سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

همراه با دنی دی در کارتون خانواده دی


کارتون خانواده دی، یادآور کارتون خانواده دکتر ارنست و مهاجران نیست. اما، سبک زندگی یک خانواده غربی دهه هفتاد میلادی را به تصویر می‌کشد، که حاوی داستان‌های جالبی در هر مجموعه می‌باشد.

 
 
 
 
صبح بخیر: سلسله گفتاری‌هایی که با نام مروری بر کارتون‌های خاطره انگیز کودکان دهه شصتی در سایت برترین‌ها، ارائه شده است، فرصت مغتنمی است برای تجدید خاطره با دوران نوستالژیک دهه شصت که برای میلیون‌ها جوان امروزی ایران، مملو از خاطرات تلخ و شیرین بسیاری است. یکی از این خاطرات، کارتون‌های جذابان دوران بود که به زعم بسیاری، تکرار نشدنی و غیر قابل فراموشی است. در سلسله گفتارهای 100 کارتون خاطره انگیز کودکان دهه شصت، کارتون‌های بسیاری از واتو واتو و جیمبو، تا زبل خان و گوریل انگوری، مورد بحث و بررسی قرار دادیم و بخش‌هایی از این کارتون‌ها را به صورت فایل‌های ویدئویی فارسی یا زبان اصلی، ارائه کردیم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد. امروز، یکی دیگر از کارتون‌های خاطره انگیز آن دوران را مرور می‌کنیم. کارتون خانواده دی، یکی دیگر از کارتون‌های نوستالژیک دهه شصت بود که بارها از شبکه‌های سیما پخش شد.

  همه چیز درباره واتو واتو، پرنده اعجاب انگیز

کارتون خانواده دی، با نام اصلی These Are the Days، توسط کمپانی هانا باربرا، در سال 1974، در 16 قسمت، طراحی و تولید شد که بارها از شبکه‌های سیما نیز پخش گردید. این کارتون بر خلاف نمونه‌های قبلی که اکثراً، به ژاپن و کشورهای بلوک شرق، مرتبط بود، ساخت کشور آمریکاست (مانند گوریل انگوری)، و تحت کارگردانی جوزف باربارا و ویلیام هانا، که شرکت مشترکی را نیز به همین نام راه اندازی کرده بودند، ساخته شد. وارنر بروز، کار توزیع جهانی این انیمیشن را انجام داد.
 
همراه با دنی دی در کارتون خانواده دی

جوزف باربارا، در دنیای انیمیشن، نام شناخته شده ای است. ما او را به خاطر یوگی و دوستان و تام و جری می‌شناسیم. در ۲۴ مارس ۱۹۱۱ متولد شد. باربرا در اصل کارمند بانک بود و در این بین داستان‌های مصوری برای مجلات طراحی می‌کرد و چیزی نگذشت که کاری به‌عنوان طراح انیمیشن (پویانمایی) به‌دست آورد. هنگامی که طرح‌های جوزف باربرا در جوانی به مجله‌های کارتون راه پیدا کردند او به دنیای سینما و تلویزیون وارد شد. جوزف باربرا در سال ۱۹۳۷ با ویلیام هانا در کمپانی متروگلدوین مایر ملاقات کرد و مدتی بعد، آن دو یک گربه و موش به نام‌های "تام" و "جری" را خلق کردند.

در سال ۱۹۴۴ با همکاری بیل هانا (Bill Hanna) شرکت هانا-باربرا را تشکیل داد. جوزف باربرا به‌همراه شریکش هشت جایزهٔ اِمی و هفت اسکار برای کارتون‌هایش دریافت کرده است. جوزف باربرا، یکی از دو خالق شخصیت‌های کارتونیِ محبوبی چون تام و جری، یوگی و دوستان، اسکوبی‌دو و عصر حجر (کارتون) است.

همراه با دنی دی در کارتون خانواده دی

وی و ویلیام هانا از دههٔ پنجاه و پس از آنکه تام و جری را برای متروگلدوین مایر ساختند کمپانی خودشان را تأسیس کردند. بری میر، مدیر اجرایی کمپانی برادران وارنر، دربارهٔ او می‌گوید: "شخصیت‌هایی که او به‌همراه شریکش ویلیام هانا خلق کرد، تنها سوپراستارهای کارتونی نیستند، بلکه اجزای محبوبی از فرهنگ پاپ آمریکایی هستند." پس از تأسیس کمپانی هانا-باربرا آنان شخصیت‌های کارتونیِ محبوبی چون عصر حجر خلق کردند.
 

همراه با دنی دی در کارتون خانواده دی
(جوزف باربارا و همکارش با شخصیت‌های کارتونی جالبی که خلق کرده‌اند مانند یوگی)

همراهیِ هفده‌سالهٔ آنان برای ساخت کارتون‌های تام و جری هفت جایزهٔ اسکار و ۱۴ نامزدی اسکار برایشان به ارمغان آورد. در طول دهه‌های بعدی، هانا و باربرا ۳۰۰ قسمت کارتون و بیش از ۳۰۰۰ برنامهٔ نیم‌ساعتهٔ کارتونی تولید کردند. نزدیک به نیم قرن است که شخصیت‌های کارتونیِ جوزف باربرا و ویلیام هانا در تلویزیون به نمایش درآمدهاست، اما همچنان کارتون‌های آنان در سراسر جهان به نمایش درمی‌آید. تقریباً اغلب کارتون‌های هانا و باربرا در ایران در طی نیم قرن گذشته به نمایش درآمده‌اند و به‌علاوهٔ این کارتون‌ها به شخصیت‌های محبوبِ میلیون‌ها نفر در جهان بدل شده‌اند که هنوز تی‌شرت‌ها و محصولاتی با تصاویر آن‌ها را می‌خرند.

کارتون خانواده دی، زندگی خانواده ای را در شهر Elmsville به تصویر می‌کشد که شامل یک پدر و مادر و سه بچه می‌شود. کارتون، تلاش می کند در هر قسمت، حاوی پیام اخلاقی و انسانی و اجتماعی برای کودکان باشد و هدف اصلی کارتون نیز، بر انتقال چنین مفاهیمی به کودکان امریکایی تاکید دارد.
 
همراه با دنی دی در کارتون خانواده دی

کارتون نوستالژیک خانواده دی، داستان زندگی یک خانواده روستایی از دهه ۶۰ که در گذر از زندگی سنتی به زندگی مدرن هستند. داستان از نگاه پسر نوجوان خانواده روایت می‌شد. ماجرای هر قسمت حول خرابکاری‌ها، فضولی‌ها و مهم‌تر از همه اختراعات نوه و پدربزرگ می‌گذشت. مادر در فروشگاه کار می‌کرد و کیت، خواهر بزرگ‌تر در تلفنخانه؛ پدر خانواده که به اقتضای شغلش معمولاً در سفر بود، کمتر بین اعضای خانواده حضور داشت.. اول داستان، با یک قطار که با نیروی بخار کار می‌کند، آغاز می‌شود و سپس پدر خانواده را نشان می‌دهد که سورا یک ماشین دودی شده است. همه این‌ها، نوستالژیک است!
 
همراه با دنی دی در کارتون خانواده دی

 حتی در تیتراژ برنامه، دستگاهی را می‌بینیم که با بخار کتری، شروع به چرخش می‌کند
 
همراه با دنی دی در کارتون خانواده دی

 تلفن، ماشین، پیانو از نشانه‌های زندگی تمایل به شهرنشینی خانواده دی بود. دردسرهایی که نوه و پدربزرگ مخترعش ایجاد می‌کردند، نمک داستان هر قسمت بود. پدربزرگ خودش را همه‌فن حریف می‌دانست و معمولاً هم در کارگاه چوبی‌اش در بین ابزارآلات و ماشین‌های عجیب صنعتی‌اش در حال اختراع چیزی بود.

وسایلی مثل دستگاه شست‌وشوی ماشین یا دستگاهی که موقع استراحت بدن را ماساژ دهد. گاهی اوقات اختراعاتش به سرانجام می‌رسید، ولی خودش هم نمی‌فهمید چطوری، مثلاً لحظه‌ای که دستگاه حاضر نبود روشن شود، سگ خانواده می‌پرید روی یک شاسی و یکدفعه اختراع پدربزرگ عرض اندام می‌کرد. راستی لحظه قایمکی ناخونک زدن‌های پسرک به کیک‌های تازه از فر درآمده مادر را یادتان هست، با این بخش داستان خیلی بیشتر ارتباط برقرار می‌کردیم.

یادش بخیر روزهایی که ما هم روزگاری داشتیم... .

تیتراژ نوستالژیک کارتون خانواده دی



قسمت‌هایی از کارتون خانواده دی



عناوین قسمت‌های مختلف کارتون خانواده دی

•    Sensible Ben"
•    "The Fire Brigade"
•    "Danny's Musical Dilemma"
•    "Danny Runs Away"
•    "Ben for President"
•    "The Good Luck Charm"
•    "Kathy's Job"
•    "The Runaway Horse"
•    "How Ben Was Cowed"
•    "Grandpa and the Great Cyclic Harmonium Swindle"
•    "The Visitor"
•    "The Most Precious Gift of All"
•    "The Spa"
•    "Hello Mrs. McGivern, Goodbye"
•    "The Balloon"
•    "The Feud

 همراه با دنی دی در کارتون خانواده دی
(تصویری از جوزف باربارا و بیل هانا- از کارگردانان شهیر آمریکایی دنیای انیمیشن)


ویدیو مرتبط :
قسمت هایی از کارتون خانواده دی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه گوشی به همراه سیم‌كارت از دی‌ماه



 

 

 

محمدی گفت: البته شركت LG برای این كار به ما وعده داده است و اگر كسی به این شركت مراجعه كند می‌تواند گوشی موردنظر را دریافت كند.

 

فارس: سرپرست اداره كل بازاریابی همراه اول گفت: تا پیش از دهه فجر و در دی ماه لیست برندهای جدید همكار همراه اول در طرح باندلینگ (بسته گوشی به همراه سیم‌كارت) اعلام می‌شود.

 

اصغر محمدی با اشاره به مرحله جدید عرضه گوشی به همراه سیم كارت از سوی شركت ارتباطات سیار گفت: اسپانسر این كار شركت LG است تا گوشی‌های LG به همراه سیم‌كارت‌های همراه اول عرضه كند.

 

وی ادامه داد: در مدت نمایشگاه تله‌كام ثبت‌نام از علاقمندان جدید این بسته انجام شد تا پس از اتمام نمایشگاه با مراجعه به فروشگاههایی كه نمایندگی محصولات LG را دارند بسته گوشی و سیم كارت خود را دریافت كنند.

 

سرپرست اداره كل بازاریابی همراه اول با بیان اینكه این پكیچ‌ها در دو نوع 35 و 45 هزار تومانی عرضه می‌شد، گفت: این كار در حال حاضر انجام و گوشی‌ها نیز تحویل داده می‌شوند؛ اما برای ادامه این طرح با شركت‌های دیگر نیز وارد مذاكره شده‌ایم كه چنانچه قادر به ارائه شرایط مورد نظر ما هستند، در این طرح مشاركت داده شوند.

 

محمدی گفت: البته شركت LG برای این كار به ما وعده داده است و اگر كسی به این شركت مراجعه كند می‌تواند گوشی موردنظر را دریافت كند.

 

وی در خصوص اینكه آیا امكان خرید این بسته‌ها هم اكنون و پس از نمایشگاه تله‌كام نیز وجود دارد، گفت: منتظر هستیم ببینیم مقداری كه در نمایشگاه ثبت‌نام كرده‌اند، برای گرفتن گوشی‌ها مراجعه می‌كنند یا خیر.

 

محمدی افزود: البته تا پیش از دهه فجر از طریق سایت همراه، این امكان فراهم می‌شود كه متقاضیان هر گوشی مربوط به هر شركتی را كه می خواهند خریداری كنند و پیش از دهه فجر این كار حتما انجام خواهد ‌شد.

 

سرپرست اداره بازاریابی شركت ارتباطات سیار افزود: تا پیش از دهه فجر و در دی‌ماه آدرس تمامی فروشگاههایی كه باندلینگ گوشی (بسته گوشی به همراه سیم‌كارت) را انجام می‌دهند به روی سایت همراه اول قرار داده می‌شود.

 

وی در خصوص اینكه آیا گوشی‌ها با همان قیمت 35 و 45 هزار تومان ارائه خواهد شد، گفت: گوشی‌ها با همان قیمت قبلی عرضه خواهند شد؛ زیرا قیمت باید برای شركت به صرفه باشد.

 

محمدی در خصوص اینكه مذاكره با چه برندهایی انجام شده است، گفت: برای شركت‌های دیگر فراخوان شده است و ما آمادگی خود را اعلام كرده ایم كه اگر شركت‌های دیگر نیز بخواهند می‌توانند وارد این عرصه شوند؛ اما برندهای دیگر هنوز نهایی نشده است.

 

محمدی در پاسخ به اینكه چه میزان از ثبت‌نام‌ كنندگان در نمایشگاه برای دریافت گوشی مراجعه كرده‌اند، اظهار داشت: هنوز بازخوردی از بازار و از اینكه چه میزان از بازدید كنندگانی كه ثبت‌نام كرده‌اند برای خرید گوشی مراجعه كرده‌اند، نگرفته‌ایم./عصرایران