سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مادری برای خودنمایی فرزند خود را کُشت!


نقل یک خبر تازه که اخیرا در نشریه تلگراف منتشر شده است، می‌تواند برای شما جالب باشد و شما را با یک اختلال روانی عجیب آشنا کند.

یک پزشک: نقل یک خبر تازه که اخیرا در نشریه تلگراف منتشر شده است، می‌تواند برای شما جالب باشد و شما را با یک اختلال روانی عجیب آشنا کند.

خبر این بود که در نیویورک مادری به نام «لیسی اسپیرز» به جرم قتل پسر پنج ساله خود به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.

مادری با اختلال روانی که فرزند خود را به قتل رساند تا در شبکه‌های اجتماعی بتواند خودنمایی کند

مادری با اختلال روانی که فرزند خود را به قتل رساند تا در شبکه‌های اجتماعی بتواند خودنمایی کند

این مادر ۲۷ ساله مدتی بود که در وبلاگ خود به نام Garnett’s Journey و نیز در شبکه‌های اجتماعی، در مورد بیماری فرزند خود می‌نوشت، عواطف مردم را برمی‌انگیخت و جلب توجه می‌کرد.

مثلا با توییت‌هایی مثل این:

مادری با اختلال روانی که فرزند خود را به قتل رساند تا در شبکه‌های اجتماعی بتواند خودنمایی کند

اما خب ماجرا چیز دیگری بود، این مادر در واقع اختلال روانی‌اش داشت که با تسامح می‌توانیم آن را بیمارنمایی با واسطه بنامیم و اصطلاح دقیق پزشکی‌اش Munchausen by proxy است.

این اختلال جزو سندرم‌های ساختگی است و در آن شخصی که از کودک مراقبت می‌کند یا مسئولیت مراقبت از هر شخص دیگری را دارد، یک سری بیماری و علایم را منتسب به شخص مورد مراقبت می‌کند و حتی تلاش می‌کند این علایم و بیماری را به نحوی به وجود بیاورد. هدف او هم جالب توجه است.

این اسم عجیب مونچهازن در این سندرم هم اشاره دارد به یک شخصیت تخیلی در یکی از رمان‌های نویسنده‌ای به نام رودولف راسپه. در این رمان او شخصیت بارون مونچهازن را خلق کرده بود که یک آلمانی شاغل در ارتش روسیه بود و عادت داشت که ماجراها و داستان‌های شگفت‌انگیز و غیرقابل باوری را تعریف کند.

مادری با اختلال روانی که فرزند خود را به قتل رساند تا در شبکه‌های اجتماعی بتواند خودنمایی کند

اما به خبر برگردیم، در حالی که این زن و وکیل مدافع‌اش بیمارستان و پزشکان را متهم کرده بود، نهایتا مشخص شد که متأسفانه این مادر با تزریق نمک به داخل لوله تغذیه کودکش او را به قتل رسانده است. همزمان این مادر در فیس‌بوک، توییتر و وبلاگش مرتب در مورد بیماری کودکش می‌نوشت و از او عکس می‌گذاشت.


ویدیو مرتبط :
مادری که دنبال عکس فرزند شهید خود می گردد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری مادری که فرزند خود را ربود




اخبار حوادث - دستگیری مادری که فرزند خود را ربود

معاونت اجتماعی پلیس آگاهی ناجا جزئیات خبر مادری که پس از جدائی از همسرش، کودک 12 ساله‌اش را ربود و توسط ماموران پلیس آگاهی «آمل» دستگیر شد را تشریح کرد.

به گزارش مردم سالاری، معاونت اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در خبری اعلام کرد که در اجرای نیابتی قضائی از سوی دادسرای عمومی تهران، مبنی بر شکوائیه فردی به نام «حسن» در خصوص ربایش فرزند 12 ساله اش به نام «الف» توسط افرادی به نام‌های «م» و«خ» و حضور متهمان در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

برپایه این گزارش، ماموران شهرستان آمل با به کارگیری منابع اطلاعاتی و شناسائی محل نگهداری کودک، توسط آدم ربایان ضمن هماهنگی با مراجع قضائی موفق شدند، متهمان را دراقدامی غافلگیرانه شناسائی و دستگیر کنند.

 بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که یکی از این متهمان به نام «م» مادر کودک ربوده شده است که سال‌های پیش از همسر خود جدا شده و برابر حکم مراجع قضائی حضانت فرزندشان به پدر این خانواده واگذار شده بود.

 درادامه این گزارش آمده است، متهمه که توان دوری از فرزند خود را نداشته، ضمن هماهنگی با برادر خود و طرح نقشه قبلی، فرزند خود را ربوده و به شهرستان آمل منتقل کرد که این زن، پس از چند روز نگهداری فرزندش در مخفیگاه، توسط ماموران پلیس شناسائی و دستگیر شد.

متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و کودک رها شده از دست گروگان‌ها به آغوش پدرش بازگشت.
اخبار حوادث - مردم سالاری