سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مهاجرت انفرادی یک پرنده نادر در فریدونکنار


آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری، بامداد جمعه ۱۳۹۳/۸/۹ حوالی ساعت ۲ نیمه شب در تالاب فریدونکنار فرود آمد.

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری، بامداد بامداد جمعه ۱۳۹۳/۸/۹ حوالی ساعت ۲ نیمه شب در تالاب فریدونکنار فرود آمد.

محمدعلی اله قلی کارشناس حیات وحش و فعال محیط زیست با تایید این خبر گفت: این هفتمین سال متوالی است که این درنای سیبری که جنسیت آن نر می باشد، مهاجرت زمستانه خود را به تنهایی انجام می دهد و وارد ایران می شود.

در زمستان سال ۱۳۸۶ سه عدد درنای سیبری وارد تالاب های منطقه فریدونکنار شدند که متاسفانه یکی از درناها بر اثر شلیک گلوله از بین رفت.

آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری بامداد امروز در فریدونکنار فرود آمد

یک سال بعد در زمستان سال ۱۳۸۷ دو عدد درنای سیبری باقیمانده که یکی از آنها امید و دیگری یک درنای ماده بود مجددا به فریدونکنار مهاجرت نمودند که در آن سال نیز درنای سیبری ماده در نزدیکی دامگاه ازباران بر اثر شلیک گلوله از بین رفت.

البته مسئولان محلی محیط زیست هرگز مرگ درنای ماده بر اثر شلیک گلوله را تایید نکرده و اعلام نمودند که درنای ماده ناپدید شده است.

جمعیت شرقی و غربی درنای سیبری سالهاست که از یکدیگر جدا شده و مسیرهای مهاجرت کاملا متفاتی را انتخاب نموده اند. جمعیت شرقی درنای سیبری در فصل زمستان به شرق آسیا مهاجرت می کنند و جمعیت غربی درنای سیبری در گذشته وارد ایران می شده اند.

آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری بامداد امروز در فریدونکنار فرود آمد

این درنای نر (امید) در واقع آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری به شمار می رود که پس از مرگ درنای ماده از زمستان سال ۱۳۸۷ هفت سال پیاپی است که به تنهایی مهاجرت زمستانه خود را انجام داده و وارد تالاب های فریدونکنار می شود.


ویدیو مرتبط :
مهاجرت زیبای 3هزار قو به فریدونکنار در مازندران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرنده‌های بومی نادر جامائیکا و سنت‌لوسیا


در این مطلب تصاویری از پرندگان کمیاب و بومی جامائیکا و سنت‌لوسیا را می توانید مشاهده کنید. جامائیکا و سنت‌لوسیا دو جزیره هستند که در هند غربی در دریای کارائیب واقع شده اند.