سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

می‌دانستید چنین شغل هایی وجود دارد؟!


گاهی اوقات افراد برای داشتن شغل مورد علاقه خود به قدری تلاش می کنند که خود عنوان شغلی جدیدی ابداع می کنند.

بازارخبر: هنگامی‌که افراد به دنبال شغل مناسبی برای خود هستند با توجه به تجربه، توانایی و استعدادهای خود به دنبال بازه محدودی از مشاغل می‌روند تا بتوانند به نسبت علایق و مهارت‌های خود شغلی را به دست بیاورند. اما گاهی اوقات افراد در هنگام انتخاب شغل به لیست شغل‌های معمول و موجود بسنده نمی‌کنند و به دنبال کارهایی می‌روند که شاید تاکنون وجود نداشته است و یا خود آن را ابداع می‌کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم به برخی از عجیب‌ترین شغل‌ها در گوشه و کنار جهان و نحوه پیدایش آن‌ها اشاره‌کنیم.

مدل ساز حرفه ای لگو

با عجیب‌ترین شغل‌ها آشنا شوید! +عکس

در سال 2013 در یک مسابقه ای که برای انتخاب بهترین مدل ساز لگو در بین نوجوانان برگزار شد، یک دختر 13 ساله توانست از بین 100 کاندبدا شغل رؤیایی و مورد نظر خود را تصاحب کند. طرح مدل لگو ساخته شده توسط این دختر در مسابقه انتخاب شد و پس از یک مصاحبه مشکل با مسئولین لگو وی به استخدام مرکز تفریحی ونسور لگولند در آمد. وظیفه وی طراحی و ساخت با لگو و نگهداری از بیش از 1800 طرح لگو در این پارک تفریحی است.

مترسک زنده

با عجیب‌ترین شغل‌ها آشنا شوید! +عکس

بدون شک داشتن شغلی به عنوان مترسک به هیچ عنوان بعد از تحصیلات دانشگاهی به سراغ شما نمی‌آید اما در سال 2012 یک فارغ التحصیل رشته موسیقی در دانشگاه انگلیس شغل مترسک انسانی را انتخاب کرد.

جیمی فاکس 22 ساله بعد از اتمام درس خود در دانشگاه بانگور انگلیس به استخدام یک کشاورز در نورفلک درآمد تا با پوشیدن یک کت بزرگ نارنجی رنگ و در دست داشتن یک آکاردئون پرندگان مزاحم را که دیگر از مترسک‌های معمولی نمی‌ترسیدند از زمین‌های کشاورزی دور کند. وی در قبال این شغل هفته ای 250 پوند دریافت می‌کند و حتی می‌گوید بسیاری از دوستانش به این شغل وی حسادت می‌کنند!

عزادار حرفه ای

با عجیب‌ترین شغل‌ها آشنا شوید! +عکس

در کشور تایوان برگزاری مراسم تدفین برای افرادی که از دنیا رفته‌اند بسیار اهمیت دارد و خانواده‌ها نیز تمام تلاش خود را می‌کنند که این مراسم را هرچه باشکوه تر برگزار کنند. افرادی که در تایوان وضعیت مالی خوبی دارند برای مراسم تدفین عزاداران حرفه ای را استخدام می‌کنند که به‌صورت حرفه ای برای مرده‌های آن‌ها گریه کرده و خود را به زمین بزنند.

این سنت از زمانی در تایوان شکل گرفت که اعضای خانواده معمولاً برای کار بسیار از خانه دور می‌شدند. هنگامی‌که شخصی از دنیا می‌رفت فرصت بازگشت و برگزاری مراسم را نداشتند ازاین‌رو افرادی را استخدام می‌کردند که به‌جای آن‌ها عزاداری را انجام دهند.

منتقد باربیکیو تمام‌وقت

با عجیب‌ترین شغل‌ها آشنا شوید! +عکس

دنیل واگن در سال 2013 شغل اصلی خود را که مهندسی معماری بود رها کرد و به دنبال شغل رؤیایی مورد علاقه خود رفت و در نهایت به اولین منتقد باربکیو تمام وقت در دنیا تبدیل شد. تمام مجلات و روزنامه‌ها و وب سایت‌های امریکایی برای داشتن نظر در مورد باربکیو و غذاهای کبابی به وی مراجعه می‌کنند. کار وی به قدری خوب است که یک کتاب هم در این زمینه یک کتاب نیز به چاپ رسانده است. وی برای نگارش کتاب خود 6 ماه تمام وقت صرف کرد و روزانه در بیش از 10 رستوران باربکیو در سرتاسر آمریکا غذا خورد.

مسافران قلابی

با عجیب‌ترین شغل‌ها آشنا شوید! +عکس

در کشور اندونزی به دلیل جمعیت بالا و تعداد زیاد خودروها ترافیک یکی از مشکلات بزرگ جاکارتا پایتخت این کشور است. ازاین‌رو پلیس اندونزی قانونی را وضع کرد که طبق آن خودروها تنها زمانی می‌توانند وارد مناطق طرح ترافیک شوند که بیش آر 3 نفر مسافر داشته باشند. در ابتدا این طرح بسیار کارآمد بود اما بعدها به نوعی ابزار سودجویی برخی از افراد قرار گرفت. به این صورت که بسیاری از افراد در کنار خیابان به راننده‌ها پیشنهاد می‌دهند که آن‌ها را همراهی کنند تا بتوانند وارد مناطق طرح ترافیک شوند و در عوض مبلغی را دریافت کنند. درآمد این افراد در روز چیزی در حدود 8 دلار است. این شغل در اندونزی غیرقانونی بوده و پلیس با این افراد به شدت برخورد می‌کند.

ناظر خشک شدن رنگ

با عجیب‌ترین شغل‌ها آشنا شوید! +عکس

دکتر توماس کورون محقق دانشگاه برک شایر شغل تمام وقت عجیبی داردو و تمام طول روز را به مشاهده فرایند خشک شدن رنگ بر روی دیوار و یا زیر میکروسکوپ می‌گذراند. وی نتایج مشاهدات خود را در اختیار شرکت تولید کننده رنگ دلوکس برای تولید رنگی با ثبات و ماندگاری بیشتر قرار می‌دهد.

مسئول تست خواب حرفه ای

با عجیب‌ترین شغل‌ها آشنا شوید! +عکس

در سال 2013 هتل فین در قلب هلسینکی به دنبال یک مسئول تست خواب حرفه ای می‌گشت تا بتواند در 35 اتاق مختلف هتل فین بخوابد و در مورد تجربه خواب در هرکدام از آن‌ها مطلبی را در وبلاگ هتل بنویسد. ملزوماتی که هتل برای استخدام تعیین کرده بود دائن بود که شخص مورد نظر باید از نظر زمان کاری بسیار انعطاف‌پذیر بوده و توانایی نگارش وبلاگ خوبی داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
7 چیزی که شما نمی دانستید وجود دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر کار:2.5 میلیون شغل بدون طرفدار وجود دارد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,اشتغال

 

اخبار اجتماعی - وزیر کار:2.5 میلیون شغل بدون طرفدار وجود دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین برنامه دولت در بخش اشتغال، حفظ و ضعیت کار موجود و افزایش ظرفیت تولید صنایع است.

 علی ربیعی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ورامین گفت: متأسفانه در کل کشور سخت کوشی و همت اجتماعی رو به افول است و باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا فرهنگ کار در افراد نهادینه شود.

وی گفت: در حال حاضر دو و نیم میلیون شغل در کشور وجود دارد که ایرانی ها تمایلی به انجام آن ندارند و این مطلب باعث می شود که برای شغلی نظیر چوپانی نیز از اتباع افغان استفاده کنیم که این انقاق خوبی برای جامعه نیست.

وی افزود: برای نهادینه شدن فرهنگ کار باید از ظرفیت ائمه جمعه و از عقبه عظیم تریبونهای دینی استفاده کرد و نیز حوزه های علمیه مطالعاتی انجام دهند که از ارزش ها دینی در این خصوص استفاده نمائیم .

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم که با دوره قبل تفاوت داشته باشیم باید به گونه ای عمل کنیم که مسیر غلط را نرویم، مسیر غلط کار غیر کارشناسی و پوپولیستی (عوام گرایی)بدون توجه به آثار و عواقب آن است که نمونه ای از آن را می توان در بخش مسکن مهر مشاهده کرد که اگر دولت بخواهد آن را ادامه دهد باید بخش عظیمی از تورم را بپذیرد.

وی افزود : در حال حاضرهزینه زیر ساخت های مسکن مهر چندین برابر هزینه احداث آن است، انجام این کار با اجتماع و فرهنگ مردم ایران سازگاری ندارد در برخی مناطق مانند پرند مشکلات عدیده ای به وجود آورده است .

وی تأکید کرد : ما حق نداریم یک ریال از پول مردم را بدون کارشناسی خرج کنیم، در دورانی که با سختی یارانه مردم را تأمین می کنیم نباید تعهد خود را به نسل آینده فراموش نمائیم، ما نزد خدا، پیامبر، شهدا و امام مسوول هستیم و نباید با نگاه مقطعی تصمیم بگیریم .

وزیر تعاون تصریح کرد : کشور در شرایطی است که رشد اقتصادی آن منفی 4/5 است و تلاش داریم که این رشد را به سه درصد افزایش دهیم، اگر برای اشتغال تدبیر نشود با مشکلات اجتماعی فوق العاده زیادی روبروی می شویم.

وی گفت : طی هشت سال گذشته 4 و نیم میلیون دانشجو جذب شده اند و به زودی با نگرش جدید وارد بازار کار می شوند، اگر رشد اقتصاد کمتر از 8 درصد را تجربه کنیم به هیچ عنوان قادر نیستیم یک دوم تقاضای کار را پاسخ دهیم.

ربیعی افزود : دکتر روحانی به شدت نسبت به مقوله تورم حساس است و اعتقاد دارد که نباید تورم افزایش پیدا کند، بعضی از افراد می گویند که این امر به قیمت امتداد رکود در جامعه منجر می شود ولی دولت معتقد است در شرایط موجود اگر تورم نیز بالا رود تولید به صرفه نمی باشد و با افزایش نقدینگی نه تنها رکود کاهش نمی یابد که تورم نیز افزایش خواهد یافت.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت : هم اکنون در حدود 140هزار کارگر در معرض بیکاری هستند، باید مطالعه دقیق صورت گیرد تا از این اتفاق جلوگیری کرد، باید با برنامه ریزی به گونه ای عمل نمود که حتی یک نفر نیز بیکار نشود .

وی گفت : باید با افزایش ظرفیت و تزریق نقدینگی میزان اشتغال را افزایش داد در کوتاه مدت ضمن حفظ سطح اشتغال و افزایش میزان ظرفیت، با استفاده از صنایع موجود و یا تکمیل صنایع زمینه ایجاد اشتغال پایدار را به وجود آورد .

وی با اشاره به لزوم توجه به آموزش های فنی و حرفه ای گفت : بنا داریم فنی و حرفه ای را به سمت خوشه صنعتی تعریف شده سوق دهیم و مهارت ها را از فرایند میانی تولید به بخش بازاریابی و در طراحی توسعه دهیم .

وی همچنین با اشاره به پرداخت یارانه مستقیم به مردم گفت: یارانه مستقیم مشکلات ما را حل نکرد ، این سیاست غلطی بود که پول را از یک جیب در آورد و به جیب دیگر واریز نمود که عدم استقبال مردم از این سیاست را می توان در انتخابات ریاست جمهوری دید، با وجود این که روستائیان بیشترین بهره مندی را از یارانه مستقیم می بردند بیشترین رأی را به دکتر روحانی دادند .

ربیعی اظهار داشت: باید اجرای این طرح در مسیر برنامه انجام می شد و بخشی از درآمدهای حاصل از آن به درمان اختصاص می یافت .

وی گفت : امروز در دست هر ایرانی چند دفترچه درمان است ولی با این حال 60 درصد از هزینه های درمان را مردم می دهند که این شایسته مردم نیست و مقام معظم رهبری نیز این را نمی پذیرند.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید تلاش داریم که وزن درمان مردم را افزایش داده و میزان هزینه مردم برای درمان را به 30 درصد کاهش دهیم.

اخبار اجتماعی - ایرنا