سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

هتل فرشته، دومین ساختمان بلند تهران


هتل فرشته پاسارگاد یک مجتمع چند منظوره بی نظیر می باشد که در منطقه الهیه در شمال شهر تهران پایتخت کشور ایران در دست اجراء قرار دارد.

تاپ ناپ: هتل فرشته پاسارگاد یک مجتمع چند منظوره بی نظیر می باشد که در منطقه الهیه در شمال شهر تهران پایتخت کشور ایران در دست اجراء قرار دارد. طرح  اولیه این پروژه منحصر به فرد توسط زاها حدید ، معمار مشهور معاصر تهیه گردیده و طراحی آن مبتنی بر رعایت کلیه استانداردهای معتبر ملی و بین المللی می باشد. هتل پاسارگاد در زمینی به مساحت 4574 دارای زیربنایی بالغ بر 110000 متر مربع، با ارتفاع 230 متر و در 54 طبقه شامل 9 طبقه پارکینگ، 7 طبقه تجاری – اداری و فروشگاه های صنایع دستی و سالن های کنفرانس، 3 طبقه تاسیسات، 4 طبقه مراکز تفریحی و رستوران، 1 طبقه لابی مجلل و 30 طبقه هتل می باشد. این پروژه در سال 1391 شروع به کار نموده و تخمین زده می شود در سال 1397 پایان پذیرد.

برای ساخت این پروژه عظیم 72 متر گود برداری شده است و جالب آنکه کانکس های مهندسی در عمق 30متری نگهداری می شود. پایداری با استفاده از روش نیلینگ ؛انکراژ؛استرند به همراه ساپورت در ضلع شمالی وجنوبی نگهداری شده است . در این روش بعنوان یك تكنیك برای پایداری ترانشه ها و حفاظت گود با انعطاف پذیری بالا استفاده می گردد. تئوری استفاده از روش نیلینگ بر مبنای مسلح كردن و مقاوم نمودن توده خاك با استفاده از دوختن توده خاك توسط مهارهای كششی فولادی Nail با فواصل نزدیك به یكدیگر می باشد. روش تقویت دیواره گود برداری با استفاده از تزریق بتن و جلوگیرى از ریزش ترانشه ها بوسیله نفوذ میلگرد ها در دیواره، با عنوان نیلینگ، تجهیز كارگاه در اون ارتفاع واقعا جالب و عجیبه!

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت

هتل فرشته ، دومین ساختمان بلند پایتخت


ویدیو مرتبط :
چند فرشته بر مریم نازل شده؟(دومین تناقض و پاسخ به آن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساختمان‌های بلند جلوی وزش باد را گرفته‌اند/ ۳۰ درصد کارخانه‌های کشور در اطراف تهران بنا شده‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوای تهران

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به عوامل ایجاد آلودگی هوا در تهران مانند ساخت‌وساز ساختمان‌های بلند در مسیر وزش بادهای غرب به شرق و ساخت ۳۰ درصد از کارخانه‌های کشور در اطراف تهران، گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که دیگر نمی‌توانیم؛ اقدام چندانی برای بهبود وضعیت هوای تهران انجام دهیم.

اسماعیل کهرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در پاسخ به اینکه چرا وضعیت آودگی هوای تهران سالهاست که ثابت مانده و بهبود پیدا نمی‌کند، گفت: زیرا بعد از طی شدن زمان اوج آلودگی هوا این معضل را فراموش می‌کنیم، تا سال بعد که دوباره این مشکل به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که یک عامل واحد سبب این وضعیت نمی‌شود که یک سازمان واحد بتواند با آن مقابله کند و اصلا این مساله نیز مطرح است که آیا می‌شود با این معضل مقابله کرد؟ زیرا من گمان می‌کنم؛ ما به وضعیتی رسیده‌ایم که دیگر در این شرایط نمی‌توانیم کار چندانی انجام دهیم.

این کار‌شناس محیط زیست با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی تهران یکی از عوامل موثر در آلودگی هوا است، گفت: کوه‌های تهران مانع از وزش باد در این شهر می‌شوند. باید توجه کنیم که انتخاب تهران به عنوان پایتختی با این حجم از جمعیت به هیچ عنوان کار درستی نبوده است، در زمانی که آغا محمد خان قاجار، تهران را به عنوان پایتخت انتخاب کرد به دلیل خوش آب و هوایی تهران بود؛ در آن زمان به تهران چنارستان می‌گفتند؛ زیرا باغ‌های چنار بسیاری در این شهر وجود داشت، اما همه این درختان از بین رفتند و با بلایی که ما بر سر تهران آوردیم، شاهدیم که در منطقه دربند که پر از باغ بود؛ امروزبه جز سعدآباد دیگر هیچ باغی نمانده است.

کهرم ادامه داد: از طرف دیگر در مسیر غرب به شهر تهران ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته شده است که جلو وزش باد را گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند؛ باد از آن طرف بوزد و آلودگی را از شهر خارج کند.

 وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اتومبیل و همین مقدار موتور سیکلت در شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: تنها ۴۰ در صد از اتومبیل‌ها در تهران معاینه فنی می‌شوند، زیرا به تعداد کافی مراکز معاینه فنی در تهران وجود ندارد به همین خاطر هم دولت اعلام کرده است که اتومبیل‌های نو به جای ۲ سال می‌توانند، بعد از ۵ سال برگه معاینه فنی بگیرند.

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از طرف دیگر۳۰ درصد کارخانه‌های کشور نیز در اطراف تهران قرار گرفته‌اند و هرچند که در دوره اول ریاست ابتکار بر سازمان حفاظت محیط زیست قانونی وضع شد که در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران کارخانه‌ای وجود نداشته باشد؛ اما این قانون در دوره احمدی‌نژاد اجرا نشد.

وی ادامه داد: شهردار تهران برای بهبود وضعیت هوا، گسترش فضای سبز و حمل و نقل ریلی را پیشنهاد کرد، اما با وجود قیمت بسیار بالای زمین در تهران گسترش فضای سبز چگونه می‌تواند عملی شود. به همین خاطر شاهدیم که گسترش فضای سبز تنها در کناره اتوبان‌ها عملی شد.

وی با اشاره به اینکه وارد شدن بنزین یورو ۴ به کشور یکی از اقدامات خوب در این زمینه است، گفت: ما قانون و برنامه برای مقابله با آلودگی هوا داریم، اما شرایط به وجود آمده مانع از به ثمر رسیدن برنامه‌ها می‌شود.


 اخبار اجتماعی  -  ایلنا