سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معمای المپیادی: چراغ برق



معما با جواب, تست هوش تصویری

 معمای تصویری چراغ برق

 

در دو طرف خیابان اصلی شهر هجده چراغ برق در دو ردیف نُه تایی مقابل هم نصب شده اند. فاصله بین دو چراغ متوالی پنجاه متر و عرض خیابان ده متر است. بعضی از چراغ اند ها خاموش شده اما در فاصله کمتر از شصت متر از هر چراغ خاموش حداکثر سه چراغ خاموش دیگر وجود دارد. 
تعداد چراغهای خاموش حداکثر چندتاست؟

◊◊◊
◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

◊◊◊

جواب معمای چراغ برق :

 

معمای المپیاد ریاضی, معما با جواب

 
چراغها را مطابق شکل ۱، به سه دسته تقسیم میکنیم.
اگر در یک دسته بیشتر از ۴ چراغ خاموش باشد، پس یکی از دو چراغ وسطی این آن دسته خاموش است. توجه کنید از آنجا که این چراغ از پنج چراغ دیگرِ همدسته اش فاصلهای کمتر از ۶۰ متر دارد، با این فرض که در همسایگیِ ۶۰متریِ هر چراغ خاموش حداکثر سه چراغ خاموش دیگر قرار دارد تناقض دارد. پس در هر دسته حداکثر چهار چراغ خاموش داریم و بنابراین در کل حداکثر ۱۲ چراغ میتواند خاموش باشد.
 
شکل ۲ مثالی برای ۱۲ چراغ را نمایش میدهد. (دایره های توخالی چراغ های خاموش هستند.)

منبع:ihoosh.ir


ویدیو مرتبط :
اصابت رعد و برق به تیر چراغ برق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰۱ سرقت برق آسا پشت چراغ قرمز



 

۱۰۱ سرقت برق آسا پشت چراغ قرمز

 

دو كیف قاپ حرفه ای با سرقت های برق آسا، اموال ۱۰۱ شهروند را در پشت چراغ های راهنمایی و رانندگی سرقت كردند .

تحقیقات در این باره زمانی آغاز شد كه زن جوانی به پلیس آگاهی رفت و گفت در حالی كه سوار بر خودرواش بود دو جوان موتورسوار كیف دستی اش را از داخل صندوق عقب خودرو دزدیدند. مالباخته به ماموران گفت: «ساعتی قبل سوار بر خودروام از محل كار به خانه بر می گشتم و برای چند لحظه پشت چراغ قرمز یك چهار راه توقف كردم. در یك لحظه متوجه صدای ضربه ای به صندوق عقب شدم. وقتی در آینه عقب را نگاه كردم، جوانی را دیدم كه كیف دستی ام را از داخل صندوق عقب برداشته و در حال سوار شدن به یك موتوسیكلت بود. پیش از آنكه من بفهمم چه اتفاقی افتاده او سوار موتوسیكلت شد و با كمك همدستش خیلی سریع از آنجا فرار كرد.

با عجله از خودروام پیاده شدم و فهمیدم آنچه در آینه دیده ام واقعیت دارد و دو سارق كیفم را كه حدود دو میلیون تومان پول نقد و مقداری جواهر داخلش بود، دزدیده اند.» زمانی كه ماموران خودرو شاكی را بررسی كردند، دریافتند سیستم قفل مركزی خودرو به گونه ای است زمانی كه درهای آن باز باشد به راحتی می توان در صندوق عقب را نیز گشود. در چنین شرایطی با كمك زن جوان چهره فرضی یكی از سارقان بازسازی و تلاش ها برای به دام انداختن دو جوان كیف قاپ آغاز شد. چند روز بعد از ثبت این شكایت به پلیس خبر رسید این بار پسری جوان طعمه كیف قاپان شده است. او بعد از آنكه از بانك خارج شده و پول ها را در صندوق عقب خودرو پژواش گذاشته بود در پشت چراغ قرمز یك چهارراه هدف سرقت قرار گرفته بود.

وی در این باره به پلیس گفت: پشت چراغ قرمز توقف كرده بودم كه ناگهان دو جوان موتورسوار از عقب به خودرو ام نزدیك شدند و خیلی سریع در صندوق عقب را باز كردند و پول هایم را دزدیدند. آنها بعد از سرقت برخلاف جهت خیابان فرار كردند و من نتوانستم آنها را تعقیب كنم. خودرو این شاكی نیز مثل زن جوان طوری بود كه سارقان به راحتی در صندوق آن را باز كرده بودند. در همین حال چهره نگاری از عاملان این دزدی نشان می داد در هر دو سرقت همان دو جوان موتورسوار دست دارند. در حالی كه تلاش ها برای دستگیری دو متهم تحت تعقیب ادامه داشت، خبر رسید دو جوان سارق حین دزدیدن كیف زنی دستگیر شده اند. زمانی كه ماموران به محل حادثه رفتند و چهره دو جوان دستگیر شده را با عاملان كیف قاپی مطابقت دادند، مشخص شد دو جوان همان سارقان فراری هستند. مردی كه متهمان را گرفتار كرده بود در این باره گفت: دقایقی قبل از حادثه خودروام را كنار خیابان متوقف كردم و در حالی كه همسرم داخل خودرو نشسته بود برای خرید به یك فروشگاه رفتم. چند لحظه بعد زمانی كه به طرف خودرو برمی گشتم جوانی را دیدم كه سرش را از پنجره وارد خودرو كرد و كیف همسرم را دزدید.

او سپس با كمك موتورسواری كه منتظرش بود از آنجا فرار كرد اما من با خودروام او را تعقیب كردم و بعد از چند دقیقه به موتوسیكلت آنها كوبیدم و با كمك مردم دستگیرشان كردم. در حالی كه دو متهم اتهام شان را پذیرفته بودند بازجویی ها از آنان ادامه یافت تا اینكه آنها به ۱۰۱ فقره كیف قاپی اعتراف كردند. یكی از آنان گفت: آن طور كه ما فهمیده بودیم صندوق عقب بعضی از خودروها را زمانی كه درهایشان باز باشد، می شود باز كرد به همین دلیل ما هم چند مرتبه این كار را امتحان كردیم. با تكمیل تحقیقات در این باره، پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه ۱۱۵۶مجتمع قضایی بعثت ارسال شد و در نهایت با حكم قاضی هر كدام از متهمان به تحمل چهار سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و رد مال به مالباختگان محكوم شدند..... / گزارش : روزنامه شرق