سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

میرزا علیقلی؛ وزیر ایران در امریکا +عکس


میرزا علیقلی خان نبیل الدوله پنجمین فرستاده رسمی دربار قاجار به امریکاست که به پیشنهاد وی مورگان شوستر امریکایی برای اداره امور مالی دولت عازم ایران شد.

فرادید: میرزا علیقلی خان نبیل الدوله پنجمین فرستاده رسمی دربار قاجار به امریکاست که به پیشنهاد وی مورگان شوستر امریکایی برای اداره امور مالی دولت عازم ایران شد.

پس از آنکه در سال 1850 میلادی صدراعظم ایران، امیر کبیر به حاجی میرزا احمد خان فرستاده خود در استانبول دستور داد با "جورج مارشال" وزیر مختار ایالات متحده آمریکا در عثمانی درباره انعقاد قرارداد بین دو دولت وارد مذاکره شود روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور برقرار شد.

به موجب قراردادی که پس از این مذاکرات میان ایران و امریکا منعقد شد، روابط بازرگانی و کنسولی بین دو کشور و حق آزادی کشتیرانی در رودخانه‌های دو کشور برقرار گردید.  

همچنین به موجب این قرارداد روابط دیپلماتیک بین دو کشور آغاز و هر دو دولت قبول کردند هیات نمایندگی سیاسی در پایتخت یکدیگر داشته باشند. دولت ایران علاوه‌بر تاسیس سفارت در واشنگتن، حق داشت در دو شهر واشنگتن و نیویورک کنسولگری دایر کند و دولت آمریکا نیز علاوه‌بر ایجاد سفارت در تهران، اجازه داشت در شهرهای تبریز، بوشهر و تهران کنسولگری داشته باشد.

با این حال امریکا در ژوئن 1883 یعنی سال 1300 هجری قمری اقدام به تأسیس کنسولگری در ایران کرد و دیپلمات ارشدی به نام "ساموئل گرین بنجامین" را به تهران فرستاد و دربار ایران هم در سال 1888مقارن با 1306 هجری قمری اولین فرستاده رسمی خود را به امریکا فرستاد.

میرزا علی‌قلی‌خان که در زیر چهار عکس از او را مشاهده می کنید در واقع پنجمین فرستاده رسمی ایران در امریکاست. وی پسر میرزا عبدالرحیم كلانتر، معاون "كنت دومونت فورت" رئیس نظمیه تهران بود. گفته می شود وی نقش اساسی در انتخاب و اعزام شوستر به ایران ایفا كرد و برای نخستین بار پای كمپانی‌های نفتی امریكایی را به ایران باز كرد.

همچنین میرزا علیقلی خان را یكی از فراماسون‌های ایرانی می‌دانند كه شهرتی جهانی داشته و عالیترین نشان ماسونی امریکا را نیز دریافت کرده بود. در برخی منابع نیز نام علیقلی خان نبیل الدوله به عنوان یکی از سران فرقه بهائیت در زمان ناصرالدین شاه آورده شده است.

در عکس های زیر که مربوط به دوران وزیرمختاری علیقلی خان در امریکاست وی در کنار همسر امریکایی‌اش "فلورانس" دیده می‌شود. در برخی منابع از همسر وی نیز به عنوان یکی از فعالان فرقه بهائیت در امریکا و عضور شورای طریقت فراماسونی در این کشور نام برده شده است. علیقلی خان از اوت 1910 مقارن با 1289 هجری شمسی برای نزدیک به 4 سال وزیرمختار ایران در امریکا بود.

میرزا علیقلی؛ وزیرمختار ایران در امریکا

میرزا علیقلی؛ وزیرمختار ایران در امریکا

میرزا علیقلی؛ وزیرمختار ایران در امریکا

میرزا علیقلی؛ وزیرمختار ایران در امریکا


ویدیو مرتبط :
اعتراف وزیر امور خارجه ی اسبق امریکا به قدرتمندی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب خبر مجعول و کذب دستگیر شدن وزیر امور خارجه ایران در قبرس+عکس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تکذیب خبر مجعول و کذب دستگیر شدن وزیر امور خارجه ایران در قبرس+عکس

 شب گذشته برخی رسانه های ترکیه در خبر مدعی شدند وزیرامروخارجه ایران در فرودگاهی در قبرس بازداشت شده است.

به گزارش خبرآنلاین این خبر آنچنان در سایت های ضد انقلاب سرو صدا کرد که حتی یکی از این سایتها عکسی از دستگیری علی اکبر صالحی در فرودگاه نیز منتشر کرد. تصویری که جعلی و فوتوشاپی بودن آن به راحتی تشخیص داده می شود.

بعد از تقریبا یک روز از انتشار این شایعات سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران خبر مجعول برخی رسانه های خارجی در خصوص سفر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به قبرس را قویا تکذیب کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش اداره اخبار و اطلاعات وزارت امور خارجه، رامین مهمانپرست ضمن رد ادعای کذب منتشره توسط برخی رسانه های خارجی در ارتباط با سفر وزیر امورخارجه کشورمان به قبرس آن را اقدامی در چارچوب فضاسازی رسانه ای ناشیانه دانست .

وی افزود: دکتر صالحی در کمال احترام در فرودگاه لارناکا در سطح عالی از سوی مقامات عالی رتبه وزارت امورخارجه و ریاست جمهوری قبرس مورد استقبال قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در جریان این سفر ملاقات ها و مذاکرات صمیمانه و سازنده ای در خصوص گسترش روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی با رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد و سرپرست وزارت امورخارجه آن کشور داشته است .

مهمانپرست افزود: در این خصوص بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه قبرس مبنی بر موفقیت آمیز بودن این سفر و تکذیب ادعاهای مطرح شده در خصوص مشکلات به وجود آمده به خوبی گویای غرض ورزی ناشیانه برخی از رسانه های خارجی است./خبرآنلاین