سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

هیجان زیاد این دو خواهر را میکشد


"دارسی" و "اوی چپ من" دوقلوی های دو ساله ای هستند که دچار بیماری خاصی به نام "سندروم درویت" شده اند. این سندرم به گونه ای است که مانع از هیجان زدگی این دوخواهر می شود.

باشگاه خبرنگاران: بیماری های نادر برای هر انسانی بسیار دردآور است. از بیماری هایی که مغز را از بین می برند تا بیماری هایی که به نوعی باعث مرگ یک کودک می شود همه بسیار سخت هستند.

"دارسی" و "اوی چپ من" دوقلوی های دو ساله ای هستند که دچار بیماری خاصی به نام "سندروم درویت" شده اند. این سندرم به گونه ای است که مانع از هیجان زدگی این دوخواهر می شود چرا که آن ها با این کار مرگ خود را نزدیک می کنند.

هیجان زیاد این دو خواهر را میکشد

این بیماری با مشکلات خواب و اینگونه اختلالات شروع می شود و البته پس از مدتی به مرگ ناگهانی ختم می شود. البته شرایطی مانند شادی بیش از حد و حتی گرمای زیاد می تواند خطر مرگ را تا 90 درصد افزایش دهد از این رو این بچه ها باید همیشه تحت نظارت باشند.

این دوخواهر در سن 9 ماهگی برای اولین بار در سفری به اسپانیا از ذوق زدگی به کما رفته بودند و از آن زمان بود که والدین آن ها متوجه این بیماری شدند و البته دیگر هر گونه از این موارد هیجان انگیز را تنها به حد کم در اختیار فرزندانشان قرار می دهند.

این بیماری سال هاست که توسط محققان بررسی می شود ولی هنوز درمان قطعی برای آن ها پیدا نشده است. این خانواده باید همچنان منتظر تلاش دانشمندان باشند و البته 24 ساعته فرزندانشان را زیر نظر داشته باشند.

هیجان زیاد این دو خواهر را میکشد


ویدیو مرتبط :
هیجان و شادی دختر از حامله شدن مادرش خواهر بزرگ شدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیجان كودك برای ورود خواهر یا برادر كوچك‌تر



 

هیجان كودك برای ورود خواهر یا برادر كوچك‌تر

 

نوزاد دوم در را‌ه است

چند وقت دیگر دوباره مادر می‌شوید و به اصطلاح فرزند دوم‌ شما به این دنیا پا خواهد گذاشت. كنار آمدن و آماده‌سازی فرزند بزرگ‌تر برای ورود نوزاد تازه، مشكلی جدی برای مادران به شمار می‌رود. باید بدانید كودك‌تان به فرصت نیاز دارد و البته شما هم باید صبور باشید.

 


تغییر در كل خانواده


پا گذاشتن نوزاد تازه به این دنیا،‌ تغییرات اساسی را در كل خانواده شامل می‌شود. با ورود نوزاد‌ تازه از‌ راه ‌رسیده کودک بزرگ‌تر، گاهی با نوزاد جدید با محبت و گاهی با خشم و حسادت برخورد می‌کند. در عین حال، آماده‌کردن کودک برای ورود نوزاد جدید، موجب شکل‌گیری روابط مناسب میان آنها می‌شود.

 


صبر كودك و بردباری مادر


برای اینكه كودك‌تان با شرایط جدید وفق پیدا كند، نیاز به صبر دارد و البته بردباری شما مادر و پدر. برای كودك اینكه بخواهد با فرد دیگری در جلب توجه و محبت از سوی والدین شریك شود، دشوار است. از طرفی رابطه کودک با والدین‌ به دلیل ورود خواهر یا برادر جدید، تغییر خواهد کرد و شاید در این هنگام کودک نسبت به نوزاد، احساس رنجش کند. كودكان شاید به دلیل کم‌شدن توجه، احساس کنند والدین دیگر آنها را دوست ندارند و در این هنگام شروع رفتارهای بچگانه چون مکیدن شست، با شیشه شیرخوردن و درخواست برای غذا در دهان گذاشتن، مشاهده می‌شود. این رفتارها نشانگر تمایل کودک برای کسب توجه والدین است و دادن توجه اضافی در این موارد موجب تشویق رفتارهای بچگانه و تداوم آنها خواهد شد. اگر هم رفتارهای مطلوب کودک مورد توجه و تشویق قرار نگیرد، او با رفتار نامطلوب جلب توجه می‌کند و در این هنگام توجه اضافی مانند تعریف بی‌مورد، دلیل آوردن، جروبحث و توجیه‌، موجب تکرار رفتارهای بچگانه در کودک خواهد شد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از توجه به رفتارهای بچگانه کودک خودداری شود.

 


زمان آماده‌سازی کودک


برای آماده‌سازی كودك و گفتن اینكه تا چند وقت دیگر بچه دیگری در خانواده پا خواهد گذاشت، نباید تعلل كرد. وقتی مادر باردار است، آماده‌سازی کودک باید شروع شود و اگر کودک در سنین پیش‌دبستانی یا دبستانی است، این نکته اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و نباید آماده‌سازی را به تعویق انداخت. البته نباید به کودک بگویید برای او یک دوست یا همبازی می‌آورید؛ زیرا کودک از خوابیدن طولانی‌مدت نوزاد یا ناتوانی شیرخوار در بازی‌کردن با او ناراحت می‌شود. از طرفی کودک شما به دیدن عکس‌ها و شنیدن داستان‌های مربوط به دوران نوزادی‌اش علاقه‌مند است. به همین دلیل شیرخوار دوست یا فامیل‌‌تان را به کودک نشان بدهید یا درباره خانواده‌ای که منتظر نوزاد جدید هستند، برای او داستان بگویید.

 


پس از به دنیا آمدن نوزاد، چه باید کرد؟


آیا کودک باید نوزاد را در بیمارستان ببیند؟ بله. باید به کودک‌تان این اجازه را بدهید كه نوزاد تازه از راه رسیده را در بیمارستان ببیند؛ چرا كه این امر باعث کاهش احساس نگرانی وی درباره سلامت مادر خواهد شد. پیش از آمدن کودک به بیمارستان، به او مدت ملاقات و زمان برگشتن به خانه را بگویید و با گرفتن یک جشن تولد کوچک، ورود خواهر یا برادر جدید را جشن بگیرید. گاهی اوقات کودکان هنگام ملاقات مادر، ساکت و نگران هستند یا تمایلی به در آغوش‌گرفتن مادر یا حتی بوسیدن او ندارند. بنابراین خود را برای واکنش‌های کودک آماده کنید و آنها را بپذیرید. البته اگر کودک را در انجام فعالیت‌های مربوط به نوزاد شرکت دهید، این مشکل به مرور زمان حل می‌شود.


به اندازه كافی به كودك‌تان توجه و محبت كنید


به اندازه كافی به كودك‌تان توجه و محبت كنید؛ نه كم، نه زیاد. چون توجه زیاد، باعث لوس شدن وی و كم‌توجهی باعث سرخوردگی و تنفر كودك می‌شود. باید ترتیبی اتخاذ كنید كه برنامه‌های‌ روزانه‌ كودك،‌ طبق‌ روال‌ گذشته‌ ادامه‌ پیدا کند. به کودک اهمیت دهید تا احساس احترام به خود در او شکل بگیرد و او را برای رفتار مناسب با نوزاد تشویق کنید. البته رفتارهای نامناسب‌ او را نادیده نگیرید و زمانی که بدرفتاری‌های جدی می‌بینید، سریع عکس‌العمل نشان دهید زیرا او باید متوجه شود که صدمه زدن به نوزاد، قابل‌قبول نیست و با انضباط خاصی با او برخورد می‌شود اما باید بعضی‌ از رفتـــارهای‌ نامناسب‌‌ او‌ را هم نادیده‌ گرفت. به عنوان نمونه، بعضی‌ از رفتارها مانند كودكانه‌ صحبت‌ كردن‌ را نادیده‌ بگیرید و هنگام‌ انجام‌ رفتارهای‌ بچگانه‌ با او صحبت‌ نكنید و به‌ او نگاه‌ نكنید. در این‌ زمان‌ از اتاق‌ خارج‌ شوید یا به‌ كار خود بپردازید اما در مقابل رفتارهای مطلوب تشویقش كنید. در عین حال، خریدن اسباب‌بازی‌های جدید برای او مفید و سودمند است؛ چرا كه وقتی فرزند دوم‌ شما به دنیا می‌آید و دنیای توجه و هدایا معطوف او می‌شود، فرزند اول‌ شما چیزهایی برای خودش خواهد داشت كه سرش با آنها گرم باشد و به خواهر یا برادر كوچكش حسادت نكند.



منبع:madaranmag.com