سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پاتریس لومومبا به قتل رسید +عکس


53 سال پیش در روز 17 ژانویه سال 1961 میلادی یک هواپیما در فرودگاه شهر الیزابت ویل پایتخت ایالت کاتانگا در جنوب کنگو سابق بلژیک ( جمهوری دموکراتیک کنگو امروزی) فرود آمد.

جام جم آنلاین: پاتریس لومومبا ، نخست وزیر 35 ساله کنگو که زندانی شده بود از هواپیما بیرون آورده شد.



این آخرین باری بود که لومومبا زنده دیده شد زیرا سرنوشت شومی در انتظارش بود.



پاتریس لومومبا مامور سابق اداره پست پس از استقلال کنگو از استعمار بلژیک در روز 30 ژوئن سال 1960 میلادی به مقام نخست وزیری کنگو انتخاب شده بود و رقیبش ژوزف کازاوبو به مقام ریاست جمهوری رسید.



اما به دلیل فقدان افراد تحصیل کرده و نخبه برای اداره کشور و اختلاف های قومی میان اهالی این کشور وسیع اوضاع به سرعت به وخامت می گراید و آشوب سراسر کنگو را فرا گرفت.



در ایالت کاتانگا در جنوب کنگو که معادن بسیار غنی مس و کبالت در آنجا واقع شده اند ، موسی چومبه با حمایت کمپانی استخراج کننده مس و با اتکا به مزدوران خارجی اعلام استقلال کرد.



لومومبا به سازمان ملل متحد متوسل شد و سازمان ملل متحد نیروهای کلاه آبی خود را به کنگو اعزام کرد اما به دلیل وسعت آشوب ها کاری از آنها ساخته نبود.



پاتریس لومومبا ناامیدانه به پایتخت های اروپایی و حتی مسکو رو آورد.



اما این فعالیت های میهن پرستانه لومومبا به مذاق سایر مقامات حکومت خوش نیامد و ژوزف کازاوبو ، رئیس جمهور کنگو پاتریس لومومبا را در یک توطئه دستگیر کرده و به موسی چومبه تحویل داد.



پاتریس لومومبا با دستان بسته از هواپیمایی که او را به الیزابت ویل ، پایتخت شورشی کاتانگا آورده بود ، پیاده شد. این آخرین باری بود که لومومبا زنده دیده شد.او مدتی بعد و پس از تحمل شکنجه های وحشیانه توسط موسی چومبه به قتل رسید.


ویدیو مرتبط :
مرد40ساله ای که با30ضربه چوب به قتل رسید!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افسر آمریكائی حاضر در عراق به طرز مرموزی به قتل رسید*عکس



افسر آمریكائی حاضر در عراق به طرز مرموزی به قتل رسید

افسر آمریکایی حاضر در عراق که چند روزی برای مرخصی به آمریکا آمده بود به همرا نامزدش در منطقه ییلاقی وایت کانتی به طرز مرموزی قتل رسید.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

كلانتر شهر "وایت كانتی" گفت: هنگامیكه مقتولین مشغول تفریح و ماهیگیری در كنار دریاچه "وابش" بودند، توسط قاتل ربوده می شوند و جسد دختر جوان به نام "جسیكا ایوانز"در ماشین نامزدش پیدا می شود.كارآگاهان پلیس ایالت "ایلینویز" در صحنه جنایت ، اثر انگشتی پیدا می کنند كه بعدا معلوم می شود كه برای شخصی بنام "دنی كاستون" 36 ساله است.

در ادامه بازجوئی ها از وی ،"كاستون" به قتل هر دو اعتراف كرده و اظهار می دارد "بعد از غافلگیری این زوج ،دستان هر دو را بستم و سر دختر را با سه گلوله متلاشی کردم و نامزدش را با خود بردم و چند روز بعد در یك منطقه روستائی در شهر "ویین كانتی"، نامزدش را بعد از شكنجه زیاد كشته و در باغی در همان نواحی دفن كردم.پلیس ایالت "ایلینویز"، علت اصلی این جنایت را فاش نكرد و قاتل نیز هم اكنون با قرار وثیقه 3میلیون دلار راهی زندان شد .

گاردین؛ "جاكوب وییلر" كه سالها در جنگ عراق شركت  داشت و چند روزی را  برای مرخصی و دیدن نامزدش به آمریكا آمده بود./جام نیوز