سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

هوش این طوطی، معادل کودک چهار ساله!


تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، هوش طوطی کاکل سفید مشابه توانایی ذهنی یک کودک چهار ساله است.

ایسنا: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، هوش طوطی کاکل سفید مشابه توانایی ذهنی یک کودک چهار ساله است.

  گروهی از محققان بین المللی، هوش هشت طوطی کاکل سفید گوفین (Goffin) به عنوان یکی از گونه های کنجکاو و بازیگوش طوطی را در آزمون جایگزین کردن و چرخش اشیاء مورد بررسی قرار دادند.

«برگیت سابو» از محققان دانشگاه وین تأکید می کند: اکثر هشت طوطی گوفین به راحتی قادر به انجام جابه جایی و چرخش اشیاء بودند که این توانایی مشابه هوش یک کودک چهار ساله است.

بیشتر پرندگان مشکلات کمی در انجام کارهای چرخش و حرکت دادن اشیاء داشتند و برخی از آنها حتی قادر به حل مساله چرخش اشیاء در چهار جهت مختلف بودند؛ برعکس کودکان چهارساله، انجام کارهایی شامل جابه جایی اشیاء آسان تر از چرخش است.

نتایج این مطالعه در مجله Comparative Psychology منتشر شده است.


هوش این طوطی، معادل کودک چهار ساله!


ویدیو مرتبط :
طوطی با هوش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کودک ۱۱ ساله ای که ۵۰ ساله به نظر می رسد!



 

کودک ۱۱ ساله ای که ۵۰ ساله به نظر می رسد!

 

یک کودک انگلیسی که از یک گونه نادر سندروم پیری در کودکی (پروجریا) رنج می برد در حالی که تنها ۱۱ سال دارد شبیه به یک مرد بالای ۵۰ سال به نظر می رسد.

 

این کودک ۱۱ ساله که "هری کراوتر" نام دارد در میرفیلد یورکشایر زندگی می کند.

 

وی همانند کودکان همسن خود دوچرخه سواری کرده و با اسکیتبورد بازی می کند، از درخت بالا می رود و شنا می کند اما پنج برابر سریعتر از همکلاسیهای خود پیر می شود.

 

این کودک از یک بیماری ژنتیکی بسیار نادر رنج می برد که نوع بسیار استثنائی از بیماری "پروجریا" (سندروم پیری در کودکی) است. درواقع هری کراوتر تنها نمونه مبتلا به این سندروم در دنیا است.

 

برخلاف کودکانی که از پروجریا رنج می برند و با علائم اولیه پیری متولد می شوند این کودک انگلیسی که سومین فرزند خانواده است به صورت کاملا عادی متولد شد اما با گذشت زمان لکه هایی در زیر بازوها و علائم عجیبی روی شکم وی نمایان شد و صورت این کودک نیز به سرعت شروع به تغییر کرد و چین و چروکهایی در زیر چشمها ظاهر شد.

 

والدین وی اظهار داشتند: "پزشکان نمی دانند که ظرف چند ماه آینده چه اتفاقی برای هری رخ می دهد. ما رنج زیادی می کشیم و بارها از خود می پرسیم که چه اتفاقی افتاده است.

 

اما هری می دود، حرف می زند، بازی می کند و همانند همکلاسیهای خود درس می خواند. تنها بدن او متفاوت است."

 

به دلیل دردهای روماتیسمی، این کودک از ۷ سالگی شروع به خوردن داروهای ضد درد به مدت چهار بار در روز کرده است و پوستش شروع به پیر شدن کرده و استخوانها نرمی خود را از دست داده اند.

 

این کودک گفت: "پوست و استخوانهایم همانند پدر بزرگ و مادر بزرگم پیر شده اند. من می توانم همانند دوستانم کلی کار انجام دهم، اما اغلب باید جلوی خودم را بگیرم چون خسته می شوم و درد زیادی می کشم. اما بدتر از همه نگاه عجیب مردمی است که مرا نمی شناسند."

خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)