سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معمار و پیرزن (حکایت)



حکایت,حکایت آموزنده

میگویند چند صد سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، كارگرها و معماران جمع شده بودند و آخرین خرده كاری ها را انجام می دادند.

پیرزنی از آنجا رد می شد وقتی مسجد را دید به یكی از كارگران گفت: «فكر كنم یكی از مناره ها كمی كجه!»

كارگرها خندیدند. اما معمار كه این حرف را شنید، سریع گفت: «چوب بیاورید! كارگر بیاورید! چوب را به مناره تكیه بدهید. فشار بدهید.»

در حالی كه كارگران با چوب به مناره فشار می آوردند، معمار مدام از پیرزن می پرسید: «مادر، درست شد؟!»

مدتی طول كشید تا پیرزن گفت: «بله! درست شد! تشكر كرد و دعایی كرد و رفت.»

كارگرها حكمت این كار بیهوده و فشار دادن به مناره ای كه اصلاً كج نبود را پرسیدند. معمار گفت: «اگر این پیرزن، راجع به كج بودن این مناره با دیگران صحبت می كرد و شایعه پا می گرفت، این مناره تا ابد كج می ماند و دیگر نمی توانستیم اثرات منفی این شایعه را پاك كنیم. این است كه من گفتم در همین ابتدا جلوی آن را بگیرم!»

منبع:mgtsolution.com


ویدیو مرتبط :
دعوابین پیرزن و پیرمرد و پیرزن باضربه فنی پیرمرداوراشکست داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرزن ۱۰۴ ساله گواهینامه رانندگی گرفت



یك زن ۱۰۴ ساله اهل این كشور موفق شد، سرانجام گواهینامه خود را بگیرد و جزو كهنسال‌ترین افرادی شود كه این گواهینامه را دریافت كرده است.


«الن نوی» اهل منطقه «كایاپوی» نیوزلند در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این كشور، عنوان كرد: اصلا باورم نمی‌شد كه بتوانم در سن ۱۰۴ سالگی گواهینامه رانندگی دریافت كنم، این موضوع واقعا باعث خوشحالی و تعجبم شده است.

 

در گزارش یكی از روزنامه‌های «نیوزلند» نیز آمده است: نزدیك به چهار هزار نفر از سكنه سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این كشور در سنین ۹۰ به بالا گواهینامه رانندگی دریافت كرده‌اند كه در این میان هفت نفر بالای ۱۰۰ سال عمر دارند، اما این زن ۱۰۴ ساله نیوزلندی واقعا ركورد زده است.

 

این در حالیست كه تعداد افرادی كه سن آن‌ها بالاتر از ۴۰ یا ۵۰ سال است و در حال گرفتن گواهینامه رانندگی هستند و یا این گواهینامه را دریافت كردند، در این كشور رو به افزایش است.

 

در این میان به تعداد افرادی كه سنشان پایین‌تر از ۴۰ است و هنوز گواهینامه دریافت نكردند، نیز روز به روز افزوده می‌شود.