سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مومیایی‌های مصر در گمرک میامی +عکس


با توجه به ممنوعیت واردات عاج، مقامات به صورت گسترده ظروف و جواهرات از جنس عاج را که با مومیایی‌ها سفر کردند را مورد بررسی قرار دادند.

فوت و فن: با توجه به ممنوعیت واردات عاج، مقامات به صورت گسترده ظروف و جواهرات از جنس عاج را که با مومیایی‌ها سفر کردند را مورد بررسی قرار دادند.

نگهداری مومیایی‌های مصر توسط گمرک میامی

سه مومیایی مصری، به مدت پنج روز در اوایل این ماه، توسط گمرک میامی نگهداری شدند. این مومیایی‌ها در حال حاضر آزاد شده و در یک نمایشگاه جدید در فلوریدا به نمایش گذاشته شده‌اند. در اوایل سال جاری، مقررات مربوط به واردات عاج به امریکا، سخت‌تر شد؛ به این معنی که ماموران گمرک مجبور به بررسی‌های گسترده بر روی اشیا و ظروف باستانی از عاج و جواهرات شدند. این اشیا به همراه مومیایی‌ها و 250 آثار باستانی دیگر برای نمایشگاه آورده شده‌اند. در طول زمانی که این موضوع حل و فصل می‌شد،  کل محموله در گمرک باقی مانده بود.

قبل از توقیف، به منظور تعیین علت مرگ یکی از این مومیایی‌ها (بدن یک دختر جوان، سه یا چهار ساله که بین سال‌های 100 قبل از میلاد و 100 بعد از میلاد درگذشته بود) قرار بود در یک مرکز پزشکی در غرب پالم بیچ سی‌تی‌اسکن انجام شود. این جلسه به هفته گذشته موکول شد و در نهایت پزشکان اعلام کردند که او احتمالا از آپاندیسیت درگذشته است.

نگهداری مومیایی‌های مصر توسط گمرک میامی

اعتقاد بر این است که یکی دیگر از این مومیایی‌ها، پسر پادشاه رامسس دوم، یکی از فراعنه مصر باشد. "کیت آریزا" (Kate Arrizza) افسر ارشد عامل از مرکز علوم فلوریدای جنوبی و آکواریوم، گفت که در طول زمان نگهداری مومیایی‌ها در گمرک، نگرانی مبنی بر این‌که آن‌ها در شرایط محیطی مناسب و درجه حرارت کنترل شده نباشند وجود داشت. با این حال مومیایی‌ها بدون آسیب گزارش شده‌اند.

مومیایی‌ها در این نمایشگاه با عنوان "زندگی پس از مرگ: آرامگاه و گنجینه‌های مصر باستان" در مرکز علوم فلوریدای جنوبی تا 18 آپریل برگزار می‌باشد. این نمایشگاه اخیرا، سه ماه در تایوان برگزار شده بود.


ویدیو مرتبط :
مومیایی یکی از فراعنه مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوان‌ ترین مومیایی مصر باستان +عکس


این تابوت در سال 1907 کشف شده بود که در آن زمان تصور می شد، حاوی اندام غیر معمول انسان است. اما با استفاده از یک میکرو سی تی اسکن راز اندام غیر معمول بر ملاء شد...

وبسایت فردا: بشیر قلی زاده سرچشمه؛ این تابوت که در سال 1907 کشف شده بود، که در آن زمان تصور می شد حاوی اندام غیر معمول انسان است. اما با استفاده از یک میکرو سی تی اسکن راز اندام غیر معمول بر ملاء شد که نشان می داد، این اندام مربوط به یک جنین کوچک انسان است.

جوان‌ترین مومیایی در مصر باستان کشف شد +تصاویر

جوان‌ترین مومیایی در مصر باستان کشف شد +تصاویر
تابوت کشف شده در جیزه مصر

تابوت که در «جیزه» مصر حفاری شده بود طولی برابر 44 سانتی متر و ساخته شده از چوب سدر بود، همچنین قدمت آن به 600 قبل از میلاد بر می گردد که هم اکنون آن را در موزه فیتزویلیام در کمبریج انگلستان نگهداری می کنند.  
 
تصاویر اسکن شده نشان می دهد که بدن این انسان کوچک، در باندی مهر و موم و با رزین سیاه و سفید پیچیده شده است. استخوانهای دراز پاها و بازوها قابل مشاهده است، جمجمه نرم که در اثر سقوط به شکل لگن به نظر می رسد، آسیب زیادی دیده است اما با وجود این همه آسیب، مسئولان سن جنین را بیش از 18 هفته بارداری تخمین می زنند و نیز اسکن چیزی از ناهنجاری در جنین نشان نمی دهد، از این رو دلیل سقط این جنین ناشناخته مانده است.

جوان‌ترین مومیایی در مصر باستان کشف شد +تصاویر
اسکن تابوت و تصویر جنین در آن

نوع قرار گیری بازوها بر روی قفسه سینه نشانی از نماد مصر باستان است.

اسکن چیزی از ناهنجاری در جنین نشان نمی دهد، از این رو دلیل سقط این جنین ناشناخته مانده است.