سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

موسیقی را از زبان پرنده های فلزی بشنوید


تکنولوژی همیشه حاضر و آسان بلوتوث، دنیای اسپیکرها را دگرگون کرده و به آنها این امکان را داده که چیزی بیش از یک بلندگو باشند. اکنون بدون شلوغی و آشفته بازار بصری و دست و پاگیری که سیم ها ایجاد می کردند، طراحان می توانند اشیای تزئینی زیبایی ایجاد کنند که موسیقی هم پخش می کنند.

صبح بخیر: تکنولوژی همیشه حاضر و آسان بلوتوث، دنیای اسپیکرها را دگرگون کرده و به آنها این امکان را داده که چیزی بیش از یک بلندگو باشند. اکنون بدون شلوغی و آشفته بازار بصری و دست و پاگیری که سیم ها ایجاد می کردند، طراحان می توانند اشیای تزئینی زیبایی ایجاد کنند که موسیقی هم پخش می کنند.

نمونه چنین دستگاهی «JinGoo» است. پرنده ای ظریف و زیبا که در یک قفس سیمی قرار دارد این موجود فلزی که در طرح ها و رنگ های گوناگون ساخته شده در حالیکه روشنایی آرام و ملایمی برایتان فراهم می کند، موسیقی دلخواهتان را نیز پخش می کند.

جینگو توسط استودیو  Daqi Concept تایوان خلق شده و نامش را از ادبیات کهن چین به معنای آواز پرندگان گرفته است. این پرنده می تواند 15 ساعت موسیقی و نور پخش کند قبل از اینکه نیاز باشد دوباره با استفاده از یک میکرو USB شارژ شود.

موسیقی را از زبان این پرنده های فلزی بشنوید!

موسیقی را از زبان این پرنده های فلزی بشنوید!

موسیقی را از زبان این پرنده های فلزی بشنوید!

موسیقی را از زبان این پرنده های فلزی بشنوید!

موسیقی را از زبان این پرنده های فلزی بشنوید!


ویدیو مرتبط :
بشنوید یک موسیقی زیبا و آرامش بخش : سری اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موسیقی در اشعار موجب گسترش زبان فارسی شده



 

موسیقی



منصوره ثابت زاده، پژوهشگر موسیقی معتقد است كه موسیقی از طریق اشعار فارسی، بر گسترش زبان فارسی تاثیرگذار بوده است. كتاب این پژوهشگر در حوزه آرایه‌های موسیقایی امسال منتشر می‌شود.



كتاب آرایه‌های موسیقیایی نوشته منصور ثابت‌زاده پژوهشگر موسیقی تا پایان اسفند ماه منتشر می‌شود.


در این كتاب آرایه‌ها و صنایع ادبی كه در آن موسیقی تم اصلی است بحث می‌شود و نفوذی كه موسیقی در بافت و ساختار آرایه‌های ادبی شعرای ایرانی از رودكی تا جامی داشته‌ است.



ثابت‌زاده در این زمینه به ایلنا گفت: این آرایه‌ها شامل صنایعی همچون ایهام، استعاره، تشبیه، شخصیت بخشی و اغراق است و به كارگیری آنها دراشعار شعرایی كه در فاصله قرون چهارم تا نهم زندگی می كرده اندرا مورد بررسی قرار گرفته‌اند.



این پژوهشگر موسیقی ادامه داد: موسیقی در اشعار فارسی موجب گسترش زبان فارسی شده است چراكه به میزانی كه موسیقی در یك جامعه خواه یك كشور باشد و چه جامعه قومی، گسترش یابد، در زبان آن جامعه بیشتر هم تاثیرگذار خواهد بود.



وی ادامه داد: این موسیقی به شكل تصاویر تازه و خیال‌انگیز كه دائم ایجاد می كند و به همراه وزن موسیقایی كه داراست ، در زبان هم نمودهای زبانی خود را بر جا می‌گذارد . این تصاویر به وسیله زبان در میان مردم پخش و تكرار و به مرور دائمی می شود.



كتاب آرایه های موسیقایی تا پایان اسفند ماه توسط انتشارات زوار به بازار می آید.