سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مهره‌دار سال 2013 انتخاب شد +عکس


موش کور برهنه توسط مجله برجسته علمی «ساینس» به عنوان «مهره‌دار سال 2013» انتخاب شد.

ایسنا: مجله ساینس که یکی از برجسته‌ترین مجلات جهان در حوزه اخبار و پژوهشهای علمی است، این عنوان را با توجه به تحقیقات دو زیست‌شناس دانشگاه راچستر به این موجودات زیرزمینی با طول‌عمر بالا اعطا کرد که به گفته آن، می‌توانند در زمینه مبارزه با سرطان درسهایی به انسانها بیاموزند.

این موشها با نام علمی «Heterocephalus glaber» که بومی شرق آفریقا هستند، می‌توانند تا 30 سال زنده مانده و تا آخر عمر بدون ابتلا به سرطان و سلامت زندگی کنند.

مجله ساینس در زمان اعلام منتخب خود برای عنوان مهره‌دار سال، به ذکر مقاله‌های پژوهشی منتشر شده در سال جاری توسط ورا گوربونوآ و آندره سلوانوف از دانشگاه روچستر در مورد بیولوژی موش کور و قابلیت منحصربفرد آن در مقابله با سرطان پرداخت.

گوربونوآ اظهار کرد: اعلام مهره‌دار سال، به رسمیت‌شناختن رسمی کار ما با استفاده از مدلهای حیوانی غیرمتعارف در سطح همتراز با دیگر پیشرفتهای علمی برتر در پژوهشهای سرطان است. همچنین این امر نشان می‌دهد که هزینه پرداخت شده توسط موسسسات ملی بهداشت به هدر نرفته است.

گوربونوآ و سلوانوف امیدوارند کار آنها بر روی موشهای کور که کمتر کسی به آنها علاقمند است، در آینده بتواند به درمانهای بالینی برای جلوگیری یا کنترل سرطان در انسانها منجر شود؛ اگرچه محققان هشدار دادند که هرگونه راه‌حل پزشکی نیازمند زمان است.



ویدیو مرتبط :
زشت ترین سك سال 2013 انتخاب شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب برترین اتومبیل زنان در سال 2013 +عکس



برترین اتومبیل زنان

 خودرویی اقتصادی با موتور اکوبوست ۱.۰ لیتری و توان ۱۲۵ اسب بخار و میزان آلودگی تنها ۹۹ گرم در کیلومتر، که نشان از یک خودروی تمیز و اقتصادی دارد.


این انتخاب بر اساس معیارهایی چون ایمنی، ارزش در برابر پول پرداختی، زیبایی ظاهری، فضای داخلی برای مسافر و بار، سهولت رانندگی، جاذبه جنستی، رنگ آمیزی، محیط زیست و امکانات خاص کودکان، توسط ۱۸ نویسنده خودرویی صورت پذیرفته است.
در ماه اکتبر این جایزه در مراسمی در لندن به شرکت فورد اهدا خواهد شد. قبل از این نیز موتور سه سیلندر اکوبوست فورد جوایز بسیاری از جمله بهترین موتور سال را از آن خود کرده بود.

منبع:pardad.ir