سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مار غول‌پیکر حریف لاک‌پشت نشد +عکس


یک گردشگر فرانسوی که برای عکاسی از مناظر طبیعی «لوس لیانوس» در ونزوئلا به این منطقه رفته بود، با صحنه شکار یک لاک‌پشت توسط یک مار آناکوندا مواجه شد.

فرارو: یک گردشگر فرانسوی که برای عکاسی از مناظر طبیعی «لوس لیانوس» در ونزوئلا به این منطقه رفته بود، با صحنه شکار یک لاک‌پشت توسط یک مار آناکوندا مواجه شد.

آناکوندای سبز آمریکای جنوبی که به عنوان غول‌پیکرترین مار در جهان شناخته شده است، به سختی تلاش می‌کرد که یک لاک‌پشت کوچک را ببلعد اما پس از نیم‌ساعت کلنجار رفتن با طعمه سفت و سخت خود، لاک‌پشت از چنگش فرار کرد.

آناکوندای سبز که تا طول 8.8 متری و وزن 227 کیلوگرمی رشد می‌کند و قطر بدنش گاه به 30 سانتیمتر نیز می‌رسد، معمولا از خوک، آهوها، پرندگان، سوسمار و حتی پلنگ تغذیه می‌کند اما این بار نتوانست یک لاک‌پشت کوچک را ببلعد.

این مار غیر سمی معمولا با کمک گرفتن از ماهیچه‌های قدرتمندش شکار را خفه می‌کند و کل بدن شکار را یک‌جا می‌بلعد و پس از آن برای هفته‌ها و گاه ماه‌ها بدون غذا به زندگی خود ادامه می‌دهد.

«ژان میشل لابت» عکاس و گردشگر فرانسوی که شاهد این صحنه بود و سخت مجذوب مقاومت لاک‌پشت شده بود در فرار این حیوان بی‌تاثیر نبوده است.

او در ذیل عکس‌هایی که برای سایت «کترز» فرستاده، نوشته است: «پس از اینکه از نماهای مختلف مبارزه نابرابر را عکاسی کردم، در فرصت مناسب به لاک‌پشت کمک کردم تا از مهلکه فرار کند». شاید به همین خاطر عکسی از فرار لاک‌پشت در میان عکس‌های ارسالی او نیست.

مار غول‌پیکر حریف لاک‌پشت نشد + تصاویر

مار غول‌پیکر حریف لاک‌پشت نشد + تصاویر

مار غول‌پیکر حریف لاک‌پشت نشد + تصاویر

مار غول‌پیکر حریف لاک‌پشت نشد + تصاویر


ویدیو مرتبط :
لاک پشت غول پیکر من

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف یک گونه جدید لاک‌پشت‌ غول‌پیکر/عکس



محققان از کشف گونه جدیدی از لاک‌پشت غول‌پیکر در مجمع‌الجزایر گالاپاگوس خبر دادند.

ال‌ها محققان بر این تصور بودند که لاک‌پشت‌های غول‌پیکر در غرب و شرق سانتاکروز به یک گونه تعلق دارند. اما لاک‌پشت‌ها از ظاهر نسبتا متفاوتی برخوردارند و اخیرا دانشمندان آزمایشات ژنتیکی بر روی حدود 100 لاک‌پشت از هر دو گروه انجام داده‌اند.

 

آزمایش‌ها نشان داد که دو گونه جمعیت لاک‌پشتی در این ناحیه وجود دارد که با فاصله 10 کیلومتر در دو سوی متضاد جزیره قرار گرفته‌اند و اقوام بسیار دور یکدیگر هستند.

 

پارک ملی گالاپاگوس (PNG) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این گونه جدید را Chelonoidis donfaustoi نامگذاری کرده و این نامگذاری به افتخار فاستو لرنا، جنگلبانی که از جرج تنها، مشهورترین لاک‌پشت جهان مراقبت کرده بود، انجام شده است. جرج تنها در سال 2012 در سن 102 سالگی مرد.

 

گروهی از محققان ملی و بین‌المللی به سرپرستی گیزلا کاکون، متخصص بوم‌شناسی و زیست‌شناسی تکاملی دانشگاه ییل در این جزیره موفق به کشف گونه جدید شدند.

 

محققان عنوان کردند: شناسایی این گونه جدید، تلاش برای محافظت و احیای جمعیت لاک‌پشت‌های دریایی شرق جزیره سانتاکروز را افزایش می‌دهد. این یافته‌ها در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , گونه جدید لاک‌پشت‌

 

اخبار , اخبار گوناگون , گونه جدید لاک‌پشت‌

 

اخبار گوناگون - ایسنا