سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

متفاوت ترین کنکور جهان! +عکس


صفحه فیسبوکی جنبش دانشجویان افغانستان، از ولایت دایکندی این کشور، تصویری از شرکت کنندگان در امتحانات کنکور این ناحیه را منتشر کرد که نشان می دهد، داوطلبان ورود به تحصیلات عالی به علت عدم وجود سالن در فضایی باز اوراق امتحانی را پر می کنند.

عصرخبر: صفحه فیسبوکی جنبش دانشجویان افغانستان، از ولایت دایکندی این کشور، تصویری از شرکت کنندگان در امتحانات کنکور این ناحیه را منتشر کرد که نشان می دهد، داوطلبان ورود به تحصیلات عالی به علت عدم  وجود سالن در فضایی باز اوراق امتحانی را پر می کنند.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان در سایت رسمی خود خبر برگزاری این امتحانات را اعلام کرده است اما ننوشته که در چه فضایی این امتحانات برگزار شده است. در خبر این وزارت خانه آمده است: "کمیسیون در برگزاری کـانکور که تا حال در ولایات مختلف تدویر یافته است اظهار امتنان می نماید، اذعان میــــــدارد که طی دو هفته تـا کنون برنامه امتحانات کـانــــــــکور در ولایات ی چــــون: دایکندی، بامیان، بادغیس، غور، زابل و حوزه های بهارک، فیض آباد بدخشان، غــــــزنی، کنر، سرپل در فضای امــن انجام یافته است و البته هیئت ها به ولایــــات، لـــــــوگر، میدان وردک، ولسوالی هـای خواهان، درواز و شغنان ولایت بدخشان نیز اعزام می شوند که طبق پلان مرتبه اخذ امتحان کانکور در سایر ولایات بشکل هفته وار گرفته خواهد شد".

کاربران اینترنتی که تصویر مذکور را در اینترنت پست کرده اند امیدوارند در سال های آینده وضعیت برگزاری کانکور (کنکور) بهتر باشد.

برگزاری متفاوت ترین کنکور جهان (+عکس)

صفحه فیسبوکی جنبش دانشجویان افغانستان که این عکس را در اینترنت پست کرده می نویسد: "این هم وضعیت کنکور در دایکندی، امید که در حکومت وحدت ملی امتحانات کنکور این چنین برگزار نشود".

یک کاربر در واکنش به این عکس نوشت: "بیچاره کسی که یک عمر درس خوانده بی نتیجه میشه ولی به لطف وزارت تحصیلات و استادان دلسوز دایکندی این شاگردان بدون زحمت به رشته هایی مانند طب و مهندسی کامیاب میشوند".

لازم به یادآوری است افغانستان بیش از 3 دهه با اشغال و جنگ های داخلی روبروست و ساختارهای زیر بنایی آن تقریبا به کلی ویران شده اند. اما مسئولین کشور با کمک جامعه بین المللی در حال ساخت و تعمیر این زیرساخت ها هستند. در ده سال گذشته افغانستان در زمینه های آموزش و ارتباطات پیشرفت های قابل توجهی داشته است.


ویدیو مرتبط :
زیباترین صدای جهان - برترین خواننده جهان باصدایی متفاوت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متفاوت‌ترین نقشه‌های جهان +عکس



نقشه یکی از مهمترین وسیله هایی است که باید در سفر به همراه داشت و البته کاربرد بسیار زیادی دارد. نقشه های جهان نیز از گذشته تا به حال در ابعاد و اشکال مختلف وجود داشته اند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از 2500 سال پیش از میلاد مسیح که برای اولین بار بابلی ها نقشه را روی لوح های گلی کشیدند تا به امروز نقشه های مختلفی از کشورها و شهرهای مختلف کشیده شده است، همچنین در میان نقشه ها در طول تاریخ در مورد کره زمین و جهان موارد مختلفی کشیده شده است و برخی از آن ها بسیار عجیب است.

**نقشه کوبیسم

متفاوت ترین نقشه ها , تصاویر نقشه های متفاوت
یکی از جالب ترین نقشه های دنیا را می توان در مرکز فضایی و جغرافیایی آمریکا پیدا کرد. این نقشه برای قسمتی از فضا و جو ماه کشیده شده است و در ابتدا به نظر یک نقاشی به سبک کوبیسم می رسد. در این نقشه شما می توانید نقاط رنگارنگ بسیار زیادی ببینید که هر کدام آن ها نشانه ای از یک کد خاص هستند.

** نقشه انجیل

متفاوت ترین نقشه ها , تصاویر نقشه های متفاوت
یکی از نقشه های عجیب دنیا در سال 1893 توسط پروفسوری به نام "اورلاندو فرگوسن" برای کتاب مقدس مسیحیان کشیده است. در نگاه اول تمامی افکار غلط مسیحیان باستان در این نقشه به چشم می خورد چرا که این نقشه بر اساس یک زمین مسطح کشیده شده است و در آن نگاهی به کروی بودن زمین ندارد. در این نقشه همچنین خورشید در مرکز زمین قرار گرفته است و اقیانوس ها نیز کاملا اشتباه ترسیم شده اند.

** نقشه شهرمارمولک

متفاوت ترین نقشه ها , تصاویر نقشه های متفاوت
در سال 1934 یک مهندس معدن آمریکایی به نام "وارن شوفلت" نقشه ای پیدا کرد و اعلام کرد که این نقشه نشانی از یک شهر زیرزمینی باستانی می دهد. این نقشه که بیشتر شبیه به هزارتوها است باعث شد تا این مهندس معدن شروع به کندن خیابان های لس آنجلس  کند. او چندین ماه خیابان های این شهر را کند ولی به هیچ نتیجه ای نرسید. این نقشه که قدمت آن مورد تایید قرار گرفته است هیچگاه مشخص نشد که مربوط به چه نقطه ای از زمین است.

** نقشه دلقک

متفاوت ترین نقشه ها , تصاویر نقشه های متفاوت
یکی از ناشناخته ترین و البته اسرار آمیزترین نقشه های دنیا در بلژیک کشف شده است. این نقشه بسیار اسرار آمیز است از آن جهت که هیچ کس سال دقیق و فردی که آن را کشیده است را نمی شناسد. البته احتمالاتی داده می شود که این نقشه در سال 1580 میلادی کشیده شده باشد. نکته جالب در مورد آن، حالت نقشه است که بر روی چشمان یک دلقک کشیده شده است. این درحالی است که این نقشه تقریبا کامل و دقیق است.

** نقشه گل و برگ

متفاوت ترین نقشه ها , تصاویر نقشه های متفاوت
قبل از قرن 16 یکی از جالب ترین نقشه های دنیا کشیده شده است. این نقشه توسط فردی به نام" هنریچ بوتنگ" طراحی شده است و البته ظاهری بسیار عجیب از زمین و کل قاره ها نشان می دهد. در این نقشه قاره ها به مانند گلبرگ های گلی دور هم قرار گرفته اند و البته در میان این گلبرگ ها نیز بیت المقدس قرار دارد..... / yjc.ir