سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

نخستین پرواز عمومی یک خودروی پرنده


خودروی پرنده Terrafugia Transition نخستین پروازهای عمومی خود را در نمایشگاهی در ویسکونسین به رخ همگان کشید.

ایسنا: خودروی پرنده Terrafugia Transition نخستین پروازهای عمومی خود را در نمایشگاهی در ویسکونسین به رخ همگان کشید.

تیم شرکت امریکایی Terrafugia دو نمایش پرواز 20 دقیقه‌ای را هدایت کرد و همچنین با تاشدن بال‌های سیستم ابداعی خود به طوری که مانند یک خودرو می‌توانست رانده شود، هنرنمایی کرد.

سازمان هوایی فدرال ایالات متحده (FAA)، سامانه جدید را در ردیف هواپیمای ورزشی سبک قرار داده اما این سیستم یک وسیله نقلیه جاده‌ای نیز هست.

نخستین پرواز عمومی یک خودروی پرنده

از لحاظ تکنیکی، فناوری مزبور مانند هواپیمای راهوار که قادر به حمل یک راننده/خلبان و یک مسافر است، نیست و شرکت سازنده از این سیستم به عنوان شیوه‌ای برای خلبان‌های خصوصی نام برد تا "آخرین مایل" را بین فرودگاه کوچک و مقصدشان بدون استفاده از تاکسی طی کنند.

نخستین پرواز عمومی یک خودروی پرنده

این خودروی پرنده طی هفت سال گذشته تحت توسعه بوده و در یک سال گذشته نیز پرواز آزمایشی خود را از سر گذرانده، اما سال جاری اصلاحاتی متحمل شد.

نمایش‌های پرواز Terrafugia شامل پرواز بر فراز مرکز نمایش، تبدیل‌شدن از یک هواپیما به خودرو و حرکت در طول خط پرواز بود.

بهای سامانه پروازی، 279 هزار دلار اعلام شده است.

نخستین پرواز عمومی یک خودروی پرنده

نخستین پرواز عمومی یک خودروی پرنده


ویدیو مرتبط :
سقوط خودروی پرنده در پرواز یک پرواز آزمایشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرواز با خودروی پرنده الکتریکی در آینده نزدیک



اخبار,اخبار علمی,خودرو الکتریکی

 

تیمی از دانشجویان مهندسی دانشگاه ملی سنگاپور نخستین خودروی پرنده شخصی را ساخته‌اند که می‌تواند وزن یک انسان 70 کیلوگرمی را برای پنج دقیقه پرواز تحمل کند.

هواپیمای الکتریکی "کولاک" (Snowstorm) شامل یک طراحی پیچیده از موتور و ارابه فرود بادی در داخل یک قاب شش‌ضلعی است و می‌تواند برخاست و فرود عمودی را انجام دهد که توسط سرنشین آن قابل کنترل است.


محققان به جای یک وسیله حمل‌ونقل، این فناوری را بیشتر یک هواپیمای الکتریکی برای تفریح شخصی در فضای خارجی بزرگ می‌دانند. این خودروی پروازی الکتریکی از 24 موتور برخوردار بوده که هر کدام یک پروانه به قطر 76 سانتیمتر را با 2.2 کیلوولت نیرو می‌چرخانند. قاب شش‌ضلعی این خودرو از تیر آهن‌های آلومینیومی،‌صفحات و لوله‌های فیبر کربن با طناب کولار ساخته شده است.


صندلی خلبان در مرکز خودرو قرار داشته و وزن آن با شش پایه ارابه فرود پشتیبانی می‌شود که در انتهای هر کدام یک توپ بادی برای جذب شوک در زمان فرود قرار داده شده است. سه مجموعه باتری لیتیومی مجزای قابل شارژ مجدد در کل، نیرویی برابر با 52.8 کیلووات را ارائه می‌کنند. سیستم کنترل پرواز به خلبان اجازه می‌دهد تا فشار موتور، اوج‌گیری، چرخش و انحراف هواپیما را تنظیم کند.


علاوه بر آن، هواپیمای کولاک به ارائه انواع حالت پرواز خودکار می‌پردازد. محققان برای امنیت بیشتر همچنین بر روی یک سوئیچ جداگانه کار کرده‌اند که از روی زمین کنترل شده و می‌تواند هواپیما را فرود بیاورد. آن‌ها امیدوارند اصلاحات بیشتر در سال آینده بتواند کولاک را به بازار تجاری نزدیک کند.

اخبار علمی - ایسنا