سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

وقتی چمن تاول می زند +عکس


دانشمندان درگیر این نکته شده اند که چرا آب زیر چمن رفته و از درون خاک بیرون نزده است بلکه زیر آن جمع شده. این یعنی یک لایه خاص مایع را در زیر سطحی از خاک محسور کرده و مانع از خروج آب می شود.

باشگاه خبرنگاران: تاول یکی از مشکلات پوستی است که بر اثر سوختگی یا بیماری های خاص روی بدن ایجاد می شود و گاهی دردناک است. تاول ها، جوش های بزرگی هستند که مقداری آب زیر آن ها قرار گرفته است و کاملا شل یا برجسته شده اند.

چند وقتی می شود که انسان ها متوجه شده اند که چمن ها نیز مانند انسان می توانند تاول بزنند. این حالت عجیب که دلیل درستی برای آن بیان نشده است از سال 2012 مورد توجه قرار گرفته است و نمونه های خاصی از آن پیدا شده است.

برای اولین بار یک مغازه دار در پورتلند در حالی که حیاط فروشگاهش را تمیز می کرد متوجه یک تاول بزرگ روی چمن شد و از آن پس دیگر تصاویر مختلفی از این پدیده عجیب در سطح نت پراکنده شده است ولی دلیل درستی برای آن هنوز یافت نشده است.



دانشمندان درگیر این نکته شده اند که چرا آب زیر چمن رفته و از درون خاک بیرون نزده است بلکه زیر آب جمع شده. این یعنی یک لایه خاص مایع را در زیر سطحی از خاک محسور کرده و مانع از خروج آن می شود.  آن ها اعتقاد دارند یک لایه پلاستیکی مانع شده است. این لایه می تواند به خاطر مواد درون آب منطقه های مختلف ایجاد شود.

دلیل دیگری که برای این پدید عجیب ارائه شده است وجود گازهای خاص است. دانشمندان به غیر از آب، گازها را نیز مقصر این ماجرا می دانند ولی برای رسیدن به جواب نهایی باید منتظر تحقیقات بیشتر ماند.


ویدیو مرتبط :
سگ های زرد پسر دایی های چکامه چمن ماه+عکس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمام بدن و صورت این دختر ۱۹ساله تاول زد!+عکس



 

بیماری نا علاج , علائم بیماری

 

صورت این دختر سوئدی که بعد از واکنش به داروی Paracetamol سیاه شده و صدمه زیادی دیده بود دوباره به حالت اولیه خود رشد نمود.

 

اوا اهلین 19 ساله بعد از مصرف این دارو که به طور معمول به عنوان مسکن استفاده می‌شود نسبت به آن واکنش‌های آلرژیک نشان داد که فقط یک نفر از هر یک میلیون نفر ممکن است در سطح جهان دچار چنین حالتی شود. در طی این واکنش بدن او با شرایط کشنده ای دچار شد و تمام بدن او مورد حمله واقع شد و باعث شد پوست او به طور کامل سوخته و تاول بزند.

 

بیماری نا علاج , علائم بیماری

 

در طی این بیماری قسمت‌های زیادی از بازوها ، کمر ، قفسه سینه و شکم او دچار آسیب‌های زیادی گردید و صورت او نیز به شدت دچار آسیب دید که گویا در حال محو شدن بود.او در این باره گفت : وضعیت من به گونه این بود که انگار چیزی در زیر پوست من حرکت می‌کرد و آن را از بین می‌برد ، همه چیز کاملا شبیه فیلم‌های ترسناک بود. کابوس این دختر از سپتامبر سال 2005 آغاز شد که او در یک روز تعطیل دچار تب شد.

 

بیماری نا علاج , علائم بیماری

 

در سن 15 سالگی به او گفته شد برای کاهش علائم بیماری خود چند قرص Paracetamol مصرف کند ، اما ترکیب ویروس موجود در بدن او و داروی مصرفی واکنش بسیار شدیدی را در بدن او ایجاد کرد. پس از گذشت یک روز زخم‌هایی سراسر بدن و صورت او را پوشاند به طوری که زمانی که او به آینه نگاه کرد نتوانست چهره خود را تشخیص دهد. اما سرانجام بعد از گذشت چند سال او سرانجام توانست به زندگی عادی بازگردد ، اما هنوز هم پوست او به شدت نسبت به آفتاب حساس است و باید هر روز دوبار قطره‌های چشم مصرف کند.

 

پروفسور فولک ژوبرگ یکی از پزشکانی که اوا را درمان کرده است در این باره گفت: او بسیار خوش شانس بود که از این وضعیت نجات پیدا کرد و صورت او دوباره به شکل اولیه خود رشد کرد. این بیماری بسیار نادر است و ممکن است فقط یک میلیونوم جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار دهد و زمانی که فردی با این شرایط دچار شود هیچ راهی برای درمان آن نیست.... / خبرگزاری : جام نیوز