سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قضیه محدودیت 160 کاراکتر SMS چیست؟


در اواسط دهه 1980 میلادی، گروهی از محققان علوم ارتباطات در اروپا تلاش کردندتا برای ارسال پیام های متنی از طریق فناوری تازه ای موسوم به تلفن همراه استانداردی تدوین کنند. بهترین چشم انداز آنها این بود که بتوانند از کانال رادیویی ثانویه ای روی شبکه موبایل استفاده کنند که برای انتقال بسته های اطلاعاتی با قدرت دریافت مناسب اختصاص داده شده بود.





مجله دانستنیها:
در اواسط دهه 1980 میلادی، گروهی از محققان علوم ارتباطات در اروپا تلاش کردندتا برای ارسال پیام های متنی از طریق فناوری تازه ای موسوم به تلفن همراه استانداردی تدوین کنند. بهترین چشم انداز آنها این بود که بتوانند از کانال رادیویی ثانویه ای روی شبکه موبایل استفاده کنند که برای انتقال بسته های اطلاعاتی با قدرت دریافت مناسب اختصاص داده شده بود اما کانال داده باریکی که برای این کار اختصاص داده شد، تنها اجازه انتقال تعداد کاراکترهای محدودی را فراهم می آورد.



برای حل این مشکل، رئیس این گروه تحقیقاتی، فرید هلم هیلبراند مطالعه ای شهودی روی کارت پستال ها، خروجی تلکس های خبری و فهرست شخصی خود در زمینه سوالات متداول انجام داد. بر این اساس، وی به این نتیجه رسید که 160 کاراکتر برای ریشتر ارتباطات کافی خواهد بود و در نتیجه، سامانه پیام کوتاه (پیامک) متولد شد. بناراین اگر از دست محدودیت تعداد کاراکترهای پیامک های خود به ستوه آمده اید، باید آقای هیلبراند را سرزنش کنید.


ویدیو مرتبط :
حجاب محدودیت برای چشمای هرزه یا محدودیت برا فعالیت اجتماعی زنان!؟8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محدودیت کاراکتر در توئیتر برداشته می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی ,توئیتر

توئیتر در حال کار روی محصولی است که به کاربران این شبکه اجتماعی امکان به اشتراک گذاری مطالبی طولانی تر از 140 کاراکتر را بدهد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پایگاه خبری ریکود گزارش داد مسوولان توئیتر همچنین در حال مذاکره درباره تغییراتی در زمینه نحوه محاسبه این محدودیت 140 کاراکتری هستند.

توئیتر هنوز درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است. شرکت توئیتر ماه قبل محدودیت 140 کاراکتر را از پیام‌های مستقیم خود حذف کرد.

افزایش تعداد کاراکتر پیامها چندین سال است که موضوع بحث مسئولان توئیتر بوده است. در ماههای اخیر نیز در دوران مدیریت موقت جک دورسی این شرکت برای افزایش پایگاه کاربران خود این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا