سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه +عکس


برای کاشت درخت لیمو ترش سعی کنید دانه های درشت لیمو را انتخاب کنید. پس از قرار دادن در آب، آنها را با دستمال کاغذی خشک کرده و پوست روی دانه ها را جدا کنید.

وبسایت بازار خبر: برای کاشت درخت لیمو ترش سعی کنید دانه های درشت لیمو را انتخاب کنید. پس از قرار دادن در آب، آنها را با دستمال کاغذی خشک کرده و پوست روی دانه ها را جدا کنید.

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه

لیمو ترش به علت داشتن خواص اسیدی، ضد عفونی کننده قوی است

آموزش تصویری کاشت و پرورش درخت لیموترش در منزل

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه
دانه های درشت لیمو را از لیمو ترش خارج کنید.

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه

1- برای کاشت درخت لیمو ترش در منزل لازم است ابتدا دانه های لیمو را از داخل آن خارج کرده و به مدت 48 ساعت داخل آب گرم قرار دهید.

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه

2- برای کاشت درخت لیمو ترش سعی کنید دانه های درشت لیمو را انتخاب کنید. پس از قرار دادن در آب، آنها را با دستمال کاغذی خشک کرده و پوست روی دانه ها را جدا کنید.

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه

3- یک گلدان آماده کرده، دانه های لیمو را داخل آن بکارید و سپس روی آنها را آب پاشی کنید تا خاک گلدان مرطوب شود. حال برای پوشاندن دانه های لیمو روی آنها دو سانتی متر خاک بریزید. و بار دیگر آب پاشی کنید.

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه
بهترین دما برای رشد درخت لیمو بین 18 تا 27 درجه سانتی گراد است

4- سپس بر روی گلدان را یک کیسه پلاستیکی شفاف کشیده و آن را در محلی گرم و آفتاب گیر قرار دهید. معمولا یک تا دو هفته زمان نیاز است تا دانه های لیمو  جوانه زده و از خاک بیرون بیایند.

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه
معمولا یک تا دو هفته زمان نیاز است تا دانه های لیمو  جوانه زده

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در خانه
 درخت لیمو به 5 ساعت آفتاب در روز نیازمند است.

5- پس از اینکه جوانه های سبز لیمو را مشاهده کردید باید کیسه پلاستیکی را از روی گلدان برداشته تا جوانه ها بتوانند به رشد خود ادامه دهند. فراموش نکنید درخت لیمو حتما به 5 ساعت آفتاب در روز نیازمند است. همچنین بهترین دما برای رشد درخت لیمو بین 18 تا 27 درجه سانتی گراد است. پس گلدان خود را در یک مکان گرم و آفتاب گیر فرار دهید.


ویدیو مرتبط :
‫کاشت گیاه و درخت لیمو از هسته لیمو - How To Grow Lemon Tree From Seed‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه درختی یا درخت خانگی؟! / عکس


خونه درختی یا درخت خونه ای؟!