سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

كاوه سماك باشی + تصاویر كاوه سماك باشی



 بیوگرافی كاوه سماک باشی, زندگینامه كاوه سماک باشی

كاوه سماك‌باشی یكی از بازیگران نسل جوان ایرانی

 

 كاوه سماك‌باشی یكی از بازیگران نسل جوان ایران است او در سال‌های اخیر بیشتر در مجموعه‌های تلویزیونی بازی كرده است و توانسته خود را به مخاطبین جعبه جادویی بشناساند.

 

گفتگویی کوتاه با كاوه سماك‌باشی
متولد فروردین سال 1359 در رشته ی مهندسی مكانیك تحصیل کرده ام، یك خواهر كوچكتر از خودم به اسم «تارا» دارم، در یك خانواده دوست‌داشتنی و بسیار با محبت بزرگ شدم. پدرم محمود سماك‌باشی از صدابردارهای قدیمی و مادرم هم فرهنگی است.

دوران كودكی كاوه سماك‌باشی
وقتی بچه بودم خیلی شیطون و بازیگوش بودم، تو مدرسه هم همیشه جزو شیطون‌ترین بچه‌ها بودم چند باری هم به خاطر همین شیطنتم از كلاس اخراج شدم، اما چون بچه درسخوانی بودم هر بار بخشیده می‌شدم.

خصوصیات اخلاقی كاوه سماك‌باشی
در كل آدم جدی هستم و برعكس نقش‌هایی كه تا به حال ایفا كردم اصلا احساساتی و خیلی اهل شوخی كردن نیستم اما خدا نكند، روی دنده شوخی كردن بیفتم آن وقت... اصلا اهل غیبت كردن نیستم و تا به حال هم بد كسی رو نخواستم برعكس چهره‌ام، آدم متكبر و مغروری هم نیستم! 

تصاویر جدید كاوه سماک باشی، كاوه سماک باشی

 گفتگوی خواندنی با كاوه سماك باشی

 

شهرت كاوه سماك‌باشی
اكثر كسانی كه وارد حرفه بازیگری می‌شوند میل به دیده شدن در آنها وجود دارد، شهرت، دنیای عجیبی است و در آن كشش خاصی وجود دارد با تمام مشكلاتی كه وجود دارد من شهرت را دوست دارم اما گاهی اوقات شهرت باعث می‌شود آدم در مكان عمومی معذب باشد. من مدت‌هاست كه از غذا خوردن در رستوران لذت نمی‌برم چرا كه مجبورم سنگینی نگاه دیگران را دائم احساس می‌كنم. اوایل وقتی به بیرون می‌رفتم و می‌دیدم آدم‌هایی را كه من نمی‌شناسمشان خیلی راحت با من برخورد می‌كنند و با من صمیمی هستند برایم جالب حتی عجیب بود اما الان با این قضیه به خوبی كنار آمدم.

 

خوشبختی ار نظر كاوه سماك‌باشی
من خوشبختی در كار را زمانی می‌بینم كه اگر فردی كتاب سینما را ورق می‌زند از من به نیكی یاد كند و در بازیگری به ماندگاری برسم در زندگی شخصی‌ام هم خوشبختی را در آرامش داشتن می‌بینم. 

گریم كاوه سماک باشی, عکس كاوه سماك باشی

تصاویر کاوه سماک باشی

 

 نظر کاوه سماک باشی در مورد دوست و رفیق
در كل آدم رفیق‌بازی نیستم و تعداد دوستانم محدود و اكثر دوستانم هم همكلاسی‌های دوران دبیرستانم هستند چون معمولا با كسانی كه قبل از شهرت با آنها دوست شدی صرفا تو را به خاطر خودتت می‌خواهند اما... در میان افراد مشهور هم با پژمان بازغی، حسام نواب‌صفوی، مهدی مقدم، حمید عسگری، علی لهراسبی و... دوست هستم. 

كاوه سماک باشی, فیلم های كاوه سماک باشی

عکس های کاوه سماک باشی بازیگر جوان ایرانی

 

خوانندگی كاوه سماك‌باشی
من دوستان خواننده زیادی دارم، خودم هم یك ته صدایی دارم و چند سال قبل هم تیتراژ یك برنامه تلویزیونی به اسم رژان را خواندم، اما خب الان تصمیم گرفتم تمركزم را تنها روی بازیگری‌ام بگذارم چرا كه فعالیت در دو زمینه باعث می‌شود كه تمركز از بین برود و نتوانم در هیچ كدام موفق شوم به همین خاطر ترجیح دادم كه فعلا تمركزم را روی بازیگری بگذارم.


بهترین و بدترین اتفاقات زندگی كاوه سماك‌باشی
بهترین اتفاقی كه تو زندگی‌ام افتاده، داشتن یك خانواده خوب و صمیمی و تو كار هم همكاری با بهروز افخمی است و بدترین اتفاق زندگی‌ام فوت دایی بزرگم بود...

 

نقش اصلی
شروع فعالیت من در عرصه بازیگری به گونه‌ای بوده كه از ابتدا نقش‌های تاثیرگذار و كلیدی به من می‌رسید، به همین خاطر ترجیح می‌دهم كه در كارهایم ایفاگر نقش اصلی باشم اكثر نقش‌هایی هم كه به من پیشنهاد می‌شود نقش اول است.

تصاویر جدید كاوه سماک باشی,سماك باشی

جدیدترین عکس های کاوه سماک باشی

 

 گریم متفاوت سماک باشی
عده‌ای از من می‌پرسند فكر نمی‌كنی این پركاری تو باعث شود كه چهره‌ات برای مردم تكراری شود من هم در جواب به آنها گفتم: من برای اینكه با این مسئله مواجه نشوم سعی كردم تا آنجا كه می‌شود از گریم‌های متفاوت استفاده كنم، گریم اگر خوب و متفاوت باشد به بازیگر كمك زیادی می‌كند.

 

 كاوه سماک باشی, بیوگرافی كاوه سماک باشی

  کاوه سماک باشی

   بیوگرافی كاوه سماک باشی، زندگینامه كاوه سماک باشی

تصاویر کاوه سماک باشی

 

 منبع:pcparsi.com


ویدیو مرتبط :
چسب كاوه - بازرگانی كاوه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکیم باشی را دراز کنید




 

حکیم باشی را دراز کنید

 


این عبارت مثلی از نظر معنی و مفهوم استعاره ای با ضرب المثل معروف گنه کرد در بلخ آهنگری مترادف است . مورد استفاده و استعمال آن هنگامی است که قادر زورمندی مرتکب جرم شود ولی ضعیف ناتوانی را مورد مواخذه قرار دهند و از او دیت جرم بستانند .

اما ریشه تاریخی آن : کریمخان زند سرسلسله دودمان زندیه مردی تنومند و قوی هیکل بود « شبها مجلس عیش می آراست و شراب می خورد و اندک می خوابید » همین افراط در شرابخواری و شب بیداریها آن هم در سنین کهولت موجب شد که غالباً اعتدال مزاج را از دست دهد و ضعف و بیماری بر او مستولی شود .

از قضا روزی بیمار شد و پزشک مخصوص را که لقب حکیم باشی داشت بر بالینش حاضر کردند . حکیم باشی چون پادشاه را معاینه کرد بیماری را ناشی از امتلای معده تشخیص داد و بر طبق معمول و امکانات آن عصرو زمان برای مریض یعنی پادشاه زند اماله تجویز کرد .

اماله ظاهراً وسیله ای بود برای تنقیه و لینت مزاج بود که در ادوار گذشته علی الاکثر درباره اطفال پرخور و شکمباره بخصوص آنهایی که غذاها و تنقلات ناجور می خوردند به کار میرفت . اماله آلتی به شکل قیف و دنباله آن دراز و نوکش کج است که بدان وسیله مایعات و داروهای آبکی را از پایین داخل امعاء و احشاء می کنند تا روده ها پاک شود و یبوست مزاج و هرگونه انتلای معده مرتفع گردد .

بزرگسالانی که دچار بیماریهای داخلی و یبوست و امتلای معده می شدند بیشتر با فلوس و انواع جوشانده خود را معالجه می کردند و اماله را به هر جهت و سببی که تصور شود خوش نداشتند و آن را بعضاً نوعی تحقیر و تخفیف تلقی می کردند .

وکیل الرعایا آن خان لر و متعصب که به همین جهات و ملاحظات ، اماله و شیاف و این گونه معالجات را به زعم خویش در شان مردان سپاهی به ویژه سلاطین و سرداران نمی دانست به شدت برآشفت و با خشونت فریاد زد :« کی اماله شود ؟»

طبیب ترسید بگوید شما ، گفت :« باید مرا اماله کنند تا خوب شوید .»

کریمخان زند به قدری عصبانی بود که بدون مطالعه « و شاید به منظور تنبیه و مجازات و اسائه ادبی که شده است » دستور داد « حکیم باشی را دراز و اماله کردند »!!

از قضای روزگار کریمخان زند بهبود یافت و احتیاج به تنقیه و اماله پیدا نکرد زیرا مرض چندان حاد و دشوار نبود ویحتمل همان جوش و خروش و حرارت و گرمی ناشی از ناراحتی اعصاب موجب دفع مرض و بیماری شده باشد .

در هر صورت این اقدام و تدبیر خان زند را به فال نیک ! گرفتند و از آن به بعد « هروقت کریمخان زند بیمار می شد طبیب نگون بخت مجبور بود اماله گردد !!» و یا به اصطلاح معروف حکیم باشی را دراز می کردند و این عبارت از آن تاریخ ضرب المثل شد .

منبع:iketab.com