سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

لامپ هوشمند مقلد خورشید +عکس


طراحان آمریکایی لامپ هوشمندی طراحی کرده‌اند که با تقلید حرکات خورشید در طول روز، نور و درخشندگی متفاوتی در محیط منزل یا محل کار ایجاد می‌کند.

ایسنا: طراحان آمریکایی لامپ هوشمندی طراحی کرده‌اند که با تقلید حرکات خورشید در طول روز، نور و درخشندگی متفاوتی در محیط منزل یا محل کار ایجاد می‌کند.

هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند جایگزین حس قرار گرفتن در زیر پرتوهای نور خورشید شود، اما محققان با الگوبرداری از حرکات خورشید، لامپ هوشمندی طراحی کنند.

رنگ و درخشندگی خورشید در طول روز با چرخش زمین تغییر می‌کند؛ لامپ ال‌ای‌دی Sunn Light با تقلید حرکات خورشید و تغییر میزان درخشندگی، ریتم طبیعی خورشید را تقلید می‌کند.

این لامپ در دو سایز کوچک 48.6 سانتی‌متری حاوی 240 لامپ ال‌ای‌دی با خروجی 3300 لومن و لامپ بزرگ 60 سانتی‌متری حاوی 330 لامپ ال‌ای‌دی با خروجی 5500 لومن طراحی شده است.

عملکرد لامپ هوشمند از طریق بلوتوث و با برنامه‌ نرم‌افزاری مخصوص تلفن همراه قابل کنترل است؛ لامپ با تشخیص طول و عرض جغرافیایی، ریتم طبیعی خورشید در هر منطقه را تقلید می‌کند.

هنگام شب نیز لامپ در وضعیت حالت شبانه تنظیم می‌شود که حداقل نور را برای حرکت در محیط فراهم می‌کند؛ امکان نصب لامپ بصورت تابلو بر روی دیوار اتاق وجود دارد.

محققان بدنبال جمع‌آوری بودجه برای تولید تجاری این محصول هستند و انتظار می‌رود که لامپ Sunn Light از ماه آوریل 2015 با قیمت پایه 289 دلار به بازار عرضه شود.

لامپ هوشمند مقلد خورشید/تصاویر

لامپ هوشمند مقلد خورشید/تصاویر

لامپ هوشمند مقلد خورشید/تصاویر

لامپ هوشمند مقلد خورشید/تصاویر


ویدیو مرتبط :
لامپ هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خط کش هوشمند(+عکس)



 

خط کش هوشمند(+عکس)

 

اکثر اوقات با کمک انگشتان دست سعی می کنیم فاصله و یا اندازه ای تقریبی را به کسی نشان دهیم. گاهی اوقات هم دلمان می خواهد که وجب هایمان مدرج بود تا می توانستیم چیزی را به صورت دقیق اندازه بگیریم.

این طرح یک خط کش هوشمند است که Smart Finger نام دارد. این خط کش از دو قطعه تشکیل شده که انگشت دست همانند انگشتانه خیاطی به راحتی در آن فرو می رود.

برای استفاده از این خط کش کافی است که این قطعات را بپوشید. حالا فاصله مورد نظر به طور اتوماتیک بین دو قطعه که در واقع فاصله بین دو انگشت دست است در مقیاس متریک و یا مقایس های دیگر محاسبه می شود. ضمنا می تواند هر قطعه را در یک دست پوشید و فواصل بزرگ تر را هم با آن اندازه گیری کرد.

فاصله اندازگیری شده بر روی یک صفحه نمایشگر OLED نمایش داده می شود و با یک دکمه مقادیر محاسبه شده در حافظه ذخیره می شود. این اطلاعات قابل انتقال به کامپیوتر نیز می باشند.

این دو قطعه به یکدیگر متصل می شوند و شارژ خود را از طریق یک پورت USB تامین می کنند. جداره داخلی هر قطعه دارای یک لایه سیلیکون و جداره خارجی آن از پلاستیک سبک است.

این خط کش هوشمند فعلا به صورت یک طرح ارائه شده اما می توان از آن به عنوان یکی از کاربردی ترین وسایل مورد نیاز نجاران، نقشه کشان و خیاط ها نام برد.

منبع:narenji.ir