سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مادر بزرگ اوباما در کنیا چه می کند؟



ویدیو مرتبط :
ضیافت شام اوباما با اقوام خود در کنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادر بزرگ اوباما در کنیا منتظر اوست


مادربزرگ کنیایی رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که در سفر اوباما در اواخر ماه جاری میلادی از وی با غذاهای سنتی استقبال خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: مادربزرگ کنیایی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که به اسم "ماما سارا" شناخته می‌شود، روز جمعه وعده داد که در سفر اواخر ماه نوه‌اش به این کشور شرق آفریقا غذای سنتی برای وی طبخ کند.

وی که به زبان «لو» سخن می‌گوید، در جریان سفر به نایروبی از طریق یک مترجم گفت: درباره اینکه من قرار است چه نوع غذایی برای باراک فراهم کنم، می‌گویم که تمام غذاهای سنتی موجود را درست می‌کنم.

وی گفت که با غذاهایی از جمله ماهی، مرغ و حلیم ذرت از نوه خود استقبال می‌کند. مادربزرگ اوباما گفت: اهمیتی ندارد که باراک یک سناتور است یا رئیس‌جمهور. او هرچه را برایش آماده کنم، دوست دارد.

ماما سارا سومین همسر پدربزرگ پدری رئیس‌جمهوری آمریکا (حسین اونیانگو اوباما) است و در دهکده کوچک کوگلو در غرب کنیا زندگی می‌کند و برخی از بستگان رئیس‌جمهور آمریکا هم در آنجا مستقر هستند.

وی از اوباما خواسته است تا برای ادای احترام به قبر پدرش، به کوگلو سفر کند اما هنوز مشخص نیست که اوباما به خارج از نایروبی سفر کند.

پدر متوفی اوباما در کوگلو متولد شد و پیش از سفر به خارج با هدف تحصیل، در آنجا رشد کرد و سرانجام در هاوایی با مادر آمریکایی اوباما آشنا شد. اگرچه ماما سارا فامیل سببی اوباما است و با وی رابطه خونی ندارد اما رئیس‌جمهوری آمریکا او را "گرنی" (مادربزرگ) صدا می‌کند و پیشتر نیز با یکدیگر دیدار کرده‌اند. این چهارمین سفر اوباما به آفریقا از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهور است اما این اولین بار است که وی به کنیا سفر خواهد کرد.