سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ماجرای سفر اولین فضانورد زن به فضا


سال پیش در روز 16 ژوئن سال 1963 میلادی والنتینا ولادیمیرنوونا تروشکووا 26 ساله ، تبعه اتحاد جماهیر شوروی نخستین زنی بود که به فضا سفر کرد

جام‌جم آنلاین: سال پیش در روز 16 ژوئن سال 1963 میلادی والنتینا ولادیمیرنوونا تروشکووا 26 ساله ، تبعه اتحاد جماهیر شوروی نخستین زنی بود که به فضا سفر کرد.

دو سال پیش از این تاریخ ، یوری گاگارین هموطن وی نخستین انسانی بود که با سفینه وستوک به فضا رفته بود.

والنتینا تروشکووا  با سفینه اش وستوک 5 در این سفر 48 بار دور کره زمین را پیمود. سفر وی به فضا 70 ساعت و 41 دقیقه طول کشید و او در این مدت 48 بار کره زمین را دور زد و مسافتی معادل دو میلیون کیلومتر را پیمود.

والنتینا تروشکووا پس از این که حدود سه شبانه روز را در ماورای جو کره زمین سپری کرد ، روز 19 ژوئن 1963 به زمین بازگشت.

ماجرای سفر اولین فضانورد زن به فضا

وی پس از این که سفینه اش وارد جو شد و به زمین نزدیک گردید در فاصله 7000 متری سطح زمین با چتر نجات بر فراز آلتایی از سفینه اش بیرون پرید و در منطقه کاراگاندا در قزاقستان امروزی فرود آمد.

در روز 16 ژوئن سال 1963 میلادی ، والنتینا تروشکووا نخستین زنی بود که با سفینه وستوک 5 فضا را فتح و نام خود را در تاریخ جاودان کرد.

این تنها سفر این فضانورد زن شوروی به فضا بود، پس از وی تا سال 1982 دیگر هیچ زن فضانوردی به فضا نرفت، تا این که در این سال سووتلانا ویتسکایا  فضانورد زن شوروی به یک سفر فضایی رفت.

والنتینا تروشکووا اکنون 75 سال دارد. او هنوز تنها فضانورد زنی است که به تنهایی و بدون همراه به فضا سفر کرده است.


ویدیو مرتبط :
فضانورد زن آمریکایی در حال پوشیدن لباس فضا Saraneh.com

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا



 
 اخبار سیاست خارجی - اولین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا

هیلاری کلینتون که ظاهرا برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 آماده می‌شود ضمن دفاع از عملکرد خود در وزارت خارجه، اظهارات تندی نیز درباره توافق هسته‌ای با ایران داشته است. سخنان وزیر دفاع آمریکا در جمع وزرای دفاع کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، مشکلات مالی حزب‌الله لبنان و اولین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

همزمان با مذاکرات هسته‌ای در وین بین ایران و 5+1، برای اولین بار گروهی از طلاب زن حوزه علمیه جامعه‌الزهرا در یک برنامه علمی به ایالات متحده رفته‌اند.

باربارا اسلاوین خبرنگار ال مانیتور در این باره نوشته است که این نه طلبه که تحصیلات تکمیلی خود را می‌گذرانند به دانشگاهی در ایالت ویرجینیا رفته‌اند. آنها علاوه بر این از واشنگتن و آمیش در لانکستر پنسیلوانیا نیز بازدید کرده‌اند اسلاوین ضمن اشاره به خوش‌بینی این طلاب به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشته که آنها تحت تاثیر ارزش‌های خانواده و سبک زندگی ساده مردم منطقه آمیش قرار گرفته‌اند.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,توافق هسته‌ای  ایران


روزنامه لبنانی دیلی استار مدعی شده است که حزب‌الله لبنان مجبور شده است، برنامه‌هایی را برای کاهش هزینه‌های خود در نظر بگیرد. به نوشته دیلی استار منابع نزدیک به شورای فرماندهی حزب‌الله گفته‌اند که تنگناهای مالی دولت ایران و نیز ضرورت کمک به دولت سوریه در کاهش کمک‌های ایران به حزب‌الله موثر بوده است، اگر چه انتظار می‌رود رسیدن به توافق هسته‌ای تا 20 جولای دست ایران را برای کمک به حزب‌الله باز کند.

این در شرایطی است که دولت‌های اروپایی و امریکا در حال بررسی بیشتر منابع مالی حزب‌الله در آمریکای لاتین، آفریقا و کشورهای آسیایی هستند. موسسات اسلامی در این کشورها و تاجران مرتبط با آنها اصلی‌ترین منبع تامین مالی حزب‌الله هستند اخیرا دولت آلمان فعالیت یک موسسه خیریه را بعد از کشف ارتباط آن با حزب‌الله ممنوع کرده است. دیلی استار در ادامه نوشته که بیشتر منابع حزب‌الله از قاره آفریقا تامین می‌شود.


رسانه‌های بین‌المللی و نیز رسانه‌های منطقه، سخنان وزیر دفاع آمریکا در مراسم افتتاحیه دیدار وزیرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) را مورد توجه قرار داده‌اند.

به نوشته رویترز، چاک هیگل در سخنان خود از این کشورها خواسته است که در برابر تهدیدات مشترکی که آنها را تهدید می‌کند و از جمله ایران متحد شوند. این در شرایطی است که این کشورها بر سر حمایت دولت قطر از اخوان‌المسلمین به ویژه در مصر دچار اختلاف شده‌اند.

هیگل که روز سه‌شنبه وارد جده شده است، با مقامات عربستانی نیز دیدارهایی خواهد داشت. سخنان وی در شرایطی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است که در روز سه‌شنبه وزارت خارجه عربستان از دعوت این کشور از وزیر خارجه ایران برای سفر به این کشور خبر داد.
اولین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا

و در انتها این که هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا که احتمال می‌رود در انتخابات سال 2016 نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری باشد، اظهار داشته است، به توافق نرسیدن با ایران، بهتر از امضای یک توافق بد است.

به نوشته واشنگتن پست، کلینتون که بر سر مساله سلامتی جسمی خود و نیز موضوع حمله به دیپلمات‌های آمریکایی در بنغازی مورد حمله جمهوری‌خواهان قرار گرفته است، در جمع کمیته یهودیان آمریکا از فعالیت‌های خود در وزارت خارجه برای ایجاد بنایی مستحکم در مذاکرات هسته‌ای با ایران و دیگر مسائل بین‌المللی سخن گفته است.
اخبار سیاست خارجی - تابناک