سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

میدان فردوسی در ایتالیا چه می کند؟ +عکس


در یکی از پارکهای زیبا و دیدنی شهر رم، پایتخت ایتالیا، میدانی به نام شاعر پرآوازه ایران، ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است.

قدس آنلاین: در یکی از پارکهای زیبا و دیدنی شهر رم، پایتخت ایتالیا، میدانی به نام شاعر پرآوازه ایران، ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است.

در وسط این میدان، مجسمه باشکوه حکیم توس خودنمایی می‌کند. این تندیس که185 سانتی‌متر ارتفاع دارد و از مرمر سفید ساخته شده، کار استاد ابوالحسن صدیقی است که در سال 1329 طی مراسمی در این میدان نصب شد.



شادروان علی اصغر حکمت (یکی از مسؤولان فرهنگی وقت)، در خاطرات خود می‌نویسد: «در سر راه یکی از میدانهای کوچک پارک «ویلا بورگز»، محل زیبایی به نام فردوسی موسوم به «پیاتزا فردوسی» را دیدم و تصمیم گرفتم اعتباری برای سفارت ایران بفرستم تا مجسمه فردوسی را در آن‌جا نصب کنند».

استادصدیقی، در مراسم رونمایی از مجسمه فردوسی در شهر رم گفت: تعجب می‌کنم چرا به جای نشان شجاعت، نشان عالی هنر به من عطا شده، زیرا در سرزمین مجسمه سازان بزرگی مانند میکل آنژ و لئوناردو داوینچی، کسی که از ایران بیاید و مجسمه حکیم فردوسی را در پایتخت این کشور - رم - نصب کند شایسته نشان شجاعت است!


ویدیو مرتبط :
یک روز در میدان فردوسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: میدان فردوسی؛ 70 سال قبل


 
 
 
 
در این عکس میدان فردوسی را در دهه 20 می بینید .
  موسسه مطالعات تاریخ:

میدان فردوسی؛ 70سال قبل (عکس)