سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مخترع کلاشنیکف درگذشت +عکس


"میخائیل تیموفیویچ کلاشنیکف" مخترع روسی سلاح ˈآ-کا-47ˈ موسوم به کلاشنیکف(که البته در ایران به اسم کلاشینکف مشهور است) دوشنبه در سن 95 سالگی درگذشت.

عصرایران: به گزارش وب سایت "آر تی" روسیه، کلاشنیکف که از بیماری قلبی رنج می برد امروز در بیمارستانی در شهر " ایژوسک" در منطقه سیبری روسیه در گذشت.

کلاشنیکف در ماه ژوئن برای درمان ناراحتی قلبی خود در بیمارستان مرکزی مسکو تحت مداوا قرار گرفته بود و پس از بهبودی نسبی در ماه سپتامبر به ایژوسک مرکز جمهوری اودمورتی روسیه بازگشت اما از یک ماه پیش بار دیگر در بیمارستان بستری شد.

کلاشنیکف که سبک ترین و رایج  ترین اسلحه جهان پس از جنگ دوم جهانی را طراحی کرده است، در سال 1919 در شمال روسیه در روستایی به نام ˈکوریاˈ در استان آلتای منطقه سیبری روسیه متولد شد.

وی فاقد تحصیلات آکادمیک بود و حتی تحصیلات متوسطه خود را نیز نا تمام گذاشته بود.

کلاشنیکف که در سن کم جوانی وارد ارتش شوروی شده بود  در سال 1941 در یکی از حملات ارتش شوروی به نیروهای آلمان نازی ، زخمی و در بیمارستان بستری شد.

وی در بیمارستان تصمیم گرفت که با درهم آمیختن دو سلاح خودکار  M1 grand  آمریکایی و تفنگ آلمانی ˈSTG44 ˈ یک تفنگ خودکار طراحی و تولید کند. ساخت این سلاح در سال 1947 تکمیل شده و پس از آن در سال 1949 به طور رسمی وارد ارتش سرخ شوروی شد.

از زمان طراحی کلاشنیکف تاکنون بیش از 100 میلیون قبضه از این نوع تفنگ در کارخانهٔ تولید این سلاح در شهر ایژوسک روسیه و یا سایر کشورها با مجوز قانونی و یا به طور غیر قانونی ساخته شده است.



ویدیو مرتبط :
درگذشت مخترع پیامک در 63 سالگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخترع پیامک درگذشت ؟+ عکس



مخترع ابزار کاربردی پیامک (SMS) در ۶۳ سالگی درگذشت.

«مت مکونن» که از وی به عنوان خالق یکی از کاربردی ترین فناوری های ارتباطاتی تاریخ یاد می شود در ۶۳ سالگی و پس یک دوره مبارزه با بیماری درگذشت.

 

اخبار,اخباراجتماعی  ,شبکه های موبایل, خالق پیامک

 

او ایده ارسال پیام کوتاه از طریق شبکه های موبایل را مطرح کرد تا بدین ترتیب نامش برای همیشه در تاریخ ثبت شود.

«مکونن» همواره از اینکه به عنوان خالق پیامک نامیده شود سرباز می زد و معتقد بود ارایه این فناوری حاصل یک تلاش جمعی بوده است.


 اخباراجتماعی  - مهر