبال آدرس: «جاده خاوران، تپه تنباكویی، نرسیده به میدان گل امام رضا، كوچه جنب تعمیرگاه ترانسپورت» می گردند. خیلی به چشم می آید.

«همین جاست!» جواب كوتاه صاحب تعمیرگاه نشان می دهد كه آدرس وجود خارجی دارد. یك جاده خاكی از كنار تعمیرگاه و عمود بر جاده خاوران، سرازیر می شود سمت جایی كه نمای آن از بالا هم نمای عجیبی است. مقدار زیادی جعبه چوبی خیلی مرتب و منظم روهم قرار داده شده. فضا شبیه ماكتی از چند برج است كه با جعبه های چوبی و مقوایی میوه ساخته شده اند. گهگاهی یك وانت آبی با بار جعبه لابه لای برج های جعبه ای دیده می شود و گرد و خاكش محوطه را می پوشاند. درانتهای محوطه، اجتماع چند ماشین و تعدادی آدم نشان می دهد آنجا خبرهایی است. آدم هایی كه مثل تك و توك آدم هایی كه بین جعبه ها می لولند صورت سوخته و تكیده ای ندارند و تافته ای جدا بافته به نظر می رسند. پس درست رسیده ایم اینجا كمپ زیر هشتی در شهر جعبه هاست.

مقدم جلوتر ازبقیه، آرام آرام راه می رود، عینك آفتابی زده، كلاه گذاشته و تخمه می شكند. بقیه گروه هم پخش و پلا هستند. صحنه فیلمبرداری با كرین تمام شده و الان وقت ناهار است. «اینجا رو از كجا پیدا كردید؟» مقدم می گوید: «سر یكی از تله فیلم هام، یك سكانس اینجا گرفتم تو ذهنم بود تا سر این سریال كه دیدم، می شود دوباره از این فضا استفاده كرد.» پس مقدم این طوری این فضای عجیب و وهم آلود را انتخاب كرده. جوانی،كلاه و پارچه نم دار، وجه مشترك بقیه عوامل است كه تعدادشان به بیست نفر می رسد. امیر جعفری و كامران تفتی چهره های آشنای جمع هستند كه سوار ون سبزند. جعفری، گریم یك جوان حاشیه نشین رادارد، سبیل و موی پر پشت با پیراهنی مشكی. تفتی هم با گریمی كه دارد چند سال بزرگ تر از سن اش نشان می دهد.

آبگوشت خوری با طعم غرولند

«دیزی خوراش برن اون ور، پلویی ها برن بالا» حاتمی مدیر تولید این طوری منوی امروز غذا را معرفی می كند. چلوكبابی و دیزی سرایی كه گروه به آنجا آمده اند، طرف دیگر جاده خاوران و در یك كوچه قرار دارد برای همین، همه باید با ماشین بیایند. مقدم خودش دیزی می خورد و جعفری و تفتی و اكثر عوامل، چلوكباب را انتخاب می كنند. «من اصلا تلویزیون نمی بینم.» صاحب مغازه با این حرف توی ذوق گروه می زند اما مقدم انگار نه انگار، لبخندی می زند و سعی می كند ته وتوی زندگی صاحب مغازه را كه مرد چهل ساله اردستانی است و با یك بچه چهارساله دارد و دلش هوای روستایش را كرده دربیاورد. سر و ته ناهار یك ساعت نشده هم می آید و گروه سریع سوار بر ماشین راهی لوكیشن قبلی می شوند.

اِ...آقای جعفری! شمایین؟

این دفعه محل فیلمبرداری درست وسط محوطه جعبه های چوبی است. چندتا از بچه های تداركات بساط كلمن آب یخ و شربت آبلیمو را راه انداخته اند. تیم فنی هم وسایل فیلمبرداری و صدابرداری را علم می كند گروه گریم هم گریم جعفری و شیوا ابراهیمی را كه در این صحنه بازی دارند، چك می كنند تا این اتفاقات بیفتد سیروس مقدم و امیر معقولی فیلمبردار كار سری به دالان جعبه ها كه تیم فنی آنها را چیده اند، می زنند. جاییكه قرار است در پلان بعدی عطا (جعفری) در آن از دست پلیس فرار كند. ماشین الگانس نیروی انتظامی هم با سه نیرو از راه می رسد و وارد جاده خاكی می شود تا همه چیز برای آغاز فیلمبرداری این پلان آماده شود. در این پلان حلیمه، خواهرعطا (شیوا ابراهیمی) كه بچه اش را گم كرده كنار جعبه ها ایستاده و نگران است. پلیس وارد می شود عطا هم كه بین جعبه ها پنهان شده از ترس پلیس فرار می كند.

حضور الگانس و آدم هایی كه قیافه هایشان به محلی ها نمی خورد اهالی را كنجكاو كرده: «اِ.. آقای جعفری شمایین؟ بیاین خونه در خدمت باشیم.» امیر جعفری كه با گریم سنگین و لباسی مشكی ، شر شر عرق می ریزد تا ابراز احساسات مردم را می بیند، با لبخند تحویل شان می گیرد: «قربونت برم. من چه می دونم خونت كجاست كه بیام.» لیوان های یك بار مصرف آب و شربت دست به دست می چرخد. مقدم زیر چتر بزرگی نشسته و با آرامش تخمه می شكند. امیرمعقولی كه تصاویر عجیب و غریبش در چار دیواری و اغما مورد توجه قرار گرفته، دوربین را روی شانه گرفته و دارد قاب بندی می كند. «یه تمرین بریم.» با این حرف مقدم، همه سرجایشان آماده می شوند. با صدای حركت، ماشین پلیس از تو جاده می پیچد تو كوچه خاكی و جلوی حلیمه ترمز می كشد. معقولی به جای اینكه با دو دوربین كار كند، دوربین روی دوشش است، یك نما از ماشین می گیرد، یك نما از حلیمه نگران.

این پلان حدود نیم دقیقه است. بعد از تمرین نوبت ضبط می رسد. چون این پلان نمای باز محوطه را نشان می دهد تا وانت یا كامیونی وارد كوچه خاكی می شود، كار متوقف می شود بالاخره بعد از كلی دنگ و فنگ و ایستادن عوامل سر كوچه و مراقبت، این صحنه در دومین برداشت، تایید مقدم را می گیرد. مقدم از تلویزیون كوچكی كه جلویش قرار دارد، آن چیزی را كه معقولی گرفته می بیند.

فرار در دالان جهنم

«بچه ها بیاین بستنی». سیدحاتمی مدیر تولید پروژه، وقتی تیم سرگرم گرفتن این صحنه هستند رفته نزدیك ترین بقالی و ۴۰،۳۰ تا بستنی لیوانی گرفته. «بچه ها بدویین بستنی ها رو بخورین تا آب نشده» مقدم با خیال راحت از عوامل می خواهد كه سر فرصت بستنی هایشان را بخورند. جالب است با اینكه از دیشب تیزر پخش سریال روی آنتن رفته اما مقدم استرسی ندارد. او در این سال ها آن قدر تجربه سریال شبانه را داشته و آن قدر به تیمش اعتماد دارد كه زیرهشت و روی آنتن رفتن آن دغدغه اش نباشد. به خصوص كه تا حالا ۲۲ قسمت از ۳۰ قسمت سریال را گرفته.

حالا نوبت پلان فرار عطا از دالان جعبه ها رسیده. دالان پیچ درپیچ ۲۰۰ متری كه عرضش به سختی به پنهای یك آدم است. معقولی روی چندتا جعبه می رود تا ببیند صحنه چطور است. این صحنه شبیه فیلم درخشش كوبریك است. جایی كه جك نیكلسون در برف دنبال بچه می گردد تنها فرقش این است كه اینجا به جای درخت جعبه وجود دارد.

گرما آن قدر شدید است كه وقتی مقدم، صورت برافروخته و عرق كرده جعفری را می بیند از همه می خواهد ساكت باشند تا این صحنه را سریع بگیرند. معقولی، جعفری و مقدم سه نفری هستند كه وارد دالان می شوند. تا مقدم این پلان راهم تایید كند بچه ها دورتا دور كلمن ها پلاس اند. كامران تفتی زیر چتر بزرگ روی صندلی ولو شده و دارد با پارچه خیس، سر و صورتش را خیس نگه می دارد. هرچند دقیقه یك وانت پر از جعبه رد می شود: «فیلمبرداریه؟ بازیگر نمی خواین؟كی پخش میشه؟»

دعوا روی تپه

بعد از این پلان نوبت به آخرین پلان امروز می رسد، خورشید به سمت غرب رفته و سایه برج های جعبه ای به سمت شرق كش آمده. بالاخره نوبت به بازی كامران تفتی هم می رسد.گریمورها گریمش را چك می كنند. این پلان تقریبا در انتهای محوطه جعبه ها قرار دارد. تفتی (منصور) روی تپه خاكی كه حدودا ۷ متر ارتفاع دارد، رو به محوطه جعبه ها و پشت به خورشید می ایستد. در این پلان قرار است منصور ازآن بالا برای جعفری (عطا) خط و نشان بكشد: «دنبال جسد خواهرت نگرد چون هنوز نكشتمش.» این پایین هم جعفری باید بین جعبه ها دست و پا بزند و به سمت تپه برود تا منصور را گیر بیاندازد. بچه های تداركات، ۲۰ هزار تومان به پیرمردی كه صاحب جعبه هاست می دهند و چندتا جعبه را می خرند تا جعفری با خیال راحت بین آنها تقلا كند. معقولی یك نما را از پایین و از زاویه دید عطا می گیرد بعد روی تپه می رود تا از جایگاه منصور، تقلای عطا را ضبط كند. برای گرفتن این صحنه، همه عوامل لابه لای جعبه ها پنهان می شوند تا یك موقع در تصویر نباشند. «ممنون. خسته نباشید.» مقدم این پلان راهم تایید می كند.

كتك كاری جلوی مقدم

معقولی بساط دوربین را جمع كرده اما ماجرا ادامه دارد، صدای چند صحنه را باید همین جا ضبط كنند. تیم صدا بردار، بوم را جلوی دهان جعفری كه روی جعبه نشسته می گیرند. «ساكت... هیس...» با شمارش صدابردار. جعفری با حس درد شروع می كند:«آخ... وای... دا...نه... هو..» مثلا دارد كتك می خورد! صحنه بعدی عجیب تر است. بوم را روی یكی از از عوامل می گیرند: «بزنیدش!» با این دستور صدابردار، بقیه كه انگار به این دستور عادت دارند شروع می كنند با دست و مدل های مختلف، كوبیدن روی بدن و بازوی طرف. همه دارند بی صدا می خندند.«خوبه. بسه. كشتینش. با این حرف صدابردار، جمعیت از خنده منفجر می شود. انگار نه انگار كه از صبح كار كرده اند. عوامل، وسایل را جمع می كنند و سوار ماشین ها می شوند. «فردا ساعت ۷ صبح یادتون نره. همه بیان زعفرانیه.» خورشید دیگر در غرب فرو رفته و فضای برج های جعبه ای وهم انگیز شده. تك و توك لامپ های حبابی لابه لای جعبه ها و در اتاقك هایی كه آنها هم از جعبه درست شده اند روشن می شود. دیگر كسی از گروه در محوطه نیست. همه با ماشین به سمت تهران می روند. نور چراغ ماشین ها روی بیلبوردها می افتند: «مقدم زایران حرم رضوی، گلباران باد. به تهران خوش آمدید.»

معرفی

خلاصه داستان: عطا (امیرجعفری) جوان حاشیه نشینی است كه سرش حسابی باد دارد و می خواهد پولدار شود. او پادوی یك جواهر فروشی است. برای اینكه سری در میان سرها در بیاورد از منیژه دختر جواهرفروش (پانته آ بهرام) خواستگاری می كند. منیژه هم برای لجبازی با پدرش قبول می كند به این شرط كه جواهر فروشی پدرش را سرقت كند. عطا، در وسط سرقت، لو می رود، دستگیر می شود و دو سال زندان می افتد و آنجا با عیوضی كه یك زندانی قدیمی است (آتیلا پسیانی) آشنا می شود. از طرفی هم منیژه با عادل (آرش مجیدی) ازدواج می كند. عطا برای گرفتن انتقام از زندان بیرون می آید و منصور برادر ناتنی منیژه (كامران تفتی) كه رازی را از آن سرقت می داند، تلاش می كند عطا و منیژه به هم نرسند.

كارگردان: سیروس مقدم/نویسنده: حمید نعمت الله/ بازیگران: امیر جعفری، پانته آ بهرام، كامران تفتی، آتیلا پسیانی، آرش مجیدی، شیوا ابراهیمی، مریم امیرجلالی.... / گزارش : روزنامه تهران امروز