سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

محبوب ترین نژادهای سگ ها در دنیا +عکس


سگ ها پستاندارانی هستند که از زمان اهلی سازی گرگ ها یعنی 15 هزار سال پیش یا حتی از زمانی که شواهد ژنتیکی فسیل ها و تست های دی ان ای مشخص شده، یعنی 100 هزار سال پیش، وجود دارند. در اینجا به 10 مورد از محبوب ترین نژادهای سگ ها در دنیا اشاره می کنیم.





صبح بخیر: سگ ها پستاندارانی هستند که از زمان اهلی سازی گرگ ها یعنی 15 هزار سال پیش یا حتی از زمانی که شواهد ژنتیکی فسیل ها و تست های دی ان ای مشخص شده، یعنی 100 هزار سال پیش، وجود دارند. مطالعات دیگری وجود دارند که نشان می دهند اهلی سازی سگ ها آنقدرها هم قدمت ندارد. در اینجا به 10 مورد از محبوب ترین نژادهای سگ ها در دنیا اشاره می کنیم:

10. پاگ (Pug)



پاگ نژادی چینی از سگ ها است که به نام های پاگ چینی، بولداگ هلندی، ماستیف هلندی، مینی ماستیف، ماپز و کارلین هم شناخته می شود. صورت آن چین دار است و اندازه بدنش متوسط است. بامزه، بازیگوش، باهوش، ساکت، کله شق، بادقت و اجتماعی است و 12 تا 15 سال عمر می کند.


9. پودل (Poodle)



پودل ها گروهی از نژادهای سگ ها هستند که انواع آنها شامل پودل استاندارد، پودل مینیاتوری و پودل عروسکی می شود که رنگ های مختلفی دارند. این نوع سگ آبی در اصل آلمانی است و پرورش آن در فرانسه استاندارد شد. پودل سگی هشیار، وفادار، فعال، باهوش و تربیت پذیر است. پودل ها 12 تا 15 سال عمر می کنند.


8. شیتزو (Shih-Tzu)



این نژاد یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ است و زادگاه اصلی آن چین است. موهای بلندی به رنگ های مختلف دارد. سرزنده، خوش خو، بازیگوش، هشیار، وفادار، باهوش، شجاع، فعال و شاد، مهربان و مستقل است. شیتزو 10 الی 16 سال عمر می کند.


7. بازیاب طلایی (Golden Retriever)



این نژاد در اصل به عنوان سگ های شکاری و برای بازیابی پرنده هایی که شکار می شدند، تربیت می شدند. این نژاد جثه بزرگی دارد و ذاتاً عاشق آب است. موهای پرپشت و بلندی دارد که در هنگام تغییر فصل ریزش موی آن زیاد است و باید اصلاح شود. این سگ ها قابل اعتماد، خوش خو، مهربان و باهوش هستند. این نژاد 10 تا 12 سال عمر می کند.


6. یورکشایر تری یِر (Yorkshire Terrier)



این نژاد که بطور کوتاه "یورکی" نامیده می شود جزو سگ های عروسکی است که در قرن نوزدهم در یورکشایر انگلستان پرورش داده می شد تا در آسیاب ها موش بگیرد. این نژاد بازی کردن را خیلی دوست دارد و با بچه ها خوب کنار می آید. این نژاد جسور و شجاع، باهوش و مستقل است. این سگ 13 تا 20 سال عمر می کند.


5. باکسر (Boxer)



این نژاد که جثه متوسط و موهای کوتاهی دارد در اصل آلمانی است. 9 تا 10 سال عمر می کند و سگی بازیگوش، وفادار، پرانرژی، آرام، مهربان، باهوش و نترس است.


4. داکس هاند یا داش هاند (Dachshund)



داکس هاند نژادی با موهای کوتاه و بدن دراز است که به خانواده سگ های شکاری تعلق دارد. نژاد استاندارد آن طوری تربیت می شود که بوی گورکن ها و حیوانات زیرزمینی دیگر را دنبال کند و آن ها را تعقیب کرده و براند. این نژاد اصولاً آلمانی است و بطور متوسط 12 سال عمر می کند.


3. بیگل (Beagle)



نژاد بیگل جثه ای کوچک تا متوسط دارد و در خانواده سگ های شکاری قرار می گیرد. بیشتر شبیه تازه روباه گیر است، ولی کوچکتر است و پاهای کوتاهتر و گوش های بلندتری دارد. شامه آن قوی است و برای گرفتن خرگوش های صحرایی و بازی های کوچک تربیت می شود. اصولاً انگلیسی است، تا 15 سال عمر می کند و مهربان، پرهیجان، باهوش و خوش خو است.


2. بازیاب لابرادور (Labrador Retriever)



این نژاد که اغلب "لابرادور" نامیده می شود یکی از چندین نوع سگ بازیاب شکاری است که بخاطر رفتار خوب با کودکان و بزرگسالان و خوش خویی، بازیگوشی و پرهیجانی بسیار محبوب است. اصولاً کانادایی است و مهربان و چابک و باهوش است. حدود 10 تا 12 سال عمر می کند و به رنگ های زرد، شکلاتی، مشکی و عاجی وجود دارد.


1. جرمن شپرد یا چوپان آلمانی (German Shepherd)



جرمن شپرد، محبوب ترین سگ دنیاست که اصولاً آلمانی است و جثه بزرگی دارد و تا 13 سال عمر می کند. این نژاد تقریباً جدید است و اصالت آن به سال 1899 برمی گردد و برای چوپانی رمه گوسفندان تربیت می شده است. ولی بخاطر قدرت بدنی، هوش بالا، تربیت پذیری خوب و فرمانبرداری از صاحبش، در کل دنیا نژاد ارجح برای کارهایی مانند جستجو و امداد، نقش های پلیسی و نظامی و حتی بازیگری است.

شاید مشهورترین سگ چوپان آلمانی، "رکس"، سگ پلیس بخش امور جنایی پلیس وین، در سریال "بازرس و رکس" باشد. این سریال از سال 1994 تا 2004 در اتریش ساخته شد و در سال 2008 در ایتالیا ادامه یافت. 


ویدیو مرتبط :
‫خطرناک ترین نژادهای سگ دردنیا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خطرناک‌ترین نژادهای سگ در دنیا +عکس


عوامل مختلفی برای تعیین میزان خطرناک بودن سگ ها (از نظر قابلیت آسیب رسانی به افراد) وجود دارد. بر این اساس به معرفی 25 نوع سگ که خطرناک ترین سگ ها شناخته شده اند می پردازیم.