سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

نصب Wi-Fi بر بلندترین قله کوه ژاپن +عکس


با امکان جدیدی که در قله کوه "فوجی" ژاپن ایجاد شده است، اکنون همه می‌توانند سلفی‌های خود را مستقیماً از این قله با دیگران به اشتراک بگذارند.

وبسایت مشرق: با امکان جدیدی که در کوه "فوجی" ژاپن ایجاد شده است، اکنون همه می‌توانند سلفی‌های خود را مستقیماً از قله این کوه با دیگران به اشتراک بگذارند. دولت ژاپن امکان دسترسی به اینترنت از طریق شبکه وای‌فای را در کوه فوجی و قله 3776 متری آن ایجاد کرده است.

از نظر برخی ممکن است این اقدام خیلی عالی باشد، چون به آن‌ها کمک می‌کند حتی زمانی که مشغول کوه‌نوردی هستند هم با خانواده خود ارتباط داشته باشند. اما مسلماً عده‌ای هم مخالف نصب تجهیزات وای‌فای در بلندترین قله ژاپن هستند.

این دسته دوم معتقدند: تا همین اواخر، همه لذت صعود به قله یک کوه بلند یا رساندن خود به کناره یک رودخانه و حتی خزیدن درون یک غار این بود که از سر و صدا و گرفتاری‌های زندگی روزمره فرار می‌کردیم. اما اکنون با این اقدام دولت ژاپن، مردم احساس خواهند کرد اگر به قله فوجی صعود کنند، اما تک‌تک لحظه‌ها را با اشتراک سلفی‌هایشان ثبت نکنند، انگار به قله صعود نکرده‌اند.

مسئله نصب وای‌فای روی قله فوجی از آن‌جایی آغاز شد که بسیاری از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها گفتند می‌خواهند وقتی از کوه فوجی بالا می‌روند بتوانند هم‌زمان از اینترنت هم برای اشتراک این لحظات با دیگر استفاده کنند.

نصب وای فای بر بلندترین قله کوه ژاپن + عکس
صعود به قله فوجی؛ در آینده به جای عکس‌هایی مانند این، شاهد سلفی خواهیم بود

نصب وای فای بر بلندترین قله کوه ژاپن + عکس
قله فوجی، بلندترین قله ژاپن است


ویدیو مرتبط :
قدم زدن هیجان انگیز بر قله بلندترین کوه نروژ !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه صعود به بلندترین قله های جهان چقدر است؟(+عکس)



اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین قله های جهان

 

اخبار گوناگون - هزینه صعود به بلندترین قله های جهان چقدر است؟(+عکس)

از زمانی که انسان برای اولین بار در سال 1953 به قله اورست صعود کرد، ماجرا جویان بسیاری تلاش کرده اند تا به بلندترین کوه جهان صعود کنند. دستیابی به این هدف کاری بسیار دشوار و پرهزینه است و هر کسی نمی تواند به آن دست یابد. در این گزارش هزینه صعود به تعدادی از بلندترین قله های جهان را بررسی می کنیم.

صعود موفقیت آمیز به بلندترین قله های هر قاره به عنوان بزرگ ترین موفقیت هر کوه نوردی محسوب می شود. هرفرد با هر هدفی که بخواهد به بلندترین نقطه هر قاره صعود کند باید آماده باشد تا هزینه چند هزار دلاری این ماجراجویی را متقبل شوند.

 

مبلغی که در این سفرها هزینه می شود، صرف غذا، راهنما، لوازم و تمرینات ضروری می شود. در هیچ کدام از این سفرها شما به اتاقی خوابی لوکس دسترسی ندارید و هرشب باید در یک کیسه خواب کوچک استراحت کنید. اما افراد علاقه مند به این ورزش حاضر هستند تا این سختی ها و هزینه گران را متحمل شوند تا بتوانند به قله بلندترین کوه های جهان صعود کنند.


Aconcagua
هزینه: 10 هزار دلار
کوهی واقع در آرژانتین که بلندترین قله آمریکای جنوبی محسوب می شود. این کوه چند مسیر برای صعود دارد، اما امن ترین آن راه شمالی است که کوهنوردان بیشترین استفاده را از آن می کنند. با این که کشور آرژانتین آب و هوایی گرم و معتدل دارد قله ی این کوه دمایی در حدود -25 درجه سلسیوس دارد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین قله های جهان

 

Mount Elbrus
هزینه: 10 هزار دلار
این روزها شاید از آخرین روزهای فرصت برای صعود به قله کوه البروس باشد. این کوه آتشفشانی 2 هزار سال پیش فعال بوده و پیش بینی شده که در 50 سال آینده دوباره فعال می شود. این کوه بلندترین قله اروپا محسوب می شود که در روسیه واقع شده است.این کوه از معدود قله های بزرگی است که یک نفر می تواند بخشی از مسیر را با استفاده از تله کابین بپیماید.این کوه در افسانه های یونانی نقش بسیار مهمی دارد و گفته شده که محل قرارگیری یکی از خدایان یونانی با نام پرومته است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین قله های جهان

 

Mount McKinley / Denali
هزینه: 15 هزار دلار
فرقی ندارد که شما این کوه را با چه نامی بخوانید ، این کوه با ارتفاع 6.194 متر بلندترین کوه آمریکای شمالی است و هرسال علاقه مندان بسیاری برای صعود به این مکان مراجعه می کنند. افرادی که علاقه مند هستند تا در آینده به صعود قله های بلند رشته کوه های هیمالیا بپردازند در ابتدا به این کوه می روند تا آمادگی خود را بسنجند. هزینه صعود به این قله در برابر سایر کوه ها چندان زیاد نیست و یک تیم کوچک می تواند با 15 هزار دلار به راحتی این سفر را انجام دهد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین قله های جهان

 

Kilimanjaro
هزینه: 10 هزار دلار
برخلاف کوه های سایر قاره ها که چند هفته زمان برای صعود نیاز دارند، شما می توانید در عرض یک هفته به بلندترین نقطه این کوه آتشفشانی صعود کنید. با ارتفاعی 5895 متری این کوه از قله اورست علاقه مندان بیشتری را جذب خود می کند و به همین دلیل احتمالا مسئول مرگ و میرهای بیشتری است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین قله های جهان

 

Annapurna
هزینه: 20 هزار دلار
با 8091 متر ارتفاع، کوه آناپورنا دهمین قله بلند جهان محسوب می شود. افرادی که برای صعود به این بالاترین ارتفاع این قله اقدام می کنند در میان حرفه ای ترین کوه نوردان هستند و تقریبا یک سوم افرادی که سعی کرده اند تا این کار را انجام دهند جان خود را از دست داده اند. یک فرد سویسی که رکورد دار صعود سرعتی به قله های جهان است در 28 ساعت به قله این کوه رفت و پس از آن به پایین بازگشت. سفری که برای بیشتر افراد 29 روز زمان می برد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین قله های جهان

 

Vinson Massif
هزینه: 45 هزار دلار
در جنوب کره زمین شما می توانید این قله بزرگ را بیابید که دما در آن به صورت متوسط منفی 30 درجه است. با این که صعود به آن برا کوه نوردان موضوع افتخار آمیزی نیست اما هرکسی نمی تواند سختی ها و دشواری های راه این صعود را تحمل کند. له دلیل محل قرارگیری این کوه خورشید در طول زمستان غروب نمی کند و این منطقه همیشه از نور خورشید بهره می برد. به دلیل دشواری راه و کمبود امکانات هزینه صعود، بدون در نظر گرفتن وسایل، بیش از 40 هزار دلار است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین قله های جهان

 

K2
هزینه: 50 هزار دلار
قله اورست شاید بلندترین قله جهان باشد اما با این حال K2 شرایط بسیار سخت تری برای صعود دارد. این کوه که در مرض پاکستان و چین واقع شده است در زمستان به دلیل آب و هوای بسیار سرد غیرقابل دسترس است. به دلیل مسیرهای باریک تر و سطح بسیار ناهموار تر این کوه، صعود به قله آن بسیار سخت تر است و از هر 5 نفری که اقدام به انجام این کار کرده اند یکی جان خود را از دست داده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین قله های جهان

 

اورست
هزینه: 110 هزار دلار
نپال امسال هزینه مجوز صعود به قله اورست را از 25 هزار دلار به 11 هزار دلار کاهش داد. تیم های کوه نوردی به عنوان بخش بزرگی از اقتصاد کشور نپال محسوب می شوند. اولین صعود به قله اورست در سال 1953 انجام شد و پس از آن نزدیک به 7000 نفر به این بالای این کوه صعود کرده اند. یک سفر به بالترین نقطه کره زمین نزدیک به 30 روز زمان نیاز دارد. این سفرهای دراز مدت از 50 هزار تا 110 هزار دلار برای هر فرد هزینه خواهد برد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بلندترین قله های جهان

 

اخبار گوناگون - بازار خبر