سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

همراه با اسکروچ خسیس و دوستان!


کارتون دوست داشتنی و خاطره انگیز اسکروچ خسیس (The Scrooge) را باید یکی از کارتون های جالب بچه های دهه شصت دانست که با دوبله زیبا و شخصیت پردازی و داستان زیبایش، همواره از شبکه های مختلف سیما پخش شد.



صبح بخیر: کارتون دوست داشتنی و خاطره انگیز اسکروچ خسیس (The Scrooge) را باید یکی از کارتون های جالب بچه های دهه شصت دانست که با دوبله زیبا و شخصیت پردازی و داستان زیبایش، همواره از شبکه های مختلف سیما پخش شد. بعضی از اوقات، پخش این کارتون همزمان می شد با فصل زمستان و تعطیلات کریسمس هموطنان مسیحی که جالب توجه بود.

همه چیز درباره واتو واتو، پرنده اعجاب انگیز

در انیمیشن اسکروج، شخصیت های مشهور و محبوب کمپانی والت دیسنی که میکی ماوس و مک داک می باشند، در نقش ها و پرسناژ های جدید و متفاوتی ظاهر می شوند. مک داک، این بار نقش یک آدم خسیس و پلید را بازی می کند که اسکروچ است و میکی ماوس هم نقش باب کراچیت که کارمند بینوای اوست را نشان می دهد. ما اسکروچ را در این کارتون زیبا، همواره بر روی شهری از یخ و برف و سرما می بینیم که بعضا با لیاس خواب جالبش، در حال این سو و ان سو شدن است و مروری میکند بر رفتارهای زشت خود با اطرافیان. دوبله زیبایی که برای اسکروچ انتخاب شده بود، تاثیر گزاری داستانی را بر روی مخاطب کودک بسیار افزایش می داد و حس یک فرد خسیس و پلید را به ذهن کودک مبادرت میکرد.

همراه با اسکروچ خسیس و روح سرگردان آقای گوفی و باب بینوا

این انیمیشن جذاب، از داستان آوای کریمس (A Mickey’s Chrismas Carol) نوشته جارلز دیکنز، داستان سرای شهر انگلیسی اقتباس شده است. شرکت Buena Vista توزیع این کارتون را بر عهده داشته است که توسط Burry Mattinson ساخته شده است. این کارتون در سال 1983 ساخته شد و در سال 1984، نامزد دریافت بهترین انمیشن کوتاه اسکار شد و رقابت رو به انیمیشن Sundae in New York  واگذار کرد. موزیک خاطره انگیز این کارتون توسط Irwin Kostal ساخته شد و  فرایند رنگ پردازی توسط Technicolor انجام گرفت.

همراه با اسکروچ خسیس و روح سرگردان آقای گوفی و باب بینوا

 اسکروچ 26 دقیقه ای در واقع دومین حضور میکی ماوس پس از مجموعه The simple things بود که در سال 1953 توسط والت دیسنی به عنوان مجموعه کارتون های میکی ماوس ساخته شده بود  و پس از این کارتون، The prince and the Pauper که در سال 1990 ساخته شد، حضور میکی ماوس و دانلد داک تکرار شد.  شخصیت کارتونی میکی ماوس توسط والت دیسنی در سال 1928 میلادی یعنی قبل از جنگ جهانی ساخته شد و توسط والت دیسنی در کارتون های مختلف به کار گرفته شد. میکی ماوس، موش کوچکی است که شلوار کوتاه قرمز رنگ بر پا دارد با دستکش های سفید و کفش های بزرگ زرد رنگ.

همراه با اسکروچ خسیس و روح سرگردان آقای گوفی و باب بینوا

میکی ماوس را از مشهورترین شخصیت های کارتونی در دنیا می دانند. اسکروچ در این کارتون به همراه گوفی، به دوران گذشته، حال و آینده سفر میکند تا وجدان خود را در این سه مرحله زمانی به بوته آزمایش و بررسی قرار دهد. در واقع سفر اسکروچ به سه زمان، فرصتی برای مرور رفتارهای او با اطرافیان بوده است. چه دختری که عاشقش شده است و چه خدمتکار بینوایی که مرتب او را اذیت کرده است. شاید کریسمس، فرصتی برای دگرگون شدن اسکروچ باشد. اسکروچی که همواره در این کارتون، پشت کوهی از سکه های طلایی قرار گرفته است و مشغول شمردن آن ها است. در حالی که به اطرافیان خود هیچ توجهی نمی کند.

همراه با اسکروچ خسیس و روح سرگردان آقای گوفی و باب بینوا

گوفی، روح سرگردانی است که همواره در اتاق خواب آقای اسکروچ پرسه میزند و در واقع شریک سابق وی محسوب می شود و اسکروچ را مرتبا بخاطر تهدیدها و تنبیه های باب، مورد سرزنش قرار می دهد. این روایت جالب و شخصیت پردازی دوستانه در کنار گرافیک ساده، داستان روان و نوستالژیکی را برای ایرانیان رقم زده است که دیدن مجدد این کارتون را هم با انگیز می کند. اسکروچ سرگذشت یک اردک پیر را روایت میکند که بسیار طماع و پول پرست است و مال زیادی در طول عمر خود اندوخته است  به کسی هم کمک نمیکند.

قسمتی از کارتون اسکروچ دوبله فارسی



متن کامل کتاب نغمه کریمس (نسخه اقتباس شده در ساخت کارتون اسکروچ)

همراه با اسکروچ خسیس و روح سرگردان آقای گوفی و باب بینوا

متن شعر آهنگ کارتون اسکروچ

When a cold wind blows it chills you
Chills you to the bone
But there's nothin' in nature that freezes your heart
Like He and bein' alone
Its pinks you with indifference
Like a lady pinks with rouge
And the worst of the worst
The most hated and cursed
Is the one that we call Scrooge
Un kind as any
And the wrath of many
This is Ebenezer Scrooge
OH! There goes Mr. Humbug
There goes mister grim
If they gave a prize for bein' mean
The winner would be him
Old Scrooge, he loves his money
Cause he thinks it gives him power
If he became a flavor, you can bet he would be sour
(Even the vegetables don't like him!)
There goes mister stingy
There goes mister greed
Hes the undisputed master of the under-handed deed
He charges folks a fortune for his dark and drafty houses
As poor folk live in misery
Its even worse for mouses
(Please sir, I want some cheese)
He must be so lonely
He must be so sad
He goes to extremes to convince us hes bad
Hes really a victem of fear and of fright
Look close and there must be a sweet man inside
!Nah! Uh-Uh
There goes mister outrage
There goes mister sneer
Hes got no time for friends or fun
His anger makes that clear
Don't ask him for a favor cause his nastiness increases
No crust of bread for those in need
No cheeses for us mices
GonzoCharles Dickens: Scrooge liked the cold)
He was hard and sharp as a flint
Secret and self contained
(As solitary as an oyster
Oh! There goes mister heartless, there goes mister cruel
He never gives
He only takes
Yes, thats his only rule
If being means
Away of life
He practiced and Rehearsed
And all
 :


ویدیو مرتبط :
بخشهایی از کارتون نوستالژیک اسکروچ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بسته همراه با ترس کفاشیان و دوستان برای کروش



اخبار,اخبارورزشی,کارلوس کروش

 

 اخبار ورزشی - بسته همراه با ترس کفاشیان و دوستان برای کروش/ سرمربی هنوز دست بالا را در برخورد با فدراسیون دارد!

  بیش از 72 ساعت زمان و تهیه یک بسته جامع برای تمدید قرارداد با کروش ، این کاری بود که کفاشیان و دوستان دانشگاهی اش در روزهای گذشته انجام داده اند. بسته ای که با کمی اغماض شاید در خیلی از موارد از ایده آل های سرمربی هم ایده آل تر باشد .

 کارلوس کروش تازه به برزیل رسیده است. او حالا دو روزی زمان استراحت دارد و بعد از این می تواند شاهد 4 بازی پایانی جام جهانی باشد. او درحالی رفته که در تمام مسیر تهران به ریودوژانیرو این فرصت را داشته تا بسته پیشنهادی فدراسیون فوتبال را مروری دوباره کند . پیشنهادی که قیمتش خیلی فاصله چندانی با آنچه انتظارش را داشته ، ندارد اگرچه این ارقام هم قابل چانه زنی هستند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ فدراسیون فوتبال بعد از روزهای انفعالی حالا شاید در یکی از معدود دفعاتی که در 3 سال و چند ماه گذشته توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد ، پیشنهادی مشخص به مربی ارائه کرده است. پیشنهادی که خیلی هم دور از خواسته های پیشین کارلوس نیست. او همین حالا هم شرایطی اینچنین رامورد دستیارانش دارد. دستیارانی که حالا می توانند معقول تر از قبل انتخاب شوند.

 

همین حالا او لوسیانو دئاکروز و دن گاسپار را در کنارش دارد و سایر اعضای کادر فنی اش از میکوی فنلاندی تا دستیاران برزیلی و آرژانتینی همگی روزمزد هستند و دستمزدهای روزانه چندصد  دلاری می گیرند . این رقم البته با پیشنهاد فدراسیون می تواند برای مثلا 100 روز کاری در سال تا 20 هزار دلار برای هر یک افزایش پیدا کند که باز رقمی معقول است.

انتخاب یک دستیار ایرانی هم از همین حالا تکلیف سرمربی را روشن می کند. او با صراحت گفته مارکار را برای ادامه کارش می خواهد . پس در این بخش هم کروش تغییری نخواهد داشت. بند مربوط به تامین لباس ، شرایط تمرینی  و امکانات که کارلوس کروش در حرف هایش به آنها اشاره داشته است ، دقیقا همانی هستند که سرمربی می خواسته. زمین کمپ برای تبدیل شدن به ایده آل های مورد نظر سرمربی فاصله ای طولانی دارد .

 

زه کشی ، زیرسازی و هزینه ای میلیاردی . چیزی که اگر اتفاق بیفتد ، یک بار برای همیشه مشکلاتی اساسی از فوتبال ایران را حل می کند. مربی که بخش عمده ای از تجهیزات بدنسازی و پزشکی را در این چند سال به محموعه کمپ ایران اضافه کرده است ، در صورت ادامه قعالیتش می خواهد آنچه ناقصی مانده را یکجا تامین کند. 

 

اول اینکه سیستم پروزون یکبار برای همیشه و حداقل در ورزشگاه آزادی و زمین اصلی کمپ تیم ملی نصب شود تا امکان دریافت داده هایی دقیق برای میزان عملکرد بازیکنان در اختیار کادرفنی باشد. دیگری اینکه چمن در همه سال یک چمن استاندارد باشد . شاید فدراسیون در این بخش با کمک نهادهایی مثل شهرداری بتواند این تغییر کیفیت را در بازه ای کوتاه فراهم کند. اینکه 3 زمین تمرین کمپ یکبار برای همیشه وضعیتی ایده آل پیدا کنند. اگرچه نرسیدن به ایده آل ها دست مربی را برای هر نوع انتقادی باز می گذارد

کروش و کفاشیان هفته گذشت به برنامه عادل فردوسی پور رفتند ، هر دوی آنها سعی داشتند نمایشی از صدق گفتار را برای مخاطبان میلیونی برنامه بازی کنند. یکی شان از رقم نجومی درخواستی سرمربی گفت و دیگری شان این پیشنهاد را به کلی تکذیب کرد. رقم دو میلیون یورویی برای سرمربی و تقریبا 800 هزار یورویی برای دستیارانش از سوی کفاشیان مطرح شد و کارلوس خیلی صریح گفت اصلا بحث مالی را مطرح نکرده.

 

اینکه کدام یک راست می گفت به نظر می رسید این بار شاید برای یکی از موارد استناء در سال های گذشته حق با کفاشیان بود چون همه نزدیکان به سرمربی طرح این پیشنهاد را تائید می کردند اگرچه شاید مستقیما از سوی سرمربی به رئیس پیشنهاد نشده بود ولی این ارقام وجود داشت و همه حتی مقامات عالی فدراسیون  چون دبیرکل که حالا تکذیبش می کند از آن خبر داشتند.

پیشنهاد جدید مالی اگرچه شاید کمی با آنچه سرمربی در نظر دارد فاصله داشته باشد اما باز هم برگ برنده را در دست او می گذارد. بزرگترین چالش پیش روی تیم ملی جام ملتهاست و انچه ثرار فسخ قرارداد دو طرف شده ، بازی های انتخابی جام جهانی است پس کروش تا 3 سال دیگر زمان در اختیار دارد و هر اتفاقی در جام ملتها بیفتد ، او بیش از دوسال و نیم دیگر زمان پیش رویش دارد.

 

بند امکانات اگرچه اختیار انتخاب سرپرست تیم هم از او گرفته شود ، این حق را به سرمربی می دهد تا برای نواقص همچنان دست بالا را در اختیار داشته باشد و مجال بهره گیری از محبوبیت بین افکار عمومی . آنچه کمیته فنی فدراسیون فوتبال تنظیم کرده شاید خیلی بیش از آنکه سرمربی انتظارش را داشته به خواسته های او نزدیک باشد. اگرچه باید دید کارلوس کروش چه واکنشی به این بسته پیشنهادی خواهد داشت. برای مثال بند مربوط به کمیته فنی ، مسائل مالی و کادر سرپرستی تیم.
 اخبار ورزشی - خبر آنلاین