سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

هنرنمایی پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا با Paint


در حالی که بسیاری از ما، مایکروسافت پینت را اساسا نرم افزار گرافیکی به حساب نمی آوریم و تقریبا آن را کنار گذاشته ایم، یک پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا که مبتلا به دژنراسیون ماکولا (کم بینایی در مرکز دید) است، با این نرم افزار ساده، پیکسل به پیکسل به خلق آثار هنری می پردازد.

نارنجی: در حالی که بسیاری از ما، مایکروسافت پینت را اساسا نرم افزار گرافیکی به حساب نمی آوریم و تقریبا آن را کنار گذاشته ایم، یک پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا که مبتلا به دژنراسیون ماکولا  (کم بینایی در مرکز دید) است، با این نرم افزار ساده، پیکسل به پیکسل به خلق آثار هنری می پردازد.

هنرنمایی پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا با Paint

هال لاسکو که همه او را پدربزرگ صدا می کنند، حدود ۱۳ سال پیش توسط نوه اش با نرم افزار پینت در ویندوز ۹۵ آشنا شد. او سابق بر آن هم، علاقه خاصی به کارهای هنری و کشیدن نقاشی به شیوه معمولی داشت و البته، در برهه ای از زندگی اش به طراحی فونت (تایپوگرافی) می پرداخت.

هنرنمایی پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا با Paint

اما هال بعد از این که به علت دژنراسیون ماکولا در مرکز دیدش دچار اختلال بینایی شد، نمی توانست درست نقاشی کند و در نتیجه از سال ۲۰۰۵ به طور کامل خود را وقف نقاشی با مایکروسافت پینت کرد، به طوری که هر روز ۱۰ ساعت بر روی نقاشی های خود وقت می گذارد و به لطف بزرگ کردن پیکسل ها با کمک نرم افزار، می تواند دقیقا از جایگذاری مناسب رنگ ها و شکل دهی طرح ها اطمینان حاصل کند. در اصل پینت تبدیل به ذره بین او برای نقاشی شده.

هنرنمایی پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا با Paint

او در این سال ها بیش از ۱۵۰ کار هنری دیجیتال خلق کرده، اما افسوس که خودش قادر نیست هیچ یک از آنها را به طور واضح و کامل ببیند. نقاشی های هال با الهام گیری از آثار نقاشان معروفی چون ادوارد هاپر، چارلز برچفیلد، و پال کلی کشیده شده و این اواخر هم به سبک امپرسیونیسم روی آورده و وب سایتی هم برای فروش آثار خود دارد.



ویدیو مرتبط :
نقاشی پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا به کمک مایکروسافت پینت-لیمونت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحمل ۶۷ سال تفاوت سن برای کسب اموال پیرمرد ۹۷ ساله



 

تحمل ۶۷ سال تفاوت سن برای کسب اموال پیرمرد ۹۷ ساله

 

 
زنی در دادگاه خانواده گفت: دوستان و اقوامم به دلیل اینکه وضع مالی شوهرم خوب است، مرا راضی به ازدواج با شوهرم کردند که ۹۷ سال سن دارد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبری فارس «توانا»، زنی ۳۰ ساله با مراجعه به دادگاه خانواده ۲ (ونک) دادخواست جدایی خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه ۲۶۸ این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این زن با بیان اینکه شوهرم متولد ۱۲۹۳ است و او هیچ گاه با من به مسافرت نیامده و مرا درک نکرده است، اظهار داشت: می خواهم از شوهرم که ۸ سال عقد موقت بودم و در حال حاضر عقد ۹۹ ساله او هستم، جدا شوم.

وی با اشاره به اینکه سن شوهرم برایم عذاب آور است و من هر بار فریب او را می خورم و او با ترفندی مرا راضی به تمدید عقد موقت می کند، گفت: مهریه ام تنها ۱۰ سکه بهار آزادی است که آن را به شوهرم می بخشم.

مرد در دادگاه خانواده ونک حضور داشت و بیان کرد: رفتار های همسرم همان شکلی است که در دوران جوانی می خواستم بنابراین او را دوست داشته و نمی خواهم آزار ببیند.

وی با بیان اینکه فرزندی نداشته و من تنها یک بار ازدواج کرده و همسرم فوت شده است، افزود: همسرم۳۰ سال دارد و با هر رفتار من کنار آمده و پشتیبان من است، بنابراین حاضر به از دست دادن او نیستم.

زن بار دیگر در برابر رئیس شعبه ۲۶۸ این مجتمع قضایی خانواده عنوان کرد: من هر بار با تمدید عقد موقتمان مخالف بودم چرا که رفتار های او برایم غیر قابل تحمل بود و من دیگر تحملم تمام شده و راضی به زندگی در کنار شوهرم نیستم.

وی با اشاره به اینکه تقاضای بذل مدت دارم تا از عقد موقت رها شوم، اظهار داشت: من از نظر مالی وضعیت مناسبی دارم و می توانم بعد از جدایی خود زندگی ام را بچرخانم.

زن با اشاره به اینکه رفتار های شوهرم با من همخوانی ندارد، بیان کرد: شوهرم نمی تواند مانند من و در سن من زندگی کند چرا که او ۶۷ سال از من بزرگتر است و رفتار هایش با من مغایرت دارد و تحمل او برایم سخت است.

وی عنوان کرد: من پیش از این ازدواج نکرده ام و نمی دانم به چه شکل حاضر به ازدواج و زندگی در کنار شوهرم شدم ولی می دانم که دوستان و اقوامم به دلیل اینکه وضع مالی شوهرم خوب است، مرا راضی به ازدواج با شوهرم کردند.

زن با اشاره به اینکه شوهرم نمی تواند خواسته های مرا بر آورده کند، ادامه داد: همه به من وعده دادند که با ازدواج با شوهرم دارای املاک و اموال بسیاری می شوم ولی به این شکل نشد چرا که شوهرم خسیس است و هنوز یک ریال هم از او به من نرسیده است.

قاضی عموزادی رئیس شعبه ۲۶۸ مجتمع قضایی خانواده ونک، حکم بذل مدت را صادر کرد و جلسه را خاتمه داد.... / خبرگزارى فارس