سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

وقتی شکل دنیا عوض می شود/ عکس




ویدیو مرتبط :
اموزش عوض کردن شکل پوشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودرویی که شکل عوض می کند +عکس



 

طراحی خودرو , طراحی جدیدترین  خودرو

 

برزیلی ها دست به طراحی خودرویی به نام " امو " زدند که قابلیت تغییر شکل دارد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، سائوپائولو ، بزرگترین شهربزریل هم مانند بسیاری از شهرهای دیگر دنیا با مشکل ترافیک سنگین مواجه است. حضور وسایل نقلیه کوچک و بزرگ مانع از این می شوند که در کمترین زمان ممکن به مقصد برسیم. به جای اینکه دائم به مردم توصیه کنیم که از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده نکنند با سیستم حمل و نقل عمومی به مقصد مورد نظر بروند، "لوییس فونسکا" طراح صنعتی در برزیل اتومبیلی را با نام "اِمو" طراحی کرده که قابلیت تغییر شکل دارد.

 

این اتومبیل بیومورفیک قادر است با توجه به سرعت اتومبیل، در حین حرکت، تغییر شکل دهد. "بیومورفیک" سبکی از طراحی است که که در آن، شیء طوری فرم و شکل داده می شود که یک موجود یا مخلوق ارگانیک و زنده را بازنمایی کند. اتومبیل فونسکا به هنگام پارک، طوری خود را جمع می کند که عرض آن بیشتر از طولش می شود تا جای کمتری را اشغال کند.

اگر با سرعتی بین 0 تا 30 مایل در ساعت حرکت کنید، اتومبیل با دانستن استانداردهای خود، موقعیت خود را عوض کرده و کمی بالاتر از حالت عادی خود قرار می گیرد. در نتیجه علاوه بر اینکه باعث ایجاد شرایط امن تری برای راننده می شود، این امکان را به وی می دهد تا کنترل بیشتری روی ترافیک جاده داشته باشد.

زمانی که با سرعت 30 تا 75 مایل در ساعت حرکت کنید، اتومبیل شکلی خمیده (قوز کرده) پیدا می کند و با کاهش نیروی گریز از مرکز خود، حالتی آیرودینامیک به خود می گیرد. در مهندسی خودرو، از آیرودینامیک برای طراحی بدنهٔ خودرو استفاده می‌شود تا نیروی پسای خودرو کم شود.

از دیگر خصوصیات این خودرو، سیستم ژیروسکوپی آن است (ژیروسكوپها، سیگنالی متناسب با حرکت دورانی در اتومبیل برای سیستم کنترل نیروی گریز از مرکز یا کشش جاده تولید می کنند.)

 

طراحی خودرو , طراحی جدیدترین  خودرو

 

این اتومبیل کوچک دارای تکنولوژی "چرخ اُمنی"(چرخ چند جهته) هم است. چرخ های امنی دارای دیسک هایی در اطراف محیط دایره مانند خود هستند که این امکان را به اتومبیل می دهد تا مانند یک خرچنگ حرکت کند یا پارک شود. طبق اظهارات فونسکو سوخت مصرفی اتومبیل او، انرژی خورشید و سوخت های زیستی خواهد بود...... / خبرگزاری باشگاه خبرنگاران