سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پدیده ی نادر رنگین کمان آتشین +عکس


ساکنان شهر Palms در کارولینای جنوبی یک شنبه هفته گذشته تا اندازه ای خوش شانس بودند که توانستند شاهد یک پدیده نادر نوری به نام "رنگین کمان آتشین" باشند.

وبسایت تاپ ناپ: ساکنان شهر Palms در  کارولینای جنوبی یک شنبه هفته گذشته تا اندازه ای خوش شانس بودند که توانستند شاهد یک پدیده نادر نوری به نام "رنگین کمان آتشین" باشند. این رنگین کمان عجیب و زیبا به مدت یک ساعت در آسمان این شهر خود نمایی کرد و پس از آن از بین رفت. "رنگین کمان آتشین" تنها در ارتفاعات بالا در ابرهای سیروس متشکل از کریستال های یخ به وجود می آیند.

رنگین کمان آتشین

رنگین کمان آتشین

رنگین کمان آتشین

رنگین کمان آتشین

رنگین کمان آتشین

رنگین کمان آتشین


ویدیو مرتبط :
یک عکس ناز از رنگین کمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: رنگین‌کمان آتشین، پدیده‌ای کم‌نظیر


ماه‌های خرداد و تیر بهترین زمان برای مشاهده رنگین‌کمان آتشین است، نوعی هاله خورشیدی که وقتی خورشید ارتفاع بالایی از افق داشته باشد قابل رویت می‌شوند.

خبرآنلاین:  ماه‌های خرداد و تیر بهترین زمان برای مشاهده رنگین‌کمان آتشین است، نوعی هاله خورشیدی که وقتی خورشید ارتفاع بالایی از افق داشته باشد قابل رویت می‌شوند.

این روزها گزارش‌های متعددی از مشاهده هاله‌ای رنگین‌کمانی در اطراف خورشید از اطراف نیم‌کره شمالی زمین دریافت می‌شود. این هاله عظیم که هفت‌رنگ و موازی افق است، کمان افقی نام دارد و اغلب در فصل تابستان ظاهر می‌شود.

این تصویر از کمان افقی ( circumhorizon arc) را خلبانی به نام میخاییل آناستاسیو در ارتفاع ۲۰هزار پایی بر فراز سنگاپور گرفته است.

عکس: رنگین‌کمان آتشین، پدیده‌ای کم‌نظیر

همان‌طور که در این تصویر مشخص است، در اطراف خورشید دو هاله دیده می‌شود، یکی هاله کوچک‌تر ۲۲ درجه که به خاطر شکست نور در بلورهای شش‌وجهی یخ ایجاد می‌شود و دیگری هاله بزرگ‌تر ۴۶ درجه که هاله افقی نامیده می‌شود.

هاله افقی را به‌خاطر رنگ‌های آتشین آن، رنگین‌کمان آتش نیز می‌گویند ولی برخلاف اسمی که برایش انتخاب کرده‌اند، نه ربطی به رنگین‌کمان دارد و نه ربطی به آتش! این پدیده جوی به‌خاطر شکست پرتوهای نور خورشید در بلورهای یخ صفحه‌ای موجود در ابرهای سیروس ایجاد می‌شود و هندسه آن طوری است که ارتفاع خورشید باید بیش از ۵۸ درجه از افق باشد. به دلیل همین ارتفاع بالای خورشید است که این نوع از هاله خورشیدی اغلب در تابستان‌ها خصوصا در ماه‌های خرداد و تیر گزارش می‌شود.