سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پســر لاك‌پشتی درمـان شـد


یك كودك كه به‌دلیل رشد یك خال گوشتی بسیاربزرگ در پشت كمرش به پسر لاك‌پشتی معروف شده بود، اكنون می‌تواند مانند یك كودك معمولی به زندگی خود ادامه دهد.





صبح بخیر: یك كودك كه به‌دلیل رشد یك خال گوشتی بسیاربزرگ در پشت كمرش به پسر لاك‌پشتی معروف شده بود، اكنون می‌تواند مانند یك كودك معمولی به زندگی خود ادامه دهد.

دیدایر مونتالو كه 6 سال دارد و در كشور كلمبیا زندگی می‌كند به یك بیماری بسیار نادر به نام «Melanocytic Nevus» مادرزادی دچار بود.

با اینكه ممكن بود با گذشت زمان شرایط دیدایر بدتر شده و حتی سلامت او به خطر بیفتد، خانواده او به‌دلیل فقر شدید، پول كافی برای انجام عمل جراحی نداشتند.

خانواده مونتالو بعد از تولد فرزندشان سختی‌های بسیاری را متحمل شدند. آنها به‌دلیل خرافاتی‌بودن اهالی روستای محل زندگی‌شان، به‌طور كامل از طرف دیگران طرد شده و به تنهایی زندگی می‌كردند.

روستاییان تصور می‌كردند، این كودك توسط نیروهای شیطانی لمس شده و به همین دلیل به او اجازه حضور در مدرسه یا بازی‌كردن با كودكان دیگر را نمی‌دادند.

اما درنهایت یك پزشك خیر به نام نیل بولسترود بعد از شنیدن داستان زندگی این كودك تصمیم گرفت به‌طور رایگان عمل جراحی را انجام دهد. اكنون نیل می‌تواند مانند كودكان دیگر زندگی طبیعی داشته و تحصیلات خود را ادامه دهد.

آقای بولسترود دراین‌باره گفت: «دیدایر بدترین نمونه از این بیماری بود كه من تا‌كنون در عمر خود دیده بودم. تقریبا سه‌چهارم بدن او به نوعی با این بیماری درگیر بود و هر روز شرایط این كودك بدتر می‌شد.»

پزشكان مجبور بودند، این كودك را در چند مرحله جراحی كنند تا این زائده بسیاربزرگ را از بدن دیدایر جدا كنند.

اكنون این كودك بعد از تحمل سختی‌های فراوان می‌تواند به آینده خود امیدوار باشد و خانواده او میان اهالی روستا بازگردند.


ویدیو مرتبط :
تـقــدیـم به پســر اسپـاردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات لاك پشتی كه یكی از باله هایش را از دست داد + عکس



 

 

نجات لاك پشت

 

رسانه های استرالیا اعلام كردند كه یك لاك پشت دریایی پس از آن كه یكی از باله هایش را از دست داد، به طرز معجزه آسایی به زندگی بازگشت.


به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یكی از كارشناسان آكواریوم منطقه «سیدنی» در استرالیا در این باره به رسانه های رسمی این كشور عنوان كرد: در سال ۲۰۰۹ میلادی به دلیل شدت عفونت مجبور شدیم یكی از باله های این لاك پشت سبز رنگ دریایی را كه به ساحل نشسته بود، قطع كنیم.

 

پس از آن مدت ها طول كشید تا حیوان وزن و سلامت اولیه خود را به دست آورد.

 

به گزارش ایسنا، این مقام مسئول آكواریوم «سیدنی» در استرالیا در ادامه به روزنامه دیلی میل یادآور شد: تلاش می كنیم تا این حیوان را كه هم اكنون سالم به نظر می رسد به حیات وحش و مكان اصلی زندگی اش بازگردانیم./خبرگزاری ایسنا