سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مردابی پر از هیدروژن و اکسیژن +عکس


سحابی بزرگ و باشکوه مرداب انباشته از گازهای داغ و میزبان ستارگان جوان بسیاری است؛این مرداب کیهانی در فاصله ۵۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.

وبسایت خبرآنلاین: سحابی بزرگ و باشکوه مرداب انباشته از گازهای داغ و میزبان ستارگان جوان بسیاری است؛این مرداب کیهانی در فاصله ۵۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.

مردابی انباشته از گوگرد، هیدروژن و اکسیژن

این مرداب کیهانی که پهنایش به ۱۰۰ سال نوری می رسد به اندازه ای بزرگ و درخشان است که بدون تلسکوپ هم می شود آن را در صورت فلکی کمان (قوس) مشاهده کرد.

چندین ستاره ی درخشانی که در آن دیده می شوند، ستارگان خوشه ی NGC ۶۵۳۰ هستند، یک خوشه  باز که همین چند میلیون سال پیش در دل این سحابی پدید آمده است.

خود این سحابی بزرگ که به عنوان M۸ (ام۸) نیز شناخته می شود، با خوشه ی NGC ۶۵۳۰ درونش به دلیل وجود نوار گرد و غباری که در سمت چپ مرکز خوشه دیده می شود، به نام "مرداب" نامیده شده اند. توده ی درخشان گاز و غباری که در مرکز سحابی به چشم می‌خورد هم به نام سحابی ساعت شنی شناخته می شود.


ویدیو مرتبط :
ترکیب هیدروژن و اکسیژن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پر پیچ و خم ترین خیابان جهان (عکس)



 

 

 


خیابان لمبارد (Lombard Street) واقع در کالفرنیا آمریکا پر و پیچ و خم ترین خیابان جهان میباشد
این خیابان به دلیل ویژگی خاص خود یعنی شیب تند و همچنین پیچ های تند و پی در پی در جهان مشهور است.

 

 

پر پیچ و خم ترین خیابان جهان (عکس)