سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قلمی برای تشخیص بیماری +عکس


محققان امریکایی از جوهر زیستی خبر داده اند که با کشیدن آن روی پوست می توان به اندازه گیری گلوکز خون پرداخت.

خبرگزاری مهر: محققان امریکایی از جوهر زیستی خبر داده اند که با کشیدن آن روی پوست می توان به اندازه گیری گلوکز خون پرداخت.

محققان سن دیه گو دانشگاه کالیفرنیا موفق به طراحی قلمی منحصر به فرد با مصارف متفاوت شده اند. آنزیم های خاصی در این جوهرها به کار رفته اند که از میان آنها می توان به مواردی مانند پلی اتیلن گلیکول (با خاصیت چسبندگی)، پودر گرافیت (تبدیل جوهر به یک رسانای الکتریکی) یا کیتوسان و زایلیتول (تثبیت کنندگی خاصیت آنزیم) را نام برد.

قلمی برای تشخیص بیماری/عکس

این مواد نه تنها هیچ ضرری برای پوست انسان نداشته بلکه تا ۵۰۰ بار نیز می توان به اندازه گیری قند خون پرداخت. با کمک این جوهر زیستی بدون اینکه از افراد دیابتی خونی گرفت، به سادگی می توان گلوکز خون را اندازه گیری کرد. این جوهر زیستی علاوه بر اینکه می تواند به اندازه گیری قند خون بپردازد، با کشیدن آن روی برگ های درختان نیز قادر به تشخیص میزان آلودگی هوا است.

محققان معتقدند با استفاده از این جوهر زیستی و کشیدن آن روی دیوار نیز می توان به محل نشت گاز پی برد.


ویدیو مرتبط :
تشخیص بیماری قلبی2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحولی شگرف در "عینک گوگل" برای تشخیص بیماری(+عکس)



اخبار ,اخبار علمی ,عینک گوگل برای تشخیص بیماری

 

اخبار علمی - تحولی شگرف در "عینک گوگل" برای تشخیص بیماری

محققان با ادغام یک روش تشخیص طبی مبتنی بر نانوذرات با عینک گوگل موفق به ایجاد برنامه کاربردی برای تشخیص بیماری و تحلیل روند بیماری شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  ترکیب ادوات الکترونیکی با تجهیزات تصویربرداری می‌تواند منجر به ساخت دستگاه‌های تشخیص طبی شود. 
 
به گفته‌ی محققان سیستم جدیدی برای عینک گوگل طراحی کرده‌اند که می‌توان از آن برای تشخیص برخی بیماری‌ها استفاده کرد.
 
اوزجان می‌گوید این فناوری به کاربران عینک گوگل اجازه می‌دهد تا تصاویر گرفته شده از تست‌های تشخیص طبی را ارسال کنند. بدون نیاز به هر گونه تجهیز جانبی، عینک گوگل میتواند تصاویر را آپلود کرده و آنالیز دقیق این تصاویر را در کمتر از 8 ثانیه دریافت کند.
 
این اولین برنامه زیست پزشکی است که روی عینک گوگل نصب می‌شود. این دستاورد جدید از ادغام مزایای فناوری "تست‌های تشخیص طبی سریع ایمنوکروماتوگرافیک" (RDTs) و کامپیوترهای قابل حمل (نظیر عینک گوگل) بدست آمده است.
 
در طول چند دهه گذشته تست‌های RDTs رشد چشمگیری داشته‌اند. این تست‌ها مبتنی بر خواص پراش نور نانوذرات فلزی هستند که برای تشخیص بیماری‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود.

مکانیسم کار این برنامه این گونه است که دوربین عینک گوگل تصویر مورد نظر را می‌گیرد و با استفاده از یک شناساگر کد پاسخ صحیح (QR) که به دستگاه RTD متصل است نوع تست مورد نظر را شناسایی می‌کند. اطلاعات به یک سرور مرکزی ارسال شده و نتیجه تحلیل به سرعت به دست کاربر می‌رسد.
 
اوزجان می‌گوید ما بانک اطلاعاتی و یک سطح تماس اینترنتی برای مشاهده اطلاعات ایجاد کردیم. این بانک به کاربران اجازه می‌دهد تا نتایج تست‌ها را مشاهده کرده و شرایط بیماری و نحوه گسترش آن را رصد کنند.
 
این گروه از این دستگاه برای ارزیابی "بیماری ایدز و آنتی‌ژن" استفاده کردند. آنها 400 تصویر از این دو بیماری گرفته و با استفاده از این سیستم موفق به تحلیل تصاویر شدند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران