سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

میخ و عصبانیت!



 

داستان

 

پدری ، پسر بداخلاقی داشت که زود عصبانی می شد. یک روز پدرش به او يك كيسه پر از ميخ و يك چكش داد و گفت هر وقت عصباني شدي، يك ميخ به ديوار روبرو بكوب.

روز اول پسرك مجبور شد 37 ميخ به ديوار روبرو بكوبد. در روزها و هفته ها ي بعد كه پسرك توانست خلق و خوي خود را كنترل كند و كمتر عصباني شود، تعداد ميخهايي كه به ديوار كوفته بود رفته رفته كمتر شد.. پسرك متوجه شد كه آسانتر آنست كه عصباني شدن خودش را كنترل كند تا آنكه ميخها را در ديوار سخت بكوبد

بالأخره به اين ترتيب روزي رسيد كه پسرك ديگر عادت عصباني شدن را ترك كرده بود و موضوع را به پدرش يادآوري كرد. پدر به او پيشنهاد كرد كه حالا به ازاء هر روزي كه عصباني نشود، يكي از ميخهايي را كه در طول مدت گذشته به ديوار كوبيده بوده است را از ديوار بيرون بكشد

روزها گذشت تا بالأخره يك روز پسر جوان به پدرش روكرد و گفت همه ميخها را از ديوار درآورده است. پدر، دست پسرش را گرفت و به آن طرف ديواري كه ميخها بر روي آن كوبيده شده و سپس درآورده بود، برد.

 

داستان

 

پدر رو به پسر كرد و گفت: « دستت درد نكند، كار خوبي انجام دادي ولي به سوراخهايي كه در ديوار به وجود آورده اي نگاه كن !! اين ديوار ديگر هيچوقت ديوار قبلي نخواهد بود

پسرم وقتي تو در حال عصبانيت چيزي را مي گوئي مانند ميخي است كه بر ديوار دل طرف مقابل مي كوبي. تو مي تواني چاقوئي را به شخصي بزني و آن را درآوري، مهم نيست تو چند مرتبه به شخص روبرو خواهي گفت معذرت مي خواهم كه آن كار را كرده ام، زخم چاقو كماكان بر بدن شخص روبرو خواهد ماند. يك زخم فيزیكي به همان بدي يك زخم شفاهي است.»

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نگه داشتن 12 میخ روی یک میخ!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوع عصبانیت و پرخاشگری



 

 

شیوع عصبانیت و پرخاشگری به دلیل افزایش آلودگی صوتی در پایتخت

 

 

علل شیوع عصبانیت

 

 

بزرگراه همت بین شیخ فصل‌الله نوری تا مدرس پر سر و صداترین و آلوده‌ترین منطقه تهران است/ بزرگراه نواب نیز در شرایط بحرانی قرار دارد/كودكان افرادی كه در محیط‌های آلوده زندگی می‌كنند یادگیری پایینی دارد.

 


مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای شهر تهران عصبانیت ،‌ پرخاشگری ، كاهش قدرت شنوایی، پایین‌ آمدن قدرت یادگیری در كودكان و ناراحتی قلبی را برخی از اثرات آلودگی صوتی در تهران دانست و گفت: نصب دیوارهای صوتی در اطراف بزرگراه‌‌ها می‌تواند تا حدودی در كاهش میزان آلودگی صوتی كمك كند.

 


یوسف رشیدی در رابطه با آلودگی صوتی شهر تهران با بیان اینکه مهم‌ترین راهكار كنترل آلودگی صوتی تهران، نصب دیوارهای صوتی است، گفت: امكان سنجی برای نصب دیوارهای صوتی در تمام بزرگراه‌های كشور انجام شد و هزینه‌های نصب این دیوارها و جنس و نوع دیوارهای صوتی برای نسب بررسی شده است.

 


مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای شهر تهران در رابطه با بزرگراه‌هایی كه هم از لحاظ امكان‌سنجی برای دیوار صوتی مناسب هستند و هم كارایی كافی از لحاظ هزینه و فایده را دارند، گفت: نصب دیوارهای صوتی در بزرگراه‌های همت، حكیم، رسالت، زین‌الدین، مدرس، چمران، مقرون به صرفه و مناسب است.

 


رشیدی ادامه داد: اما بزرگراه نواب با وجود اینكه از لحاظ میزان آلودگی صوتی در شرایط بحرانی قرار دارد، نصب دیوار صوتی برای آن مقرون به صرفه نیست زیرا در اطراف این بزرگراه ساختمان‌های بلند با فاصله كم از بزرگراه قرار گرفته‌اند و حتی اگر دیوار صوتی در اطراف آن نصب شود، نسبت به هزینه تعداد افرادی كه در معرض كاهش صدا قرار می‌گیرند بسیار اندك است.

 


او در رابطه با هزینه نصب دیوار صوتی گفت: دیوار صوتی شفاف كه از خارج از كشور وارد می شود هر مترمربع ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد در حالی كه اگر تولیدكنندگان داخلی را آموزش دهیم كه این دیوارها را خود بسازند، هزینه نصب این دیوارها به یك چهارم یعنی ۱۰۰ هزار تومان برای هر مترمربع كاهش می‌یابد.

 


مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای شهر تهران در رابطه با دیوار صوتی غیرشفاف گفت: هزینه هر مترمربع دیوار صوتی غیرشفاف بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است و این دیوارها در داخل كشور تولید می‌شوند.

 


رشیدی در رابطه با پر سر و صداترین منطقه تهران گفت: بزرگراه همت بین شیخ فصل‌الله نوری تا مدرس پر سر و صداترین منطقه تهران است و بیشترین میزان آلودگی صوتی را دارد به صورتی كه میزان صدای دریافتی در این بزرگراه ۸۵ دی‌سی‌بل است.

 


او اضافه كرد: در حالی كه استاندارد منازل مسكونی در روز ۵۵ دی‌سی‌بل است منازل اطراف این بزرگراه ۷۵ تا ۸۰ دی‌سی‌بل صدا دریافت می‌كنند كه اگر دیوار صوتی در این بزرگراه نصب شود صدا حدود ۱۵-۱۲ دی‌سی‌بل كاهش می‌یابد و به ۷۰ دی‌سی‌بل می‌رسد و به این صورت آلودگی صوتی این منطقه از شرایط بحرانی خارج می‌شود.

 


رشیدی در پاسخ به این سئوال كه آلودگی صوتی چه اثراتی بر روی مردم می‌تواند داشته باشد، گفت: اثرات آلودگی صوتی مانند آلودگی هوا خیلی شاخص نیست و اثرات آن به مرور زمان بر مردم آشكار می‌شود.

 


او با بیان اینکه عصبانیت، پرخاشگری، كاهش قدرت شنوایی از جمله عوارض بالا بودن آلودگی صوتی است، ادامه داد: كودكان افرادی كه در محیط‌های پر سر و صدا زندگی می‌كنند، از قدرت یادگیری پایینی برخوردار هستند.

 


رشیدی با بیان اینكه كودكانی كه در مناطق پر سر و صدا به دنیا می‌آیند. معمولا وزن پایینی دارند،گفت: هورمون آدرنالین در افرادی كه در مناطق پر سر و صدا زندگی می‌كنند ترشح بالایی دارد و ترشح زیاد این هورمون باعث شود رگ‌های خونی باریك شود و خون‌رسانی به مغز و جنین به خوبی صورت نگیرد و عدم خون‌رسانی مناسب به مغز باعث فشار به قلب می‌شود و ناراحتی قلبی ایجاد می‌كند.