سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معروفترین عبادتگاه ساسانیان +عکس


آتشکده بهرام معروف ترین آتشکده ساسانیان در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی ری به ورامین بر بالای یک تپه بنا شده که هنوز هم آثار آن باقی است.

شبنم نیوز: آتشکده بهرام معروف ترین آتشکده ساسانیان در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی ری به ورامین بر بالای یک تپه بنا شده که هنوز هم آثار آن باقی است.ساسانیان آتشکده هایی داشته اند که در سراسر ایران بوده است، اما آتشکده بهرام معروف ترین آن ها بوده که در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی ری به ورامین بر بالای یک تپه بنا شده که هنوز هم آثار آن باقی است.این بنا بر روی دو پایه بنا شده است که بسیار دیدنی است و از آنجا که شبیه به میل است آن را تپه میل می نامند.

از نظر جغرافیایی این بنا به سمت شرق و غرب ساخته شده است. قسمت شرق با ۴ ستون ساخته شده است. زمانی که اسکندر به ایران حمله کرد این بنا کمی تخریب شد.بیشترین چیزی که از بنا مانده قسمت های شرقی است اما در بخش خراب شده ی غربی یک راهرو با عرض کم هست که در تمام بنا مشترک است.

چیزی که زیر ساخت این ساختمان است گچ و خشت و لاشه سنگ است. اولین بار این مکان و این آتشکده توسط دومورگان فرانسوی در سال ۱۹۱۳ تعمیر شده است. ۲۰ سال بعد هم اشمیت آن را حفاری و کاووش کرد که فردی آمریکایی است. هم اکنون بسیاری از تور دسته جمعی ایرانگردی در ایران به مقصد این آتشکده فعال هستند.

در گذشته در اطراف این آتشکده دریاچه ای بوده است که این از نیزار ها مشخص است. تپه به اندازه ی ۱۸ متر از دشت ارتفاع دارد و ۲۵ متر پهنا و ۲۰ متر طول دارد. البته تپه های کوچک دیگری هم در این اطراف دیده می شود که این تپه بر آن ها اشراف دارد. آتشکده در واقع یک تالار با ستون است که قوسی میانی دارد. دو قوس هم در اطراف آن دیده می شود که به قوس میانی باز می شوند.

از نظر معماری این ساختمان روی بنا دارای گچبری هایی است که بسیار زیبا هستند و می توان آن را به طور کلی به سه دسته تقسیم بندی کرد.

طرح های هندسی: این طرح ها نقش اصلی و پایه را دارند. این طرح ها در واقع در حاشیه بکار رفته اند. طرح گیاهی: این طرح ها با استفاده از طبیعت به ذهن طراحان رسیده است. غالبا این طرح ها نشان دهنده ی آداب و رسوم عقاید ملی دینی بوده اند.

طرح حیوانی: ماهی هایی که در این بنا دیده می شوند گواه اهمیت و خاص بودن ماهی و انواع حیوان ها در این زمان بوده است. این تپه بالاخره در سال ۱۳۳۴ با شماره ۴۰۷ به ثبت آثار ملی در آمده است.

آتشکده بهرام معروفترین عبادتگاه ساسانیان+تصویر

آتشکده بهرام معروفترین عبادتگاه ساسانیان+تصویر

آتشکده بهرام معروفترین عبادتگاه ساسانیان+تصویر

آتشکده بهرام معروفترین عبادتگاه ساسانیان+تصویر

آتشکده بهرام معروفترین عبادتگاه ساسانیان+تصویر

آتشکده بهرام معروفترین عبادتگاه ساسانیان+تصویر

آتشکده بهرام معروفترین عبادتگاه ساسانیان+تصویر

آتشکده بهرام معروفترین عبادتگاه ساسانیان+تصویر


ویدیو مرتبط :
عبادتگاه حضرت خضر (ع) - کوهبنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معروفترین مدل فرانسه مسلمان شد + عکس



معروفترین مدل فرانسه,عکس معروفترین مدل فرانسه,فا بیان,عکس فا بیان,عکس مدل فرانسوی,عکس های فا بیان

 

معروفترین مدل فرانسه مسلمان شد + عکس

دختر ۲۸ ساله فرانسوی با نام 'فا بیان' که همین اواخر یکی از مشهورترین مدل های لباس در فرانسه بود که به خاطر زیبایی اش قراردادهای کلانی از طرف شرکت های بزرگ با اوبسته میشد.

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از مشرق عکسهای این دختر زیبا در مجله ها معروف مد و شبکه های مختلف تلویزیونی به نمایش در می آمد اما در حال حاضر به درمان بیماران در روستاهای دور افتاده افغانستان می پردازد و از زندگی خودش بسیار راضی و خوشحال است چرا که او حالا اسلام را پذیرفته و یک مسلمان است.

همچنین وی با اعتماد به نفس بالا میگوید : اگر رحمت و لطف پروردگار شامل من نمیشد میبایستی تا آخر عمرم مثل یک حیوان زندگی می کردم و هیچ وفت نمی توانستم مسلمان شوم . آرزوی ذوران کودکی من این بود که پرستار شوم، و حالا که مسلمان شده ام به آرزوی دوران کودکی خود رسیده ام./قدس آنلاین