سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ماهی آهنی نجات بخش! +عکس


ماهی شانس توسط دکتر کریستوفر چارلز از کانادا، اختراع شده و بزودی می تواند فقرآهن را بهبود بخشد.

لاپلاس: ماهی شانس توسط دکتر کریستوفر چارلز از کانادا، اختراع شده و بزودی می تواند فقرآهن را بهبود بخشد. وجود 2 میلیارد نفر مبتلا به کم خونی در جهان، این را تبدیل به شایع ترین مشکل تغذیه ای جهان کرده است و در عین حال برای بسیاری از این افراد مکمل های جایگزین یا گران هستند و یا در دسترس نیستند. ماهی دکتر چارلز 75% از نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به آهن را تامین می کند. او می گوید: "کافی است ماهی را به مدت 10 دقیقه در آب جوش یا سوپ در حال جوش بیندازید و سپس آن را بیرون آورید. و سپس مقداری آبلیمو که در جذب آهن تاثیر زیادی دارد را به آن بیفزایید." مواد غذایی پخته شده به این روش طعم متفاوتی نمی گیرند و خود ماهی را هم سال ها می توانید استفاده کنید. بیش از 2500 نفر از مردم کامبوج از این ماهی استفاده می کنند و آزمایشات نشان داده نیمی از کسانی که در این مطالعه شرکت کردند پس از گذشت 12 ماه، دیگر کم خونی نداشتند. طراحی ماهی می تواند می تواند متناسب با فرهنگ هرکشوری متفاوت باشد. این ماهی شانس نجات بخش را مشاهده می کنید.

ماهی آهنی نجات بخش!

ماهی آهنی نجات بخش!

ماهی آهنی نجات بخش!

ماهی آهنی نجات بخش!

ماهی آهنی نجات بخش!

ماهی آهنی نجات بخش!

ماهی آهنی نجات بخش!


ویدیو مرتبط :
پروژه ماهی آهنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماهاتما گاندی؛ مبارز نجات بخش +عکس


دوم اکتبر زادروز مهاتما گاندی، رهبر ملی و معنوی هند، بنیانگذار استقلال هند و یکی از بزرگ‌ترین مردان نیمة اول قرن بیستم است.

فرارو: دوم اکتبر زادروز مهاتما گاندی، رهبر ملی و معنوی هند، بنیانگذار استقلال هند و یکی از بزرگ‌ترین مردان نیمة اول قرن بیستم است.

مهانداس کارامچاند گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها که  هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد در طول زندگیش استفاده از هر نوع ترور و خشونت برای رسیدن به مقاصد را رد کرد.

از زمانی که وی مسئولیت رهبری نبرد برای آزادی و کنگره ملی هند در سال ۱۹۱۸ (۱۲۹۶) را به عهده گرفت، به عنوان نمادی ملی شناخته شد و میلیون‌ها نفر از مردم او را با لقب ماهاتما یا روح بزرگ یاد می‌کردند. هر چند که او از القاب افتخارآمیز بیزار بود ولی امروز هم همگی او را با نام ماهاتما گاندی می‌شناسند. سوای اینکه بسیاری او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رهبران تاریخ تلقی می‌کنند، مردم هند از او با عنوان «پدر ملت» یا باپو (در هندی به معنای پدر) یاد می‌کنند. زادروز وی در هند به عنوان یک روز تعطیل ملی است و گاندی جایانتی نام دارد.

گاندی توانست با استفاده از شیوهٔ ضدخشونت نافرمانی مدنی استقلال هند را از بریتانیا بگیرد و در نهایت دست امپراتوری بریتانیا را از هند کوتاه کند. شیوهٔ مقاومت آرام وی به مستعمرات دیگر هم نفوذ کرده و آنها را در راه استقلال میهن خود تشویق می‌کرد. اصل ساتیاگراهای گاندی روی بسیاری از فعالان آزادیخواه نظیر دکتر مارتین لوترکینگ، تنزین گیاتسو، لخ والسا، استفان بیکو، آنگ سان سو کی و نلسون ماندلا تأثیر گذاشت. البته همهٔ این رهبران نتوانستند کاملاً به اصل سخت ضدخشونت و ضدمقاومت وی وفادار بمانند.

گاندی چندین بار هدف سو قصد قرار گرفت که آخرین مورد آن موفق بود. در ۹ بهمن ۱۳۲۶ ناتورام قادسی وی را که در سن هفتاد و نه سالگی و میان جمعیت عازم محل عبادت بود، هدف گلوله قرار داد و از پای درآورد. قاتل از ناسیونالیستهای افراطی هندو بود که معتقد بود روابط گسترده با پاکستان به اقتدار هندوستان لطمه زده‌است.

به مناسبت زادروز وی نگاهی گذرا می اندازیم به آلبوم عکس های این رهبر برجسته قرن بیستم.