سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قطار مغناطیسی ژاپن رکورد جهان را شکست


ژاپنی‌ها بار دیگر موفق شدند تا رکورد سرعت قطارهای مغناطیسی را شکسته و نام خود را دوباره سر زبان‌ها بیندازند.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: ژاپنی‌ها بار دیگر موفق شدند تا رکورد سرعت قطارهای مغناطیسی را شکسته و نام خود را دوباره سر زبان‌ها بیندازند. کمپانی قطار مرکزی ژاپن موفق شد تا با معرفی قطار مغناطیسی جدید خود رکورد ۱۲ ساله‌ سرعت قطارها را با رسیدن به سرعت ۵۹۰ کیلومتر در ساعت بشکند.

قطار مغناطیسی ژاپن با سرعت 590 کیلومتر در ساعت، رکورد جهان را شکست

کمپانی قطار مرکزی ژاپن در پنجشنبه‌ای که گذشت موفق شد تا رکورد سرعت ۵۹۰ کیلومتر در ساعت را به نام خود ثبت کند. قطار ژاپنی‌ها موفق شد تا پس از طی مسیر آزمایشی در یاماناشی ژاپن به سرعت مورد نظر دست یافته و رکورد پیشین را که ۵۸۱ کیلومتر در ساعت بود، بشکند. کمپانی قطار مرکزی ژاپن به وال‌ استریت ژورنال اعلام کرد که احتمالا این رکورد زمان زیادی پایدار نخواهد بود. سه شنبه‌ی هفته‌ی پیش رو آزمایش دیگری انجام خواهد شد و هدف از آن رسیدن به سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است.

این کمپانی اعلام کرده که در زمان انجام آزمایش مورد نظر تنها ۲۷ نفر از تکنسین‌های این کمپانی درون قطار حضور داشته‌اند و از این‌رو در زمان آغاز به کار رسمی این قطار با حداکثر ظرفیت ممکن است شاهد رقم خوردن چنین سرعت‌هایی نباشیم. این قطار بطور رسمی از سال ۲۰۲۷ میلادی در ژاپن آغاز به کار خواهد کرد. مسئولین این کمپانی امیدوارند تا این قطار بتواند مسیر بین ناگویا تا توکیو را با ۵۰۵ کیلومتر در ساعت طی کند. فاصله‌ی این دو شهر از هم ۲۸۴ کیلومتر است که با توجه به سرعت فوق‌العاده‌ی این قطار می‌توان در کمتر از ۴۰ دقیقه این مسیر را طی کرد. ژاپنی‌ها درصدد صادر کردن فناوری قطارهای مغناطیسی به خارج از مرز ژاپن هستند و از این‌رو برای ساخت مسیر بین نیویوک تا واشنگتن نیز سرمایه‌گذاری خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
قطار مغناطیسی ژاپنی رکورد سرعت روی ریل را شکست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریع‌ترین قطار جهان رکورد روی ریل را شکست+تصاویر



اخبار گوناگون - سریع‌ترین قطار جهان رکورد روی ریل را شکست+تصاویر

قطار ماگلو شینکانزن ژاپن با سرعتی نفس‌گیر و با 500 کیلومتر در ساعت، رکورد سرعت بر روی ریل را شکست.

قطار ماگلو شینکانزن، جدیدترین قطار ژاپن است که با سرعتی فوق‌العاده سریع حرکت می‌کند؛ این قطار رکورد سرعت بر روی ریل را با 500 کیلومتر در ساعت شکست.

قطار جدید ژاپن کم سر و صداتر و سبک‌تر از قطارهای قبلی است و حتی بسیار سریع‌تر از قطارهای قدیمی حرکت می‌کند. ماگلوشینکانزن قطار شناور مغناطیسی با 100 مسافر مورد آزمایش قرار گرفت؛ این قطار فوق سریع نسبت به قطار شانگ‌های ماگلو که با سرعت 431 کیلومتر در ساعت، رکورددار قبلی بود، عملکرد بهتری داشت.

در آزمایشات سازمان مرکزی راه آهن ژاپن قطار ماگلو شینکانزن، 69 کیلومتر در ساعت سریع‌تر از قطار قبلی حرکت کرد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,سریع‌ترین قطار جهان رکورد روی ریل را شکست

 

اخبار,اخبار گوناگون,سریع‌ترین قطار جهان رکورد روی ریل را شکست

 

اخبار,اخبار گوناگون,سریع‌ترین قطار جهان رکورد روی ریل را شکست

 

اخبار,اخبار گوناگون,سریع‌ترین قطار جهان رکورد روی ریل را شکست

اخبار گوناگون - فارس