سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پرورش مروارید هایی از جنس طلا ! + عکس


مُروارید یا دُر، گوهری است معمولاً سفید و درخشان که در اندرون برخی از نرم‌تنان دوکفه‌ای مانند صدف به وجود می‌آید و مروارید طبیعی یكی از جواهرات بسیار مهم و قیمتی از دوران باستان به شمار می رود.

گروه اینترنتی پرشین استار : مُروارید یا دُر، گوهری است معمولاً سفید و درخشان که در اندرون برخی از نرم‌تنان دوکفه‌ای مانند صدف به وجود می‌آید و مروارید طبیعی یكی از جواهرات بسیار مهم و قیمتی از دوران باستان به شمار می رود و به همین دلیل صید صدف به منظور استحصال مروارید از قرن ها پیش در اقیانوس هند، اقیانوس آرام، دریای آتلانتیک، آبهای استرالیا، فرانسه و همچنین خلیج فارس و دریای عمان و دیگر گستره های حضور صدف مرواریدساز (mother of pearl) رواج داشته است و از سودمندترین ثروت های طبیعی دریاها به شمار می رفته است و می رود. مروارید نماد و تجلی قدرت، ثروت، اشرافیت و سلطنت بوده و شاهد این مدعا حضور لفظ های دیگر برای آن همچون لولو و غیره در كتاب هایی مانند قرآن، انجیل و یا حتی كتاب های تاریخی رم، یونان، چین و تندیس ها پرتره ها و آثار دوران باستان بوده است.



داستان بوجود آمدن این گوهر گرانبها در دل صدف اینست که وقتی جسمی خارجی مانند ذره‌ای شن بین صدف و پوسته او قرار بگیرد جانور لایه‌هایی مرکب از ماده آلی شاخی کونچیولین و بلورهای کلسیت یا آراگونیت را به دور جسم خارجی ترشح می‌کند. از این لایه‌های هم‌مرکز رفته رفته مروارید شکل می‌گیرد. جنس مروارید با جنس دیواره درون صدف یکسان است. شکل مروارید اغلب نزدیک به کره است هرچند به شکل‌های دیگر مانند گلابی و دکمه و حتی شکل‌های نامنظم هم دیده می‌شود. درشتی آن به درشتی دانه خشخاش تا تخم کبوتر است. رنگ مروارید اغلب سفید است ولی ممکن است به رنگ‌های صورتی و زرد و سبز و آبی و قهوه‌ای و سیاه نیز دیده شود. در قرن بیستم پرورش مروارید نیز رایج شد. برای تهیه مروارید پرورشی (که گاه مروارید مصنوعی نیز نامیده می‌شود) با سوراخ کردن پوسته صدف، یک قطعه مروارید بسیار کوچک را در درون صدف قرار می‌دهند تا جانور لایه‌هایی به دور آن ایجاد کند.





اما تصاویری که در این مطلب خواهید دید مربوط است به راز ساخت و پرورش نوعی نادر و گرانقیمت از مروارید طلا در آب های فیروزه ! "ژاک برانل" مردیست که در جزیره پالاوان در جنوب غربی فیلیپین زندگی می کند، تنها شخصی است که در جهان به این راز پی برده و به ساخت این نوع جواهر کمیاب یعنی "مــــروارید طــلا" مبادرت می کند. او بیش از 38 سال است که در اینکار تجربه دارد.



به گفته ژاک برانل فرایند کشت مروارید خصوصا این نوع که مروارید طلایی است بسیار وقت گیر بوده بطوریکه برای تولید یک جواهر در صدف 5 سال مورد نیاز است و در طی این زمان طولانی با کوچکترین تکان دادن می تواند موجب شکستگی آن شود. هر گونه تغییر در دما و وضعیت آب در صدف تاثیر می گذارد. همه چیز به احساس و تجربیات متخصص این حرفه بستگی دارد و می تواند در چگونگی کیفیت آن نیز تعیین کننده باشد. استخراج طلا از مروارید بسیار کاری چالش انگیز و سخت است حتی بمراتب سخت تر از استحصال طلا از معدن ...























ویدیو مرتبط :
سخنانی از جنس طلا (عکس نوشته های اسلامی زیبا و پربار)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت لباس زنانه از جنس طلا در آستانه سال نو +عکس



اخبار گوناگون  - ساخت لباس زنانه از جنس طلا در آستانه سال نو +عکس

علاقمندی زنان به طلا از دیرباز مورد توجه طراحان دنیای مد بوده است. زنان ارتباط خاصی با طلا و زیورآلات ساخته شده از این فلز گرانبها دارند و همین علاقمندی سبب میشود هنرمندان بسیاری برای جلب توجه دست به خلق اجناسی از جنس طلا بزنند و به این ترتیب به شهرت و ثروت برسند.

اخبار گوناگون, لباس زنانه از جنس طلا


یک جواهر ساز ترکیه ای به مناسبت سال نو میلادی یک لباس زنانه زیبا از جنس طلای  خالص طراحی و تولید کرده است. این لباس منحصر به فرد قیمتی معادل 85 هزار پوند (340 میلیون تومان) دارد. در ساخت این لباس از 78 هزار قطعه طلای 24 عیار استفاده شده و آقای "احمد آتاکان" سازنده آن است. این لباس حدود 3 کیلوگرم وزن دارد و سازنده آن میگوید تا کنون 10 سفارش ساخت جدید در آستانه سال 2014 میلادی داشته است.
اخبار گوناگون - پرداد