سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مادری که نمی‌تواند از نوزاد مُرده‌اش دل بکند!


این گوریل که «شیرا» نام دارد دیوانه‌وار در قفسش قدم می‌زند و نومیدانه انتظار می‌کشد نوزاد مرده اش از خواب بیدار شود.

وبسایت قدس‌آنلاین: تصاویر تکان‌دهنده‌ای از یک گوریل ماده در باغ وحش فرانکفورت آلمان منتشر شده که تأکید دوباره‌ای است بر بی‌مرز بودن عشق مادری و اینکه موهبت خدادادی مهر مادری تنها به آدمیان محدود نمی‌شود و در میان همه گونه‌های جانوری می‌توان از آن سراغ گرفت.

این گوریل که «شیرا» نام دارد دیوانه‌وار در قفسش قدم می‌زند و نومیدانه انتظار می‌کشد نوزاد مرده اش از خواب بیدار شود.

این گوریل مادر با چهره‌ای غمزده جسد نوزادش را به این سو و آن سو می‌برد و گاه او را در آغوش می‌کشد و گاه تکانش می‌دهد.

یک هفته از مرگ این بچه گوریل گذشته اما مادر او هنوز از درک ماجرا عاجز است و شب‌ها جسد نوزادش رو روی شکمش می‌خواباند و صبح روز بعد باز با همان چهره حیرت‌زده از خواب برمی‌خیزد و به نوزاد مرده‌اش که هیچ حرکتی ندارد، خیره می‌شود.

به گفته مدیر باغ‌وحش فرانکفورت این بچه گوریل صبح پنج‌شنبه هفته پیش زنده بود اما بعد از ظهر همان روز بی‌هیچ نشانه‌ای از بیماری جان داد.

کارکنان باغ‌وحش فرانکفورت انتظار می‌کشند عزاداری گوریل مادر که 10 سال سن دارد، پایان یابد تا نوزادش را برای یافتن دلیل مرگ کالبدشکافی کنند.

مدیر باغ‌وحش فرانکفورت با اشاره به رویگردانی گوریل مادر از دست کشیدن از جسد نوزادش که بیش از اندازه به واکنش‌های مشابه انسانی شباهت دارد، این رفتار را در میان این گونه جانوری بسیار شایع و عادی ارزیابی می‌کند زیرا پیوند مادر و فرزندی در گوریل‌ها بسیار نزدیک و محکم است.

گزارش  مسؤولان باغ‌وحش فرانکفورت حاکی است «شیرا» برای کنار آمدن با این غم به زمان نیاز دارد. این گوریل دومین بار است که مادر شده و در هر دو بار سرنوشت بچه‌هایش مرگ بوده است.

بهار سال گذشته، نوزاد اول او در شش ماهگی به یک بیماری عفونی مبتلا شده و جان داد. در آن هنگام نیز «شیرا» مانند موقعیت کنونی تا چند روز جسد نوزادش را در آغوش می‌کشید و تکان می‌داد تا شاید بیدار شود اما سرانجام ناامید شد و او را در گوشه‌ای آرام از قفس رها کرد و غمزده به کنجی دیگر پناه برد.

مادری که نمی‌تواند از نوزاد مرده‌اش دل بکند!+تصاویر

مادری که نمی‌تواند از نوزاد مرده‌اش دل بکند!+تصاویر

مادری که نمی‌تواند از نوزاد مرده‌اش دل بکند!+تصاویر

مادری که نمی‌تواند از نوزاد مرده‌اش دل بکند!+تصاویر

مادری که نمی‌تواند از نوزاد مرده‌اش دل بکند!+تصاویر

مادری که نمی‌تواند از نوزاد مرده‌اش دل بکند!+تصاویر


ویدیو مرتبط :
‫دفاع سگ از نوزاد در برابر مادری که فرزندش را دعوا میکند.‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادری نوزاد ۱۶ روزه اش را با ضربات چاقو کشت



 

مادری نوزاد ۱۶ روزه اش را با ضربات چاقو کشت

 

به گزارش خراسان در ساعت ۹:۴۰ روز گذشته نوزاد ۱۶ روزه ای که بدنش به وسیله ضربات چاقو به شدت مجروح شده بود با آمبولانس اورژانس در معیت پدر و مادربزرگش برای مداوا به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال داده شد. به محض انتقال این نوزاد، با توجه به این که دیگر رمقی در بدن وی نبود، بلافاصله کادر پزشکی بیمارستان برای نجات جان وی دست به کار شدند و با انجام عمل احیا و خون رسانی تلاش فراوان کردند تا این نوزاد را به زندگی برگردانند، این گزارش حاکی است پس از چند بار عمل احیا ضربان کودک برای مدت کوتاهی به کار می افتاد اما باز از کار می افتاد و در نتیجه تلاش کادر پزشکی بی فایده ماند و این نوزاد پسر جان باخت.

 

بررسی ها درباره علت فوت این کودک حاکی از آن بود که نوزاد فوت شده در داخل منزل والدینش در آغوش مادربزرگ خود بوده و مادر نوزاد نیز در آشپزخانه در حال شستن ظرف بوده است که در این هنگام کودک شروع به گریه می کند و مادر با ناراحتی از گریه فرزند خود چاقویی را از آشپزخانه برمی دارد و کودک را از آغوش مادربزرگ می گیرد و سپس دو ضربه به قفسه سینه او وارد می کند.

شدت این ضربات به حدی بود که در همان لحظات اولیه، نوزاد دچار خونریزی شدید داخلی شد. به محض وقوع این حادثه مادربزرگ نوزاد که از این اقدام دختر خود شوکه شده بود شروع به داد و فریاد و تلاش کرد تا نوزاد را از دست دختر خود بگیرد که با مقاومت مادر ۲۰ ساله نوزاد مواجه شد و مادر نوزاد طی درگیری با مادرش، پای وی را با دندان مجروح کرده و یک لگد هم به کمرش زده است و حتی در این درگیری دست مادربزرگ نوزاد نیز دچار بریدگی سطحی شده است.

مادر نوزاد همچنین پس از این ماجرا اقدام به خودزنی کرده است که برای مداوا به بیمارستان ۲۲ بهمن اعزام شد. پس از آن مادربزرگ و پدر نوزاد با اورژانس تماس گرفتند و لحظاتی بعد نوزاد مجروح با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید هاشمی نژاد انتقال یافت که اقدامات درمانی درمورد وی موثر واقع نشد و او در بیمارستان جان سپرد. در پی مرگ این نوزاد مراتب از طریق عوامل بیمارستان به قاضی اسماعیل شاکر (بازپرس ویژه قتل عمد) و کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی مشهد اطلاع داده شد و لحظاتی بعد مقام قضایی به همراه اکیپی از کارآگاهان در محل وقوع حادثه واقع در خیابان وحید مشهد حضور یافتند و بررسی های خود را درباره این حادثه دلخراش آغاز کردند.

مقام قضایی و کارآگاهان در بازدید از صحنه قتل آثار خونی را که روی دیوارهای منزل پاشیده شده بود مشاهده کردند و آلت قتاله را نیز در محل کشف کردند، آنان سپس به منظور ادامه تحقیقات به بیمارستان شهید هاشمی نژاد عزیمت کردند و از آن جا که پدر نوزاد پس از فوت فرزندش بیمارستان را ترک کرده بود، مقام قضایی دستور دستگیری و بازداشت او را صادر کرد. همچنین مادر نوزاد که پس از حادثه خودزنی کرده و از بیماری افسردگی نیز رنج می برده است توسط اورژانس به بیمارستان ۲۲ بهمن انتقال یافت و از آن جا که وی قادر به تکلم نبود، کارآگاهان تا ظهر دیروز نتوانستند وی را مورد بازجویی قرار دهند اما بدین منظور در بیمارستان حضور یافتند تا چنانچه مادر نوزاد قادر به سخن گفتن شد وی را موردبازجویی قرار دهند.

یک پزشک در گفت وگو با خراسان درباره این حادثه گفت: افسردگی های پس از زایمان یکی از مواردی است که خانواده ها باید مراقب آن باشند و مادرانی که تازه زایمان کرده اند به محض بروز نشانه هایی از افسردگی برای مداوا نزد پزشک و روانپزشک برده شوند و اگر دارویی نیز در این زمینه تجویز می شود این داروها سروقت به بیمار داده شود. این پزشک همچنین گفت: افسردگی بعد از زایمان اغلب در زایمان های اول شایع است و ضروری است که خانواده ها مادرانی را که فرزندان اول خود را به دنیا می آورند تحت حمایت همه جانبه و مراقبت بیشتر قرار دهند، چرا که افسردگی پس از زایمان می تواند خطرناک باشد..... / روزنامه خراسان