سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ماجرای عکس شگفت انگیز «رد بهشت»


رد بهشت نام عکس شگفت انگیزی است که چند سال پیش به محش انتشار در اینترنت، مشهور شد. مثل خیلی چیزهای دیگر، منبع این عکس هم گم شد و هیچ کس نمی دانست که اولین بار چه کسی روی این عکس کلیک کرده و عکاس آن چه کسی بوده و اینکه آیا واقعی است یا خیر.

 
 
 
 
صبح بخیر: رد بهشت نام عکس شگفت انگیزی است که چند سال پیش به محش انتشار در اینترنت، مشهور شد. مثل خیلی چیزهای دیگر، منبع این عکس هم گم شد و هیچ کس نمی دانست که اولین بار چه کسی روی این عکس کلیک کرده و عکاس آن چه کسی بوده و اینکه آیا واقعی است یا خیر.

یکی از چیزهایی که در اینترنت راجع به این عکس می گویند این است: «در ایرلند جایی هست که هر دو سال یک بار، ستاره ها از دهم تا هجدهم ژوئن روی خطی ردیف می شوند که به آن رد بهشت می گویند.» خیلی ها می گفتند که این غیرممکن است. بعضی ها هم می گویند که عکاس دو عکس متفاوت را در هم ادغام کرده است.



رد بهشت در وبلاگ ها، فیسبوک، پینترست و تامبلر پخش شد. هیچ کس اطلاع زیادی از منبع آن نداشت تا اینکه بالاخره عکاس آن پیدا شد.

بعد از یک سال گمانه زنی های مختلف، توماس زیمر، عکاس این عکس در روز 8 سپتامبر 2012 در وبلاگش پستی گذاشت و توضیحات جالبی درباره آن داد:

«بعد از اولین باری که من این عکس را آپلود کردم، بیش از 1.6 میلیون بار این عکس دیده شده. توضیحی که برای این عکس گذاشتم "رد بهشت" نبود، بلکه من زیرش نوشته بودم "خدای من، چقدر ستاره!"»

ظاهراً زیمر این عکس را در آلمان، در ساحل غربی جزیره سیلت، دریای شمال، انداخته است نه در ایرلند. قرار گرفتن ستاره ها یک تصادف بوده نه اینکه هر دو سال یکبار اتفاق بیفتد. زیمر در ماه نوامبر در این جزیره بود و در غروب آفتاب عکاسی می کرد و عکس های خوبی هم انداخت تا اینکه هوا کاملاً تاریک شد. آن شب ماه در آسمان نبود، بنابراین تصمیم گرفت که برود، چون باتری دوربینش رو به اتمام بود و خودش سردش شده بود و گرسنه بود. او وسایلش را جمع کرد تا به سمت ماشینش برود.



همینطور که او در تاریکی راه می رفت، یک بار دیگر به آسمان نگاه کرد که در همین موقع شاهد منظره ای فوق العاده شگفت انگیز شد. او می گوید: «راه شیری درست بالای پله ها بود. دیگر تسلیم شده بودم و می خواستم آخرین تلاشم را هم بکنم و عکس آخر را هم بیندازم. یک عکس انداختم، ولی انگار چیزی کم داشت. سعی کردم با چراغ قوه پله ها را روشن کنم. بهتر شد ولی چیزی که می خواستم نبود. لازم بود که یک انسان هم در عکس باشد.»

از آنجائیکه هیچ کس آن اطراف نبود، زیمر تایمر دوربین را روشن کرد و با چراغ قوه روشن به سمت بالای پله ها دوید. زیمر متوجه نبود که وقتی او با چراغ قوه روشن در حال دویدن است، شاتر باز شده است. بنابراین دوربین در آخرین لحظه پله های زیر پای او را روشن کرده است.

او وقتی به هتل برگشت متوجه شد که چه عکس فوق العاده ای انداخته است. زیمر در جواب کسانی که می گویند این عکس دستکاری شده و فتوشاپ است می گوید: «هیچ جادوی فتوشاپی در این عکس وجود ندارد و این فقط یک عکس خوب است، نه چیز دیگری.»


ویدیو مرتبط :
نقد و بررسی دیجی کالا - طرراحی شگفت انگیز - پردازنده شگفت انگیز - صفحه نمایش شگفت انگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای شگفت انگیز یک قو که قاتل زنجیره ای شد!



 

ماجرای شگفت انگیز یک قو که قاتل زنجیره ای شد

 

جانوارشناسان در حال بررسی رفتار یک قوی پرخاشگر ساکن ولز انگلیس هستند که تاکنون ۱۵ قوی دیگر را به قتل رسانده و از سویرسانه های این کشور لقب "هانیبال" را گرفته است.

       

جانوارشناسان در حال بررسی رفتار یک قوی پرخاشگر ساکن ولز انگلیس هستند که تاکنون ۱۵ قوی دیگر را به قتل رسانده و از سوی رسانه های این کشور لقب "هانیبال" را گرفته است.

 

"هانیبال" عنوان "آدمخوار" معروف فیلم "سکوت بره ها" است. اکنون رسانه های انگلیس این نام را بر روی یک "قوی پرخاشگر" گذاشته اند که تاکنون ۱۵ همنوع خود را کشته است.

 

این قو برای دفاع از قلمرو خود در یک دریاچه کوچک نزدیک به قلعه "پمبروک" در ولز انگلیس همنوعان خود را می کشد.

 

روش کشتن هانیبال به این گونه است که این قاتل زنجیره ای نزدیک قوهای دیگر می شود و با نوک خود به آنها ضربه می زند و آنها را با بالهای خود نگه داشته و سرشان را زیر آب می کند تا خفه شوند.

 

پس از آنکه هانیبال قوها را کشت جفت خود را برای دیدن اجساد قربانیان خود به محل جنایت می برد.

 

ماریا ایوانس از سازمان محافظت از حیوانات انگلیس با تاکید بر رفتار عجیب هانیبال اظهار داشت: "من هرگز یک پرنده تا این حد خشن را ندیده بودم. اولین حمله این قو در ماه فوریه اتفاق افتاد.

 

در آن زمان، هانیبال سر رئیس گروه رقیب را تا زمانی که خفه شود زیر آب نگه داشت. رفتار این قو از نظر علمی دقیقا مشابه رفتار یک قاتل زنجیره ای است."

 

این کارشناس افزود: "هنوز علل این پرخاشگری شدید مشخص نیست اما شاید آلودگی آب مسئول این رفتار غیرعادی این قو باشد. در حقیقت آب این دریاچه بسیار شور و آلوده است."

 

براساس گزارش تلگراف، خانواده های ساکن این منطقه از اثرات منفی رفتار این قوی قاتل زنجیره ای بر روی روحیه فرزندان خود به شدت واهمه دارند و به همین علت هانیبال برای انجام آزمایشاتی برای کشف علل این پرخاشگری از دریاچه دور می شود.

منبع:mehrnews.com