سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مُدلِ امواج و گرداب‌های زیبای جنوبگان +عکس


امواج اطراف اقیانوس منجمد جنوبی می‌توانند بدون این که در میان تکه‌های بزرگ خشکی در هم بشکنند، با قدرت بسیار حول این قاره‌ی یخین حرکت کرده و گرداب‌ها و مناظری دیدنی و زیبا را خلق کنند.

نوچه: امواج اطراف اقیانوس منجمد جنوبی می‌توانند بدون این که در میان تکه‌های بزرگ خشکی در هم بشکنند، با قدرت بسیار حول این قاره‌ی یخین حرکت کرده و گرداب‌ها و مناظری دیدنی و زیبا را خلق کنند. تصویر جدیدی که توسط Los Alamos National Laboratory در نیومکزیکو از این امواج، و گرداب‌های خروشان شبیه‌سازی شده، جزئیاتی بسیار دیدنی را از این اقیانوس سرد و دوردست به نمایش می‌گذارد و یکی از چندین مدل شبیه‌سازی شده برای درک بهتر تغییرات جوی و تاثیر این تغییرات بر اقیانوس‌های زمین است.

امواج و گرداب‌های زیبای جنوبگان در تصویر شبیه‌سازی شده

در اقیانوس منجمد جنوبی یک جریان پیراقطبی وجود دارد که به سمت شرق و دور جنوبگان حرکت می‌کند و امواج مخالفی (شبیه به گرداب) که همراه با حرکت جریان اگالس از شرق آفریقا به سمت جنوب در قسمت جنوبی این قاره شکل می‌گیرند یکی از جالب‌ترین نکاتی است که در این  تصویر به چشم می‌خورد. گفته می‌شود این جریان‌های مخالف می‌توانند گرما را از مناطق شمالی به سمت جنوب و به سوی اقیانوس منجمد جنوبی منتقل کنند.


ویدیو مرتبط :
آسمان سحرآمیز و زیبای جنوبگان با رنگ های عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر به دنیای زیبای امواج‎ +عکس


این تصاویر از امواج اقیانوس در نزدیکی سواحل استرالیا گرفته شده اند.

خبرگزاری مهر: این تصاویر از امواج اقیانوس در نزدیکی سواحل استرالیا گرفته شده اند.

امواج‎

امواج‎

امواج‎

امواج‎

امواج‎

امواج‎

امواج‎

امواج‎

امواج‎