سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قُمپز در کردن +عکس


در جنگ‌های اولیه بین ایران و عثمانی این توپ نقش اساسی در تضعیف روحیه سربازان ایرانی داشت ولی بعدها که دست آنها رو شد دیگر فاقد اثر اولیه بود.

وبسایت مشرق: گاهی در محاوره روزمره عباراتی را می شنویم که معنی و تاریخچه آن را نمی‌دانیم. به عنوان مثال بارها شنیده‌ایم که «فلانی قمپوز در می‌کنه» یا «فلانی قمپوز در کرد.»

قمپز در کردن از کجا آمده است؟ قمپوز در اصل «قپوز» بوده است که نام توپی است که عثمانی‌ها در سلسله جنگ‌هایی که با ایران داشته‌اند مورد استفاده قرار می‌دادند. این توپ اثر تخریبی نداشت چرا که در آن از گلوله استفاده نمی‌شد و فقط از باروت و پارچه‌های کهنه که با فشار درون لوله توپ جای می‌دادند تشکیل شده بود. هدف از استفاده آن ایجاد رعب و وحشت در بین سپاهیان و ستوران بوده است.

قمپز در کردن +عکس

در جنگ‌های اولیه بین ایران و عثمانی این توپ نقش اساسی در تضعیف روحیه سربازان ایرانی داشت ولی بعدها که دست آنها رو شد دیگر فاقد اثر اولیه بود و هر گاه صدای دلخراش این توپ به صدا در می‌آمد، سپاهیان می‌گفتند: «نترسید قمپوز درکردند.»


ویدیو مرتبط :
آلبوم عکس:آلبوم عکس کودک:آلبوم عکس عروس:فروشگاه نت گل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنگره آمريکا:تحريم ايران نتيجه عکس دارد



 

 

 

 

تهران - "دنيس کوسينيچ" نماينده ايالت "اوهايو" در کنگره آمريکا که به لايحه موسوم به "قانون تحريم فراورده هاي پالايش شده نفتي ايران 2009" راي مخالف داده است، نتيجه اعمال چنين تحريم هايي عليه ايران را معکوس خواند.

 

 

به گزارش ايرنا، کوسينيج در بيانيه اي که در وب سايت کنگره آمريکا منتشر کرد، ضمن مخالفت شديد با اين لايحه، در ذکر دلايل اين مخالفت نوشت: "اين تحريم ها که سد راه مذاکرات جاري دولت اوباما با ايران مي شود، به منزله جنگ اقتصادي عليه ملت ايران است و ما را به رويارويي غيرضروري با ايران نزديک تر مي سازد."

 

 

کوسينيچ در بخشي از اين بيانيه تحت عنوان "تضعيف تلاش هاي ديپلماتيک دولت" نوشت: "تبصره ( C) بند 1 از بخش 2 اين لايحه تصريح مي کند، سياست آمريکا بايد اين باشد که با استفاده از روش هايي مانند پشتيباني از تلاش هاي ديپلماتيک بين المللي براي متوقف ساختن برنامه غني سازي اورانيوم ايران، از دستيابي آن کشور به تسليحات هسته اي جلوگيري نمايد."

 

 

وي افزود، "جيمز اشتاينبرگ معاون وزير خارجه در نامه مورخ 11 سپتامبر(20 آذر) به "جان کري" رئيس کميته روابط خارجي سنا، به احتمال در مدنظر قرار دادن اين لايحه در زماني که دولت اوباما به مرحل? حساسي از مذاکرات ديپلماتيک خود با ايران وارد شده است، اعتراض کرد."

 

 

اشتاينبرگ در اين نامه نوشت: "با توجه به شرايط موجود، از اين نگرانم که اين لايحه در شکل کنوني خود، ممکن است به جاي تقويت وحدت بين المللي و پشتيباني از تلاش هاي ما، آن را تضعيف نمايد." کوسينيچ در ادامه اين بيانيه خاطر نشان کرد، گرچه اين لايحه مدعي حمايت از تلاش هاي ديپلماتيک بين المللي به منظور متوقف ساختن برنام? غني سازي اورانيوم ايران است اما، عملاً اين تلاش ها را تضعيف مي کند.

 

 

به گفته وي، تصويب قانوني که رئيس جمهور را مجبور به حرکت در يک جهت مشخص مي کند، علاوه بر اينکه ابزارهاي قابل استفاده براي دولت را به طور قابل ملاحظه اي محدود مي کند و قدرت رئيس جمهور و تيم ديپلماتيک او را کاهش مي دهد، باعث ايجاد تصويري منفي از ايالات متحده در منطقه، آن هم در زماني مي گردد که براي موفق شدن در مذاکرات با ايران نيازمند پشتيباني گسترد? بين المللي است.

 

 

وي افزود، اين لايحه، اتفاق نظر نادري را نيز که شوراي امنيت سازمان ملل با تصويب چندين قطعنامه در مورد ايران از خود به نمايش گذاشت، تضعيف مي کند و به جاي آنکه ايران را در جامعه بين المللي منزوي کند، آمريکا را منزوي خواهد کرد.

 

 

در بخش بعدي اين بيانيه تحت عنوان "رجز خواني عليه ايران" آمده است: "محمد البرادعي" مدير کل پيشين آژانس بين المللي انرژي هسته اي بارها گفته است که تحريم هاي اعمال شده بر ضد ايران در وادار ساختن ايران به توقف برنام? غني سازي اورانيومش کارآيي نخواهد داشت.

 

 

البرادعي در سخنراني ماه سپتامبر در نشست شوراي حکام ، ضمن صحه گذاشتن بر حصول پيشرفت هاي مهم در رابطه با همکاري ايران با بازرس هاي آژانس گفت: "ما در يک وضعيت ترسناک به سر نمي بريم زيرا شاهد انحرافي در مواد هسته اي نبوده ايم، ما هنوز هيچ قطعه مربوط به سلاح هاي هسته اي نديده ايم ... همين هيجان بيهوده و گزارش هاي ساختگي را در رابطه با عراق تجربه کرديم. نتيجه، جنگي شد که بر توهم استوار بود نه واقعيت. صدها هزار انسان مردند تا آژانس قدرت و اعتبار بيشتري به دست آورد زيرا ما به واقعيت ها پايبند بوديم.

 

 

کوسينيچ در بخش پاياني بيانيه اش گفت: "تبصره (a) بند 1 از بخش 2 اين لايحه که مي گويد: "اقدامات هسته اي غيرقانوني حکومت ايران، علاوه بر ساخت سلاح هاي غيرمتعارف و موشک هاي بالستيک و حمايت از تروريسم بين المللي، تهديدي جدي براي امنيت آمريکا و متحدانش در اروپا، خاورميانه، و سرتاسر جهان محسوب مي شود."؛ به طرح تهمت هاي خطرناکي مي پردازد که از سوي آژانس مردود شمرده شده است و راه را براي ارتکاب همان اشتباهاتي هموار مي نمايد که قبلاً در عراق مرتکب شديم. ما ديگر قدرت پرداخت هزينه ارتکاب همان اشتباهات را نداريم