سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

موجودات عجیب بدون سر و مغز! + عکس


شبکه بی بی سی انگلیس اعلام کرد که در جزایر اسکاتلند، شماری از موجودات بدون سر و مغز شبیه به ماهی کشف شدند.



شبکه بی بی سی انگلیس اعلام کرد که در جزایر اسکاتلند، شماری از موجودات بدون سر و مغز شبیه به ماهی کشف شدند.

به گزارش صبح بخیر، شماری از موجودات بدون سر و صورت در سواحل اسکاتلند کشف شد که غواصان موفق شدند با استفاده از دوربین از آنها عکس و فیلم بگیرند.



"ریچارد لوکهید" وزیر محیط زیست اسکاتلند گفت:" آبهای اسکاتلند حامل تعداد زیادی از این موجودات با اشکال عجیب و غریب است".

وی در ادامه افزود: در سال آینده تصمیم داریم در چارچوب برنامه ای با عنوان " کشف موجودات عجیب"  هر آنچه از موجودات عجیب الخلقه ای که در زیر دریاهای اسکاتلند مخفی است را کشف کنیم.






اختصاصی مجله اینترنتی صبح بخیر Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
موجودات عجیب کمتر دیده شده!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب ترین موجودات پرنده +عکس



اگر تصور می کنید که تنها پرندگان توانایی پرواز دارند باید بگوییم که اشتباه می کنید. برای پی بردن به اشتباه خود این مطلب را مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شاید برای بسیاری منظور از حیواناتی با قابلیت پرواز به معنی " پرندگان" باشد. اما باید گفت که در کره زمین جانوران دیگر نیز وجود دارند که با وجود عدم شباهت به پرندگان توانایی پرواز کردن را دارند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از جانوران پرنده آشنا کنیم.

 

پرنده های عجیب , موجودات پرنده

 

سنجاب پرنده

 

این حیوان کوچک از نظر ظاهری شبیه به یک سنجاب و یا همستری است که بسیار کشیده شده است. بدن نازک این جانور به او این اجازه را می دهد تا در میان درختان و در جنگل به پرواز درآید. سبکی به همراه شکل خاص بدن به این جانور این امکان را میدهد تا در هر پرش در حدود 87 متر پرواز کند.

 

پرنده های عجیب , موجودات پرنده

 

موش خرمای پرنده

 

این گونه از موش خرما بیشتر در کشور استرالیا زندگی می کند و از جمله گونه های جانوری است که از سالهای دور در این جزیره ساکن بوده است. این جانور می تواند در هر پرش خود مسیری در حدود 40 تا 50 متر را طی کند و در زمان پرواز صدایی به مانند مگس را تولید می کند.

 

پرنده های عجیب , موجودات پرنده

 

میمون لمور

 

این گونه دارای بدنی بسیار خاص است که به این جانور کمک می کند تا به راحتی هوا را شکافته و به پیش برود . همان طور که در تصویر مشخص است دستها و پاهای این جانور به وسیله یک باله ظریف پوشیده شده است. این نوع خاص اندام باعث شده است تا این جانور بتواند به راحتی هوا را شکافته و با سرعت به جلو برود. این جانور می تواند در هر پراوز خود مسافتی در حود 3230 متر را در یک پرش طی کند. این جانوران به دلیل ظاهر خود ترسناک هستند و در قصه های به عنوان میمون های پرنده ای که کودکان را می ربودند از آنان یاد شده است.

 

پرنده های عجیب , موجودات پرنده

 

مارمولک پرنده

 

این گونه خاص از مارمولکهای برخلاف بعضی از جانوران پستاندار پرنده که از بدنی کشیده برخوردار هستند دارای دمی پهن هستند که به آنان کمک می کند تا در هر پرش خود مسافتی در حدود 60 متر را طی کنند. نکته جالب در مورد این گونه خاص از مارمولک این است که آنان در ناحیه جلویی بدن یعنی سر، گردن و دستان به مانند سایر مارمولکها هستند اما این انتهای بدن آنها است که با سایر مارمولکها متفاوت است.

 

پرنده های عجیب , موجودات پرنده

 

Mobula Ray

 

این آبزی بزرگ که شبیه به یک خفاش است به راحتی چیزی در حدود 5.2 متر پهنا دارد و می تواند تا 2 متر از آب خارج شود. این ماهی بزرگ می تواند تا 1 تن نیز وزن بگیرد.

 

پرنده های عجیب , موجودات پرنده

 

ماهی پرنده

 

ظاهر این آبزی واقعا با نام آن هم خوانی دارد. این ماهی کوچک دارای دو بال زیبا است و زمانی که از آب خارج می شود می تواند با کمک این بالها مسافتی در حدود 396 متر را با سرعتی در حدود 18 متر بر ثانیه طی کند. این ماهی می تواند در زمان پرواز خود تا 6 متر از سطح آب فاصله بگیرد.

 

پرنده های عجیب , موجودات پرنده

 

ماهی مرکب پرنده

 

این گونه از آبزیان یکی از عجیب ترین گونه ها در بین غیر پرندگانی هستند که توانایی پرواز را دارند. با توجه به تصاویر بدست آمده از این آبزی می توان گفت که اندام خاصی بر روی بدن این جانوران برای انجام عمل خروج از آب و پرواز کردن وجود دارد و در عین حال با وجود تصاویر و مدارک موجود می توان گفت که شکی در قابلیت پرواز این موجود وجود ندارد. بحث توانایی های این پروازی این آبزی از جمله موارد مورد مناقشه در بین دانشمندان است..... / خبرگزاری : باشگاه خبرنگاران