سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

نمایشگاه خودروهای سوپر فست در تهران


نمایشگاه خودروهای سوپر فست




ویدیو مرتبط :
سوپر خودروهای جهان در خیابان های تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تردد خودروهای سوپر لوکس در تهران


تهران در شرایطی از كمبود اتوبوس رنج می برد كه اعلام آمار تعداد خودروهای سوپر لوكس كه از سال ۸۸ تا ۹۳ وارد كشور شده‌اند، نشان از رقابت نابرابر این دو گروه از خودروهای عمومی و شخصی با هم دارد.

خبرگزاری مهر: شهرام جباری‌زادگان كارشناس برنامه‌ریزی شهری با اشاره به اینكه در ۵ سال گذشته، مجموعاً ۹۵ هزار و ۸۵۹ دستگاه خودروی سوپر لوكس همچون پورشه وارد كشور شده، اظهار كرد: چنانچه حداقل دو سوم این خودروها نیز وارد تهران شده باشند، در چند سال اخیر شاهد ورود بیش از ۶۴ هزار دستگاه خودروی سوپر لوكس به معابر شهری پایتخت بوده‌ایم.

وی با بیان اینكه این در حالی است كه در این مدت حتی یک دستگاه اتوبوس جدید نیز از سوی دولت‌های دهم و یازدهم به تهران تحویل نشده، تصریح كرد: در شرایطی كه خودروهای سوپر لوكس، اغلب به صورت تک سرنشین در سطح شهر تردد می‌كنند اما اتوبوس‌های تك­ كابین و دو­كابین در خطوط تندرو و عادی اتوبوسرانی، عموماً لبریز از مسافر هستند.

جباری زادگان با اشاره به اینكه ناوگان اتوبوسرانی تهران در حالی ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد كه ۲۵۰۰ دستگاه آن‌ فرسوده است و باید هر چه زودتر از رده خارج شده و اتوبوس‌های جدید جایگزین آنها شوند، اظهار كرد: تعداد خودروهای سوپر لوكس‌ كه در بزرگراه‌ها و خیابان‌های تهران آمد و شد می كنند، ۱۰ برابر تعداد اتوبوس‌هایی است که در خطوط اتوبوسرانی رفت و آمد می­نمایند و به عبارتی به ازای هر یک دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه خودروی سوپر لوكس در تهران در حال تردد است.

وی با بیان اینكه ورود این تعداد خودروی سوپر لوكس از جمله لكسوس، پورشه و مازراتی، باعث خروج بیش از ۲.۵ میلیارد دلار ارز از كشور شده، تصریح كرد: با این میزان منابع ارزی، می‌توان حداقل ۹ هزار و ۳۴۰ دستگاه اتوبوس دو كابین مجهز به آخرین استانداردهای روز دنیا كه هر كدام از آنها روزانه قادر به جابه‌جایی دو هزار مسافر هستند را خریداری نمود.

این كارشناس مسائل شهری در پایان با تاكید بر اینكه نكته‌ قابل تامل این است كه ناوگان اتوبوسرانی تهران، روزانه ۴.۵ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌كند كه این تعداد جابه ­جایی با ورود اتوبوس­ های جدید و نوسازی ناوگان تا صد در صد قابل افزایش است، خاطرنشان كرد: وقت آن رسیده كه شاهد توجه دولت­مردان به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و میلیون‌ها مسافری که هر روز از آن استفاده می­ کنند، باشیم.