سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قهرمانی با اندام های مصنوعی +عکس


ورزشکاران همیشه قوای جسمانی بسیار خوبی دارند و برای آنکه یتوانند حرکات سنگینی انجام دهند باید عضلات خود را قوی کنند اما برخی هستند که بدون برخی اعضای بدن بازهم در رشته های ورزشی قهرمان هستند.

باشگاه خبرنگاران: ورزشکاران همیشه قوای جسمانی بسیار خوبی دارند و برای آنکه یتوانند حرکات سنگینی انجام دهند باید عضلات خود را قوی کنند اما برخی هستند که بدون برخی اعضای بدن بازهم در رشته های ورزشی قهرمان هستند.

بسیاری از ورزشکاران دنیا سال ها برای یک رشته تلاش می کنند و پس از تحمل سختی ها می توانند در مسابقات بین المللی شرکت کرده و قهرمان شوند. همه ورزشکاران باید از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشند اما در میان آن ها افراد بااراده ای نیز هستند که حتی با نقص عضو در برخی رشته ها به عنوان قهرمان شناخته می شوند. این ورزشکاران معمولا با اعضای مصنوعی وارد رقابت ها می شوند.

هوگ هرر



یکی از قهرمانان صخره نوردی به نام "هوگ هرر" تنها از بالا رفتن از کوه های سخره ای آن هم با دو پای مصنوعی لذت میبرد. او در نوجوانی و هنگامی که در حال صعود از یک کوه بود دچار حادثه شد و هر دو پایش را از دست داد اما بدون هیچ مشکلی همچنان به این کار ادامه می دهد. او یکی از محققان پاهای مصنوعی نیز هست که تا به حال طرح های زیادی را ارائه کرده است.

اسکار پیستروس



کسانی که مسابقات جهانی دومیدانی آفریقای جنوبی را دنبال کردند حتما در رقابت های دو میدانی "اسکارپیستروس" را به خاطر دارند که توانست بسیاری را حیرت زده کند. با اینکه او نتوانست به فینال مسابقات چهارصد متر برسد اما برای بسیاری از معلولین که عاشق ورزش هستند به عنوان یک الگو شناخته می شود. او همچنین در المپیک 2012 لندن نیزحضور داشت که در آنجا نیز بسیاری از قهرمانان دو میدانی را مغلوب کرد.

باب رادسی



بسکتبال یکی از ورزش های بسیار سخت است که تمام مدت باید توپ را با دست کنترل کرد به همین علت داشتن دو دست قوی برای این رشته بسیار مهم است. " باب رادسی" البته این نکته را کمی تغییر داده است او ورزشکاری است که یک دست ندارد و البته برای دست دیگرش توانسته است یک دست مخصوص بسکتبال طراحی کند. او این روزها این دست را در اختیار دیگر دوست داران بسکتبال نیز قرار داده است.

جرمی کمپل



یکی از افرادی که عزم بسیار زیادی برای رسیدن به کتاب رکوردهای گینس کرده است " جرمی کمپل" است. این جوان که از ناحیه یک پا معلول است چندین سال پیش تصمیم گرفت اولین معلولی باشد که بدون یک پای حقیقی در پرتاب دیسک مدال می آورد. او پس از سال ها تلاش توانست در المپیک 2008 در حالی که یک پای مصنوعی داشت به مدال طلای پرتاب دیسک برسد. نکته اصلی درمورد معولیت او این است که از همان بدو تولد بدون پای راست بدنیا آمده است.


ویدیو مرتبط :
انقلابی در اندام های مصنوعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جالب ترین اندام های مصنوعی +عکس



اخبار گوناگون - جالب ترین اندام های مصنوعی +عکس

معلولین و افرادی که از داشتن عضوی در بدن محروم هستند همیشه با سختی های خاصی زندگی می کنند و به نسبت کمتری می توانند کارهای سخت انجام دهند. یکی از راه هایی که این افراد می توانند در سطح افراد عادی قرار بگیرند استفاده از اندام های مصنوعی است.

اندام های مصنوعی با پیشرفت و توسعه علم ساخته و پرداخته شده اند. هر چه عضو مصنوعی شکل طبیعی و کارایی بالاتری داشته باشد قیمتش نیز بالاتر است و البته پیدا کردن آن سخت تر خواهد شد اما اگر کسی واقعا نیاز به اندام مصنوعی داشته باشد به هر نحوی که شده یکی از آن ها را تهیه می کند. امروز به سراغ جالب ترین اندام های مصنوعی رفته ایم با این تفاوت که این اندام ها کارهای خارق العاده انجام نمی دهند بلکه با کمترین هزینه و امکانات ساخته شده اند.

 

پای دوچرخه ای

 

اخبار , اخبار گوناگون ,پای مصنوعی

 

"مایک شولتز" که بالقب هیولا به مسابقه می پردازد یکی از افرادی است که تا به حال مدال های بسیاری در رشته های اسنوموبیل و موتورسیکلت بدست آورده است که شگفت انگیز است اما این مورد هیجان انگیزتر هم خواهد شد وقتی بدانید او یک پای مصنوعی دارد که خودش با استفاده از قطعات دوچرخه ساخته است. او بر اثر یک حادثه بسیار دلخراش هنگام مسابقه اسنوموبیل پای چپش را از دست داد ولی این باعث نشد تا از اهدافش دور بماند. این مرد در سال 2008 با کنار هم گذاشتن قطعات یک دوچرخه کوهستان توانست این پای محکم را بسازد.

 

انگشتان مصنوعی

 

اخبار , اخبار گوناگون ,انگشتان مصنوعی

 

چند سال پیش یک هنرمند جلوه های ویژه به همراه یک چوب بر که صدها کیلومتر با یکدیگر فاصله داشتند دستی مصنوعی ساختند تا به یک کودک 5 ساله آفریقایی هدیه دهند. این پسر بچه هنگام به دنیا آمدن در دست راست خود هیچ انگشتی نداشت و مادرش که از این موضوع ناراحت بود روی اینترنت یک مقاله گذاشت و از افراد حرفه ای درخواست کمک کرد. این دست مصنوعی با استفاده از پرینتر 3 بعدی به همراه تعدادی نخ و کش خاص و البته طراحی جالب ساخته شده است و حالا جاینشین انگشتان این پسر بچه شده است.

 

دست مصنوعی خانه ساز با حسگر

 

اخبار , اخبار گوناگون ,دست مصنوعی

 

دست های هوشمند تنها چند سالی است که ساخته شده اند و قیمت های نجومی دارند اما یکی از مدل های ارزان آن را می توان نزد پسری 17 ساله که خودش این دست را طراحی کرده است پیدا کنید. "استون چاپل" جوانی است که با استفاده از منابع رایگان که بر روی اینترنت قرار دارد به همراه استفاده از چندین قطعه ساده و ابزارهای خانگی دستی مصنوعی ساخته است. این دست به قدری قابل توجه است که ناسا آن را خریداری کرد و حالا این جوان در حال کار در تیم رباتیک ناسا است.  او با دیدن یک دختر بچه که دستی 80 هزار دلاری داشت به فکر درست کردن مدل ارزان قیمت و خانگی آن رفت.

 

دست مصنوعی با پرینتر سه بعدی

 

اخبار , اخبار گوناگون ,دست مصنوعی

 

پدرها معمولا هر کاری برای راحتی فرزندشان انجام می دهند و این کار می تواندحتی ساخت یک دست مصنوعی با استفاده از پرینتر سه بعدی باشد. "پل مک کارتی" اهل ماساچوست دستی مصنوعی با استفاده از پرینترهای سه بعدی برای فرزندش ساخت تا محرومیت او از انگشتان جبران شود. این مرد بعد از دیدن یک مستند در تلویزیون به فکر درست کردن دست افتاد و آن را برای فرزندش ساخت. البته در این مسیر چند بار هم ضرر کرد ولی بالاخره دست ساخته و عملیاتی شد.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران