سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معمای سه ظرف و ده مهره



معما با جواب, پارچ و لیوان

یک پارچ ، یک لیوان و یک استکان همراه با 10 (ده) عدد مهره داریم. می خواهیم این مهره ها را به نحوی در این سه ظرف قرار دهیم که تعداد مهره ها در هر کدام از آنها یک عدد فرد باشد. چگونه این کار ممکن است؟

معمای سه ظرف و ده مهره, معما و تست هوش,

 

معمای سه ظرف و ده مهره, معما و تست هوش,

 

معمای سه ظرف و ده مهره, معما و تست هوش,

 

معمای سه ظرف و ده مهره, معما و تست هوش,

 

معمای سه ظرف و ده مهره, معما و تست هوش,

 

معمای سه ظرف و ده مهره, معما و تست هوش,

 

معمای سه ظرف و ده مهره, معما و تست هوش,

 

معمای سه ظرف و ده مهره, معما و تست هوش,

 

معمای سه ظرف و ده مهره, معما و تست هوش,

 

جواب معمای سه ظرف و ده مهره
چون عدد 10 (ده) یک عدد زوج است نمی توان اون رو به سه عدد فرد تقسیم کرد.
اما جهت انجام این کار در استکان 1 (یک) مهره ، در لیوان 7 (هفت) مهره و در پارچ 2 (دو) مهره قرار می دهیم و استکان را داخل پارچ میگذاریم. به این صورت در هر ظرف تعداد مهره ها عددی فرد می شود.

 

با توجه به اینکه اندازه استکان از پارچ کوچکتر است به راحتی آن را داخل پارچ قرار داده و به جواب معما میرسیم.


منبع:vase2.com


ویدیو مرتبط :
چاپ سه بعدی مهره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمای سوختن مرد 37 ساله پس از سه روز



معمای سوختن مرد 37 ساله پس از سه روز

ماجرای خودسوزی مرد 37 ساله در پی اختلاف مالی با صاحبكار خود پس از گذشت چهار روز به یك معما تبدیل شده است. این ماجرا وقتی رنگ و بوی معما به خود گرفت كه عده یی صحبت از آن كردند كه پدرام خود را آتش نزده بلكه صاحبكارش او را آتش زده است. این در حالی است كه كمتر كسی در خیابان دماوند تقاطع سبلان در پی جویی های خبرنگار ما از این واقعه باخبر بود، با این حال هنوز ماموران كلانتری 127 نارمك در حال تكمیل قطعه های این پازل جنایی هستند.

البته این در حالی است كه هنوز هیچ مقام قضایی یا انتظامی صحت چنین فرضیه یی را تایید نكرده است و پدرام نیز كه در آی سی یو بستری است توضیحی نتوانسته بدهد. پدرام در آی سی یو بستری است به گزارش اعتماد، زمانی كه پدرام را به آمبولانس منتقل كردند آتش و شعله های وی توسط ماموران آتش نشانی خاموش شده بود. یكی از ماموران اورژانس اعزامی به محل حادثه گفت: وقتی پدرام را برای رساندن به بیمارستان مطهری به آمبولانس انتقال دادیم فقط توانست به ما بگوید قصد این كار را نداشته و با صاحبكارش بر سر موضوعات مالی بحثش شده است.

این امدادگر اورژانس همچنین افزود: بدن و سر این فرد بوی نفت یا بنزین نمی داد ولی شعله هایی كه از او زبانه می كشید نشان از آن داشت كه با یكی از این نوع ماده ها خود را به آتش كشیده و نمی دانیم چرا بویی از او متساعد نبود. متصدی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مطهری نیز درباره این مصدوم به «اعتماد» گفت: وی تا صبح پنجشنبه نیز در بخش سوختگی مردان دو بستری بود ولی به دلیل سوختگی شدید در ناحیه قفسه سینه و مشكلات تنفسی مجبور به انتقال وی به آی سی یو شدیم. وی در رابطه با اینكه علت سوختگی وی چه بوده است به «اعتماد» گفت: زمانی كه این فرد را به اینجا انتقال داده اند من نبوده ام ولی آنچه در تابلوی بالای تختش و در پرونده اش درج شده است سوختگی ناشی از بنزین عنوان شده است.

این فرد مسوول در آی سی یو همچنین ادامه داد: پدرام نمی تواند زیاد صحبت كند ولی در همان چند كلمه یی كه با او گفت وگو كردم به من گفت از صاحبكارش عصبانی است، و اینكه او را با كپسول آتش نشانی خاموش كرده اند. حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران اما در رابطه با این حادثه گفت: این فرد به وسیله آب جوش سوخته است! ساكنان داوودی این ماجرا را تایید نكردند توكلی مسوول ایستگاه بی آرتی وحیدیه در زمان حادثه آنجا بوده است.

وی در رابطه با چگونگی این ماجرا به «اعتماد» گفت: این فرد در خیابان داوودی و در كوچه زرین این كار را انجام داد و پس از ریختن بنزین بر روی خود، خودش را به آتش كشیده است. وی افزود: من زمانی به آنجا رسیدم كه دیگر آتش نشانی و كلانتری نیز به آنجا رسیده بودند. عده یی از ساكنان خیابان داوودی و در كوچه زرین اما این ماجرا را تایید نكردند و گفتند اگر چنین اتفاقی افتاده بود ما حتما در جریان قرار می گرفتیم.

یكی از مقامات مسوول در كلانتری 127 نارمك نیز در این رابطه گفت: در این حادثه اول آتش نشانی، سپس ما و پس از ما اورژانس به محل رسیدیم و این فرد با كاری كه انجام داده بود باعث شلوغی و بسته شدن چند دقیقه یی آن تقاطع شده بود./روزنامه اعتماد