سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پسری كه درد را احساس نمی‌كند


این پسر 3 ساله بیشتر از هر كودك دیگری به‌خودش آسیب رسانده است، زیرا او نمی‌تواند هیچ دردی را احساس كند.





پدر و مادرها خیلی زود به زخم و جراحات روی بدن فرزندان كوچك‌شان عادت می‌كنند اما این موضوع برای والدین «جاش هادگیس» به‌صورت یك كابوس درآمده است.این پسر 3 ساله بیشتر از هر كودك دیگری به‌خودش آسیب رسانده است، زیرا او نمی‌تواند هیچ دردی را احساس كند. به همین دلیل پای چشمان این كودك همیشه كبود است، مرتب زبان خود را گاز می‌گیرد و حتی انگشتان خودش را با چكش له می‌كند.

این پسر شجاع با یك بیماری ژنتیكی بسیار نادر به دنیا آمده است و بر اثر آن هیچ دردی را احساس نمی‌كند. متاسفانه ترشح هورمون خواب در این كودك دچار اختلال است و او تقریبا همیشه بیدار است.پدر و مادر این كودك تا‌كنون بیش از 10 هزار دلار هزینه كرده‌اند تا خانه خود را به بهترین شكل برای فرزند پر دردسرشان ایمن كنند.مادر این كودك می‌گوید: «زندگی كردن با جاش بسیار دشوار است. او هر لحظه ممكن است به بدترین شكل ممكن به‌خودش آسیب برساند و به همین دلیل من باید در تمام مدت مراقب او باشم.زندگی با جاش یكی از ترسناك‌ترین تجربیات زندگی من است.»


ویدیو مرتبط :
بی احساس ترین پسری که تا حالا دیدین ...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنین در چه ماهی درد را احساس می کند!



 

جنین در چه ماهی درد را احساس می کند!

 

آیا می دانید جنین از هفته چندم بارداری ، درد را احساس می کند؟جنین انسان در هفته سی وپنجم تا سی وهفتم بارداری می‌تواند احساس درد را از حس تماس عادی تشخیص دهد. مراقب عکس العمل های خود در این ماهها باشید !!

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان در این آزمایشات دریافته‌اند كه از هفته سی وپنجم بارداری به بعد فعالیت عصبی سلول‌های مغزی به تدریج از وضعیت نابالغ به وضعیتی شبیه به بلوغ تبدیل می‌شود. این تغییر به مدار عصبی جنین امكان می‌دهد تا احساس درد را بعنوان یك حس جداگانه از لامسه درك و دریافت كند.

 

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، ‌ربكا اسلاتر، ‌متخصص اعصاب در دانشگاه كالج لندن می‌گوید: نوزادان زودرس كه قبل از هفته سی وپنجم متولد می‌شوند در هنگام تجربه حس لامسه یا درد، واكنش‌های مغزی یكسانی دارند.

 

این متخصصان در آزمایش اخیر روی فعالیت مغزی 46 جنین در بیمارستان دانشگاه كالج مطالعه كرده و نتیجه مطالعات خود را در مجله «كرنت بیولوژی» به چاپ رسانده‌اند. به این ترتیب معلوم شد كه بین هفته 35 تا 37 بارداری، مغز جنین به طور مشخص می‌تواند محرك‌های درد را دریافت كند و تفاوت این محرك را از حس لامسه تشخیص دهد.